Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu

Tandläkare! Aldrig känns väntan såååååå länge...
PLÅGIS
Kallade vi skoltandläkaren när vi gick i klass 1-6.
Han var en riktig DJÄVUL!
SOMNA... brukar jag nästan göra när jag rofylld blir rotfylld...och det är absoluta sanningen. (Om nu inte nålen stick lite för djupt alltså...)
LJUGPOTTA
Man kan väl för 17 inte somna hos tandläkaren????
Möjligtvis svimma......... :P
POTTKANTEN...tycker många att det känns som de satt på hos tandis. Men jag ljuger inte om rotis....betydligt värre hos tand(o)hygglonisten...då gör det ont!!!!
HYGGLO
Är inte dom som mobbar här när det gäller countdown till take off....... näää svinskitgrisar är dom! :lol:
GLO...är en given favoritsysselsättning under semestern. Med eller utan globiljett.
INDISKA MÄN glor 8O gärna på min fru. Någon annan av kvinnokön som känner igen sig?
DAMSPANARE
Gäller inte detta de allra flesta män? :wink:
SOLGLASÖGON kan ju vara bra att ha då :wink: . Så är det nog GooGoo men de har f*n inte lärt sig och vara smidiga med det :lol:
FÖRTÄCKT

OTÄCKT....får man nog inte bada i Goa. Då tycker lokalbefolkningen att det är otäckt.
BAR
Kan ha två betydelser........ :alco:
KÅNKADE eller 3 betydelser :wink:
VITSIGT :lol:
VIT(A)...för att inte skriva bleka är de flesta av oss när vi anländer till semestermålen. Efter en dryg vecka skrattar vi och pekar på de nyanlända ..."kolla så bleka dom är"....
BEUNDRAR -gör däremot indierna vår vita lekamen. Ironiskt på nåt vis.
ALBYLER
Kallar vi dom nyanlända
JOBB -arbetar på företaget som tog fram Albyl en gång i tiden.
SEMESTER
Något trevligare va?
Kanyler fick det mig att tänka på...
SPRUTOR...fick jag ta i massor innan min första Indienresa som skedde under förra århundrandet...kolera, pest, gula febern...och några till. Det kändes som man kunde uppträda som fakir på närmaste tivoli (kom ni ihåg när man fick gå in i ett tält och se fakiren köra nålar genom kinderna och en tant ta av sig kläderna, bland annat...).
ELEFANTER
..... som sprutar skitvatten på turister som GÄRNA sitter upp på elefantens rygg
Tjockhudad... :lol:
Mvh Eva
TJOCK...något som vi svenska turister ofta har en tendens att vara.
Tjog
Ägg
Sockerkakssmet...innan mjölet sätts dit..nam nam
:D
Mvh Eva
SMET...hur var det nu? Jo, det var tre bagare och en smet. Hur många bagare var det sedan???... Eller det var fyra myror och en stack. Hur många myror var det sedan????
Klegg....
Mvh Eva