THE FINAL COUNTDOWN

138 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Eklund
Orakel
Orakel

Vill inte vara sån, men...

7 dagar, sex och en halv timme and counting...

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Ananas
Orakel
Orakel

Sjuk av avund :hot:

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Asså hörru Eklund......... :twisted:
Det är snart skottpengar på dig!

......måste ju jag räkna också......
får se nu.....13 dagar 5 timmar och 15 minuter

Fast vår resa startar med att vi går på X2000 i Alingsås kl 14.07,
glider in i Bistron och tar vår första öl. Eftersom detta är en vanlig
måndag lär nog en och annan höja ögonbrynen och undra om vi
inte är riktigt kloka - yiihaa!

Ananas
Orakel
Orakel

:cry: Är det bara jag som inte ska åka???? :cry:

donald
Orakel
Orakel

Hmm, jag åker nog inte förän slutet av Oktober, känns oändligt långt kvar just nu.

Lina87
Veteran
Veteran

Well,somliga har det bra!

Men jag får hålla till godo,blir i slutet av oktober för min del också :) Jag var ju trots allt i Goa för lite mer än 1 månad sedan :P

donald
Orakel
Orakel

Lina87 skrev:

Men jag får hålla till godo,blir i slutet av oktober för min del också :) Jag var ju trots allt i Goa för lite mer än 1 månad sedan :P

Hur åker du ner? Har du bokat biljett? Vart skall du? Hur länge stannar du?

Jag och min flickvän åker ner den 27:e oktober (lutar det åt, beställer biljetter i vekckan) för att stanna LÄNGE. 6 månader i asien, minst 2 av dom i Indien.

Lina87
Veteran
Veteran

donald skrev:
Lina87 skrev:

Hur åker du ner? Har du bokat biljett? Vart skall du? Hur länge stannar du?

Jag och min flickvän åker ner den 27:e oktober (lutar det åt, beställer biljetter i vekckan) för att stanna LÄNGE. 6 månader i asien, minst 2 av dom i Indien.

Jag åker ner med min yngre syster,bokade biljett via apollo.Blir till att stanna i Goa-Calangute i 2 veckor och bo på Chalston.Sista veckan vet vi inte riktigt än,förhoppningsvis bär det av till södra Goa..Några rekommendationer kanske?Hade tänkt att åka runt lite i Goa och vi vill gärna besöka olika ställen som vi inte har varit på.Har bokat biljetter!Så summan av kardemumman blir 3 veckor totalt,kunde inte få mer ledigt från jobbet.

Lyxigt värre för er som kan ta långledigt,om man ändå hade den turen.Hade ju varit himla härligt att semestra lite i Thailand när man ändå så är igång,men det får bli nästa projekt.

Vilket bolag åker ni med?Jag hade tänkt att boka flygbiljett separat men feg som jag är så blev det charter i slutändan :P Sista veckan blir dock intressant vad gäller boende,och vart vi urhuvudtaget hamnar.. :D

donald
Orakel
Orakel

Lina87 skrev:

Jag åker ner med min yngre syster,bokade biljett via apollo.Blir till att stanna i Goa-Calangute i 2 veckor och bo på Chalston.Sista veckan vet vi inte riktigt än,förhoppningsvis bär det av till södra Goa..Några rekommendationer kanske?Hade tänkt att åka runt lite i Goa och vi vill gärna besöka olika ställen som vi inte har varit på.Har bokat biljetter!Så summan av kardemumman blir 3 veckor totalt,kunde inte få mer ledigt från jobbet.

Lyxigt värre för er som kan ta långledigt,om man ändå hade den turen.Hade ju varit himla härligt att semestra lite i Thailand när man ändå så är igång,men det får bli nästa projekt.

Vilket bolag åker ni med?Jag hade tänkt att boka flygbiljett separat men feg som jag är så blev det charter i slutändan :P Sista veckan blir dock intressant vad gäller boende,och vart vi urhuvudtaget hamnar.. :D

Vi har köt rur/retur-biljetter med Finnair för 4800 kronor, som vi åker dit med, sedan slänger vi hembiljetten.

Jag kan varmt rekommendera Palolem, goas vackraste strand! Den ligger i södra goa, och boende kostar 150-400 rupees per natt på stranden (boende för 2 personer altså). Vi kanske ses där?

Vi tar inte ledigt, utan kommer att jobba därifrån (är egenföretagare och driver ett gäng hemsidor som både jag och min flickvän kommer jobba med därifrån), men det är ju grymt mycket bättre än att sitta här hemma i slask och regn och jobba.

Vad ger ni för charterbiljetterna?

Mimmie
Orakel
Orakel

Härligt med nerräkning!!!! :D

Eklund, Vid den här tiden sitter vi på planet på väg till Goa! Kan knappt tro att det är sant. Jag hann bara vända i dörren innan jag åker tillbaka. :wink:

Lovar, ska tänka på er alla som inte åker med oss ner och som också längtar ner. Men kan ärligt säga, att jag är den som längtar ner till Indien mest av er alla pga min stora kärlek. Skulle kunna gå genom eld och vatten för att komma till honom. Jag förgås av längtan efter honom.

(Ok, akcn, vet att du också längtar lika mycket som jag.)

Fogel99
Orakel
Orakel

Lina87 skrev:

Jag åker nog i slutet på Oktober jag med :D Kommer att åka reguljärt med Finnair till Bombay och va i Goa ett par veckor till att börja med.
Thailand blir det snart i 15 dagar! 14 Mars åker jag. 8)

/Fredrik.

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Åhh ska en annan också börja med nedräkning?
Ska ju inte resa dit förrän i januari nästa år eller där omkring... :?
Men ska då vara där ca två månader i allafall :D
Och förlova mig.... :wink:
Mvh Eva

Eklund
Orakel
Orakel

Nämen! Vilka små Tony Rickardsson´s vi har här på forumet!

"Näää, jaaa äää´nte bitter!":wink:

GooGoo: du kan trösta dig med att ni har det bättre än vi: vi börjar resan med fyra timmar i bil i snöslask och annat h-vete, upp på parkering, transferbuss i kyla iklädda thisrt...o.s.v... njut av biran!

Mimmie: Japp, detta håller vi uppe, fast vi kanske inte ska räkna ner VARJE dag. Man vill ju inte bli skjuten av GooGoo innan man ens hunnit ner...! 8O

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Nå - våga dig att räkna ner verje dag Eklunden! Jag har laddat pickadollen....... :wink:

Skulle inte vi som är i Goa samtidigt kunna stämma träff någon kväll där nere? Det hade varit kul att ses live!

Eklund
Orakel
Orakel

6 Dagar, 10 timmar, 55 minuter....MUFASA!

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Du är inte speciellt rädd om livet va? :?
Hoppas att du förfryser häcken på väg till Arlanda!

Mimmie
Orakel
Orakel

Ni kan väl ha en Indien.nu-fest i Goa på något ställe. Jag har också träffat en del folk sist från Indien.nu sist när jag var nere. :wink:

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Precis - det hade varit superkul!
Vilka är det som är i Goa när vi är där 12 mars - 11 april?

Ninavillresa
Erfaren användare
Erfaren

Vi sätter oss på flyget den 8.3 och åker hem den 23.3.
Veri veri soon alltså 8)!
Vi är jag, min man och vår dotter. Vi lär ju ses på Sea Breeze Inn...

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Ni får kolla vilket rum vi har och komma och knacka på.
Anders och Helen Hennings heter vi.

Ninavillresa
Erfaren användare
Erfaren

...och vågar vi inte det :D så lär ni känna igen oss på vår finlandssvenska :wink:

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Klart ni vågar! Vi är lätta att prata med och jag lovar att stoppa undan mitt skjutvapen........ i alla fall så länge inte den där Eklunden är i närheten. :lol: Vill du kan du maila mig på så kan jag berätta lite mer om oss och också maila över bilder så att du kan känna igen oss. Annars finns vi här: http://www.resdagboken.com/Default.aspx?documentId=3&userId=60660§ion=undefined

Eklund
Orakel
Orakel

OKey Goo, It's on!

Du och jag på beachen nedanför trappan i Calangute, i soluppgången den 15 Mars.
(i bakgrunden spelar dom "den onde, den gode och den fule-soundtracket. De råbarkade fingrarna hos de båda duellanterna är rastlösa. De fingras lite slött på hölstrena, men ögonen hos de båda är spända och vakna. En gren knäcks i ett snår intill. Ett ensamt skrik stiger mot skyn...)

Nämen seriöst, FAAAAAAAAAN va kul det ska bli att komma ner!
Fred, bröder och systrar, vi ska alla den vägen vandra.
Till Goa alltså.
Fast vissa före andra.
Precis som vissa åker hem före andra.

:oops:

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

15 mars var det ja............i gryningen eller i den världsberömda solnedgången? Annars "bor vi" på Swallys varje dag så det är bara att komma dit och gapa GooooGooooo!

Lina87
Veteran
Veteran

donald skrev:
Lina87 skrev:

Vi har köt rur/retur-biljetter med Finnair för 4800 kronor, som vi åker dit med, sedan slänger vi hembiljetten.

Jag kan varmt rekommendera Palolem, goas vackraste strand! Den ligger i södra goa, och boende kostar 150-400 rupees per natt på stranden (boende för 2 personer altså). Vi kanske ses där?

Vi tar inte ledigt, utan kommer att jobba därifrån (är egenföretagare och driver ett gäng hemsidor som både jag och min flickvän kommer jobba med därifrån), men det är ju grymt mycket bättre än att sitta här hemma i slask och regn och jobba.

Vad ger ni för charterbiljetterna?

Well,det var ju inte direkt några farliga priser.Vi betala 18.000 allt som allt för 2 pers för 3 veckor.Blev ju lite billigare eftersom vi valde att bo på Chalston i 2 veckor för att sedan checka ut och leta nytt boende sista veckan.

Vem vet,kanske vi dyker upp i Palolem det visar sig :)

Skönt att vara egen företagare,då kan man ju jobba lite mer flexiblare.Själv jobbar jag inom barnomsorgen..skrik och gap hela dagarna.Jobbar med åldrarna 1-2 år,men fy vad söta dem kan vara hur trött man än kan bli på dem på samma gång :P

Eklund
Orakel
Orakel

GooGoo skrev:
15 mars var det ja............i gryningen eller i den världsberömda solnedgången? Annars "bor vi" på Swallys varje dag så det är bara att komma dit och gapa GooooGooooo!

Ja, nej, vi skiter i duellen. Kanske kan försöka dränka varann i pilsner på Swallys nån dag i stället.
Kunde inte bestämma mig om gryningen eller kvällningen var bäst, så jag tänkye att det är lika bra att lägga ner.
:wink:

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

En rekorderlig pilsnerduell blir bra, nu vet ni var vi finns och vårt indiska mobilnummer kommer vi att skriva ut på Resdagboken. Det är bara att ringa om vi som är nere samtidigt skall fösöka träffas.

Lina87
Veteran
Veteran

Fogel99 skrev:
Lina87 skrev:

Jag åker nog i slutet på Oktober jag med :D Kommer att åka reguljärt med Finnair till Bombay och va i Goa ett par veckor till att börja med.
Thailand blir det snart i 15 dagar! 14 Mars åker jag. 8)

/Fredrik.

Ahh härligt,och ännu härligare att du åker en sväng till Thailand nu såhär när snön vräkt ner och allt..

Inte alls så att jag blir avundsjuk liksom *skakar på huvudet*

Vart i Goa hade du tänkt att hålla hus?Norra?Södra?

Mimmie
Orakel
Orakel

Så vi är flera som kommer att vara i Goa samtidigt? Kanske blir Indien.nu-fest trots allt... :wink:

Jag är där 5-27 mars. Men stannar inte bara i Goa. Åker till Karnataka också några dagar.
Min indiske pojkvän (snart min man) och jag ska bo i Calangute men kommer nog att bada och sola mest i Baga beach. Vi brukar alltid sponsra det shackset där han jobbar. Så det blir väl samma denna gång.

Ninavillresa
Erfaren användare
Erfaren

Googoo: Vi ses absolut!!! Jättefin resedagbok! Känns lite tryggt sådär att veta det finns trevliga människor på hotellet också :wink: Vi är 30+, helt ofarliga, antagligen otroligt förvirrade, men totalt inställda på en skön semester! Jisses, vi åker ju snart :lol: !!!

Fogel99
Orakel
Orakel

Lina87 skrev:

Ahh härligt,och ännu härligare att du åker en sväng till Thailand nu såhär när snön vräkt ner och allt..

Inte alls så att jag blir avundsjuk liksom *skakar på huvudet*

Vart i Goa hade du tänkt att hålla hus?Norra?Södra?

Hej! Mmm Thailand ska bli skönt :D

Blir nog först Norra Goa-Calangute, vi bodde
där nu i December. Gillar faktiskt stället även om en del säger: Jobbigt när det är såå mkt turister men så farligt var det inte i December iaf.

Men vad jag längtar redan nu. Kanske skulle jag åkt till Indien igen
istället för Thailand :? Jaja, kan väl va roligt att se fler platser
här i världen...

/Fredrik