Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu

17/12-10 Peter (jag) +föräldrar -Arlanda-Goa Apollo/Novair (Golden Sands Betalbatim)
Listan är uppdaterad :D
Även vi har bokat nu:
12 Februari med Finnair och Kingfisher Göteborg-Helsingfors-Delhi-Goa :mrgreen:
Stockholm / 22 dec / Paulina / Stockholm - Doha - Goa / Qatar Airways
Paulinas resa ner till Sam.... oj, menar Goa inlagd :wink:
21 januari 2011 åker vi från Köpenhamn och stannar i två veckor. Den 25 till den 28 finns vi i Palolem, Ciarans ;)
Ska bli gött ;)
Kitty o Uffe :hot:
Hmmm kanske skulle skriva med att vi åker med Novair, Apollo ;)
//Kitty å Uffe
Listan uppdaterad :D
Ingen träff ännu......
Då slår jag till med en träff... Vi reser den 21 januari från Köpenhamn med Apollo. Vi, det är jag (Helena) och Jörgen samt två nya Goaresenärer, Micke & Åsa! Det skall bli så himla kul!! :D
/Helena
Listan uppdaterad - kul med en träff! :D
Stockholm / 27 oktober / Joachim / Turkish Airlines / Stockholm - Delhi -----> Goa (början av december)
Listan är uppdaterad med en ny forumsmedlem - välkommen hit Joachim! :D
Stockholm - 4/12 - Moltas med familj - Turkish - Stockholm / Mumbai / Trivandrum - Varkala
Första gången till Indien för oss.
Hej.
:D
Vad fick du betala med Qatar?
=) Anjuna
Tackar :D
Är dock inte helt ny här inne. Spenderade bra många timmar här inne på forumet i samband med min första Indienresa för ca. 2 år sedan, men lånade då av någon konstig anledning en kompis konto istället för att göra ett eget.
Listan uppdaterad :D
Joachim - så då är du nygammal medlem :wink:
Snälla, var nu inte så tråkig att du kommer med en ny tråd om forumträffar. Tror du att folk åker till Indien för att träffa andra svenskar i Indien? Kan vara kul med andra tips på aktiviteter
Oroa dig inte Laban, jag LÄR INTE föreslå några fler forumsträffar.
Hej vänner!
TMK med fästmö åker
17 januari : Sthlm - Mumbai
13 februari: Mumbai - Sthlm
Peace!
Ehhh...ändra det där till fru. Kom på att vi är gifta vid det laget. Det är ju smekmånad vi åker på hehe...
Jag har idag bokat om min resa så du får ändra min rad till:
7 December / matsism / Turkish Airlines / Stockholm-Istanbul-Mumbai-Goa
Jag tar det långsamma lokaltåget KR5 DIVA SWV till Goa.
Mats äckliga ombokning fixad :lol:
TMK med blivande fru - lite mer uppgifter kanske? :wink:
Vilket bolag åker ni med och stannar ni i Mumbai?
28 november - Austrian Airlines - Göteborg - Wien - Mumbai - Goa
Tänkte av någon anledning på googletanten när jag skrev detta. :silly:
Ska bil sååå gött att lämna snö, kyla och regn för Goa :D
Tänk inte på mig Fågelfan :wink:
Har uppdaterat listan och tyvärr hamnade du precis ovanför oss..... usch :lol:
Jag gillar också fåglar, mest bofinkar.
SusanH + 1 barn + 2 vuxna barn 5/12 Turkish Stockholm-Istanbul-Mombai-Goa
Listan uppdaterad med SusanH :D
Hej
Vi åker till Indien för 4:e året. I år slår vi till och åker direkt till Goa och hoppar tyvärr över Mumbai. Sen åker vi direkt till Palolem.
29 januari, 10.25 Stockholm - Doha - Goa, Qatar Airways
Blåbär - Hannele och Lars-Peter
Ni som har full koll på Goa, vilket är bäst, att boka reguljärt till Mumbai i februari, ligger på dryga 4000 just nu vad jag har hittat, eller vänta på en restresa ? Jag har svårt att bestämma mej, vi har lite kort om tid, och det tar ju några dagar extra att passera Mumbai, men samtidigt så gillar jag ju stan. Men prismässigt så borde det väl vara svårt att komma under 4000 även om man hittar en restresa, eller hur ?
De senaste åren har man sista veckan i november och första veckan i december så gott som alltid kunnat hitta Sista Minuten för 2500:-, i år är det just nu 7000:- resp 4900:-. I början av januari har det också gått att komma ner bra i pris, men i februari har man oftast fått ge 3500-4000:- för en restresa. Så den här vintern kan du nog räkna 4000:- reguljärt till Mumbai för ett klart konkurrenskraftigt pris. Direkt till Goa i februari går priserna ner till lite drygt 5000:- just nu.
Listan uppdaterad med Blåbär och där kom en träff.
Glenn & Berit och Hannele & Lars-Peter åker till Goa med samma plan :D
Tommy och Ann-Charlotte
Kan inte ni starta en ny tråd om priserna? :D
Jag tycker att det är synd om någon missar den diskussionen på grund av ointresse för vilka som eventuellt åker med samma plan.