Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu

Vad är skillnaden i pris om man jämför tåg,buss, och taxi, mellan den sträckan?
men med hur mycket? Är det speciella taxis man ska undvika. Eller kör alla "svart"?
Om man hoppar på en taxi, är det nåt man ska tänka på?
Givetviss prutar man
Sen tänkta jag lite på säkerheten kring till dessa färdmedel. Finns det i tågen nån förvaringsbox?
Åker själv snart. Men familjen ska jag plocka upp i mumbai senare. Men med familj och sambo som inte är lika resevan så behöver jag lugna henne med svar
Flyg kostar 2719 rupier om du bokar 6 månader innan du skall resa men kan kosta över 50000 rupier om du bokar samma dag du skall resa. Ju tidigare du bokar flyget ju billigare biljett.
Tåg kostar 200-2920 rupier beroende på val av tåg och klass.
Buss kostar 800-2500 rupier beroende på val av typ av buss.
Taxi kostar 25 rupier / kilometer samt att du måste betala för returresan. 25 rp * 600 km * 2 = 30000 rupier. Förhandla priset innan du reser med taxi.
_
Jag flyger med IndiGo till Goa den 6:e januari:

Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism
Jösses vilken skillnad i pris på flyg!! Det blir då uteslutet för 6 mån innan har vi inte.
Tåg blir nog det bästa alternativitet. Dotter kan bli åksjuk, och tror jag buss kommer göra henne resa hemsk.
Har iofs bara erfarenhet av åkande i taxi runtomkring goas vägar, hur det är.
Men Matsism, stämmer det verkligen med taxi priset där? Jag menar det blir ju 3600kr! Enligt en vän som åkte taxi där emellan, för visserligen 8år sedan, så sa han att han betalade 1000-1500kr. Har gått upp så i pris eller hade han bara tur?
Tack för allt arbete du lägger ner på att svara på frågor. Du är en helgon på forumet!
Det beror på när du kan köpa biljetterna, och när du vill åka.
Åker du tex. den 16e Jan med Indigo och köper biljetten idag kostar den 2583 Rs.
Fixa konto på Cleartrip, och beställ så fort du kan.
Biljetten kommer inte vara extremt mycket dyrare nästa vecka, men det är sant att de blir extremt dyra nära avgång.
Mvh / P.
Jösses vilken skillnad i pris på flyg!! Det blir då uteslutet för 6 mån innan har vi inte.
Tåg blir nog det bästa alternativitet. Dotter kan bli åksjuk, och tror jag buss kommer göra henne resa hemsk.
Men Matsism, stämmer det verkligen med taxi priset där? Jag menar det blir ju 3600kr! Enligt en vän som åkte taxi där emellan, för visserligen 8år sedan, så sa han att han betalade 1000-1500kr. Har gått upp så i pris eller hade han bara tur?
Tack för allt arbete du lägger ner på att svara på frågor. Du är en helgon på forumet!
Fixa konto på Cleartrip, och beställ så fort du kan.
Biljetten kommer inte vara extremt mycket dyrare nästa vecka, men det är sant att de blir extremt dyra nära avgång.
Mvh / P.
Det än ungefär det datumet jag plannerar att åka. Det priset var mer överkomligt!
Tusen tack! Ska skaffa mig ett konto där så fort jag har tillgång till dator, då det är struligt med mobilen :/
Men om man skulle beställa biljett, säg en eller två veckor innan avgång kring mitten av jan och feb. Skulle det vara för mycket av en chansning gällande platser samt ett mycket högre pris?
Kolla alltid aktuella flygpriser på cleartrip.com/flights. Ibland kan man ha tur även om man är sent ute.
Ja, priserna på bilar och bensin och alla indiers löner har gått upp ordentligt sedan dess. Du kan säkert hitta nån äldre chaufför med tjugo till trettio år gammal bil som gör resan för lite mindre pengar. 25 rupier / kilometer är en vanlig taxa för långfärds-taxi i Mumbai och Goa.
Tack : - ))))
Lånar denna tråd då vi tänker åka från Goa till Fardapur i slutet på januari för att besöka vänner. Tänkte åka buss, vilken typ av buss ska man ta ? Kan man boka på plats ? Vilken resrutt är lämpligast ?
Lånar denna tråd då vi tänker åka från Goa till Fardapur i slutet på januari för att besöka vänner. Tänkte åka buss, vilken typ av buss ska man ta ? Kan man boka på plats ? Vilken resrutt är lämpligast ?
Närmaste stora järnvägsstation är Bhusaval. Tåget Goa Express avgår dagligen klockan 15:50 från Madgaon och kommer fram till Bhusaval klockan 12:35. Från Bhusaval tar du taxi till Fardapur.
Tack så mycket för din hjälp , nu vet vi hur vi ska fixa det.
Hej igen. Det blev ingen resa för oss från Goa till Fardapur av olika anledningar. Nu ser det ut som att vi kan åka nu i december eller januari i stället. Fick tidigare ett bra svar från Matsism angående tågresan från Goa till Bhusaval .Nu undrar jag vilken typ av biljett vi bör boka för att resan ska bli så bra och bekväm som möjligt. Vilken typ av sovvagn ? Resan tar ju rätt många timmar så det skulle vara bra om vi fick lite bra tips.
Om du bokar biljetter i så god tid innan att du har möjlighet att välja klass skall du i första hand välja AC Two Tier Class och i andra hand välja AC Three Tier Class.
Har du bråttom kan du också flyga. Närmaste flygplats till Fardapur är Aurangabad.
Tack än en gång för hjälpen.