Som rubriken lyder...
Var i Goa sista gången Dec -2008 men nu läser man mkt om att det invaderats av ryssar m.m.
Är det några andra stora skillnader sedan 2 år? Mkt nybyggt eller är det ingen större skillnad.
Mindre turister, mer turister?
Tack för svar.
Ps. 6 dagar kvar :mrgreen:

Fogel, är du i framtiden? Ditt inlägg säger 20:52... :)
Stäng av sommartiden TMK så blir det rätt även hos dig. Forumet borde göra det automatiskt. Gå in i kontrollpanelen och kryssa i NEJ för sommartid.
Aha, var det jag som var i dåtiden alltså? :)
Det var fler turister i Goa i decmber 2008 än vad det kommer att vara i november 2010 men det har nog mer med månad än år att göra.
Det går fler inrikesflyg och fler tåg till Goa i år än något år tidigare någonsin så mängden turister har nog ökat ganska mycket. Speciellt skall antalet turister från Mumbai, Bangalore, Hyderabad, Kolkata, Delhi och Chandigarh ha ökat enormt.
Det går färre charterflyg från Europa till Goa i år så antalet europeiska charterturister är nog hälften mot för två år sedan.
Nyss hemkommen från Candolim.
Det är överlag mer folk på stranden, massor av ryssar. I shacket jag håller till så var det nog minst 80% ryssar och där såg man bara nån enstaka tidigare år. Har läst skräckhistorier om ryssar i Goa men de jag såg verkade helt ok.
Jag har svårt att se att turismen minskat i Goa, åtminstone på de ställen där jag var.
Men skulle inte ryssarna vara där då skulle det nog vara ganska glest med folk.
Jag tror att du kommer att uppleva förändringen mer än vi som är i Goa varje säsong.
Det ÄR mycket mer inhemska turister och enormt mycket mer ryssar än 2008. Den här
säsongen kommer det också tursiter från t.ex. Ukraina och Baltländerna.
Har du åkt vägen till Morjim så vet du hur fruktansvärt dålig den var. Den skall nu vara
både breddad och nylagd. Det arbetet startade när vi var där i maj...... vilket inte alls
är någon garanti för att vägen är färdig nu :wink:
Nya byggnader...... jag kan inte komma på några just nu och norra Goa är sig likt sedan
du var där sist.
Helt fel , November har hittils varit en bra månad och bra mycket mer folk än December 2008 vad jag har märkt. gatorna i Baga är fulla av turister och på kvällarna är det nästan omöjligt att ta sig fram.
Underbart!
Desto mer jag läser om Goa, desto mindre anledning ser jag att åka dit.....
För att....? :?
Mvh Eva
Japp, nu gäller det bara att vara på plats och deltaga. :D
om gatorna är fulla av turister så det är svårt att ta sig fram, och dessutom schacken är till 80% befolkade av ryssar verkar det som ett alternativ till kanarieöarna eller nån svartahavsresort, och jag väljer inte den typen av resmål heller.
Sen vet jag att det finns många stränder och platser i Goa där inte det mest intressanta är, var den lokala pizzerian ligger i förhållande till var svenska turister har sina samlingsplatser och var det finns svensk personal, men Indien är ju stort, så det finns ju plats för oss alla!
:D
Jag tycker nog man ska resa dit och bilda sin egen uppfattning i alla fall. Jag tror de flesta kommer att gilla Indien och Goa. I södra Goa är det nog mindre folk och lugnare.
Mvh Eva
Jag är fullt nöjd med att resa till Kerala på måndag..... :D
Aha, du far dit: Den här delstaten är liten, ytan är stor som Småland men invånarna är betydligt fler; 33 miljoner. Det gör Kerala till ett av världens mest tätbefolkade områden!
Det finns nog rätt mycket folk där med.... :lol:
Ha det så gott!
Mvh Eva
Och jag med att resa till Candolim på Torsdag 8) .....
Även om det är mer folk på stranden i år så är det långt kvar till Kanarieöarnas trängsel på stranden.
Där är det ju ofta armbågslucka mellan solstolarna så den jämförelsen tycker jag inte stämmer.
Och det var heller inte trångt på gatan ner mot stranden.
Även om det är lite mer folk än vanligt så är ju Goa inte i närheten av våra europeiska resmål vad gäller antal turister.
Då har du inte varit i Baga norra Goa under jul och nyår alltså? :D
Mvh Eva
Baga undviker jag vilken tid på året det än är!
Har aldrig varit i Goa över jul och nyår men kan tänka mig hur stökigt det blir där, och då säkert stökigast i Baga.
Jag håller till några hundra meter söder om där "main beach road" går ner till stranden i Candolim, där är det skapligt lugnt och skönt.
Lite svårt att förstå hur nån kan överväga att åka till Baga-Calangute-Candolim om denne inte vill ha alltför stora folksamlingar. Vi som hänger mer norrut i Goa åker bara dit nån enstaka gång (om ens det) för att se varför vi inte vill vara där.
Jag står ut med dessa folksamlingar under övrig tid men hade aldrig varit där förr en jul och nyår så då visste man ju inte hur himla massa mer det blev.... :lol:
Mvh Eva