Goa 5/4-19/4

3 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Nioma
Offline
Nybörjare
Nybörjare
Blev medlem: 2010-02-27

Hej,

Åker till Goa med Turkish Airlines den 5/5 och kommer att vara i Goa till den 19/4. Åker med mina tonåringar 16 och 14 år.
Skulle vara kul att träffa andra nere i Goa från Forumet.
Som det ser ut nu kommer vi att bo i Södra Goa.
Tips som jag fått av en vän är Agonda, Franska cafét La Plache mellan Agonda och Arambol.
Arambol: Paradise beach, Blue Lagoon, Samsara. Någon som besökt dessa ställen ?

octodur
octodurs bild
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2007-10-30

Agonda är rätt bra, dock när jag va där var det lite trist och inte mycket att springa omkring till =) Dock finns det lite att göra i området och det är inte allt för långt ifrån Patnem. Om du menar Blue Lagon en bit utanför Agonda så kan det vara värt att besöka det över dagen. Ingen höjdare till strand men insjön eller vad man ska kalla den precis bredvid havet är rätt så härlig att flyta omkring på. Dock rekomenderar jag inte att sova där då jag hört att vissa turister betalat mellan 3000-6000rs/natten vilket är helt åt helvete galet =)

Paradise beach ligger väll ändå i Gokarna? Eller det kanske finns flera som heter så iof. Annars rekomenderar jag gokarna, dock lite körigt om ni bara ska vara där i 2 veckor. Vi spenderade 4v på ohm beach där nere och hade days of our lives för det mesta.

Nioma
Offline
Nybörjare
Nybörjare
Blev medlem: 2010-02-27

Enligt min vän så finns det något som kallas för Paradise beach i Arambol också.
Gokarna låter bra men tror att vi denna gång stannar i Goa och reser runt där.