Har du gått på slum-sightseeing?

3 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
perjandersson
Offline
Nybörjare
Nybörjare
Blev medlem: 2009-10-24

Har du gått på en organiserad turistvandring i slummen i Indien?

Jag har gjort det - med Reality Tours i Dharavi i Bombay - och gillade upplägget.

Egentligen låter det förfärligt. Men hemligheten bakom den goda känslan var närkontakten med människorna, sluminvånarna, som inte förblev djur i bur under sightseeingen, utan som vi tvärtom snackade med, skrattade med... och fick en insikt om.

Har du gått på en slumturistvandring? Och vill bli kort intervjuad för ABF:s tidning Fönstret. Hör då av dig till mig närmaste veckorna! Gärna så snart som möjligt till .

Baloo
Baloos bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Har varit på väg de två senaste resorna men av olika anledningar blev det aldrig av. Har kollat in just de du nämner (Reality Tours).

Kanske blir det av om två månader när nästa resa går...

perjandersson
Offline
Nybörjare
Nybörjare
Blev medlem: 2009-10-24

Rekommenderas. Det var bra.