Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu
25/11-16/12 / emmelive / turkish airlines / arlanda-mumbai-palolem
Åker tillbaks till älskade Indien för andra gången. Blir fyra dygn i mumbai, sen tar jag och tre vänner tåg ner till palolem för att stanna där resten av tiden!
Kommer bo på Brendon Guesthouse som jag varmt kan rekommendera då jag bodde där sist i åtta veckor.
Tack för svaret. Men det jag menar är - vem talar om vart vi ska träffas och var? Har varit med på flera av träffarna genom åren, och det är kul att ses därnere!
Vart och när ska det stå;)
Ja den som har lust öppnar en tråd här och säger att där och där har vi träff och den som vill kommer typ
Om flera befinner sig i Goa samtidigt ska vi försöka ordna någon träff. Dock vet jag inte om det är någon som befinner sig där någon längre tid i år som det gjort tidigare. Men det vore ju jätteroligt om fler fick chansen att träffas i underbara Goa.
:
Tack Henrik! Vi får se vad som händer.
Hej, min fru, Siv och jag åker sista november 2013 till Goa, Candolim, blir där till sista januari 2013.
Blr där några träffar ?
Någon som vill byta hotell ett par nätter 27-29/12 (Apollo charter).? Helst södra Goa
Konstig fråga kan tyckas - men vi kommer tydligen att bo granne med Sunburn festivalen på Candolim beach. Jättekul event, men min mamma och min dotter kanske inte kommer gilla detta. Jag och min man vill gärna besöka festivalen en dag, men att bo där mitt i kaoset under 3 dagar....Säkert är det många som vill just det.. som ska dit.
Det kanske inte går att byta någon dag för Apollo, men man kan ju alltid prova att lägga ut frågan.
14/1 - 28/1 Turkish Airlines Arlanda - Istanbul - Mumbay - Dabolim - (Palolem - Gokarna)
Jag å min fru Siv åker till Indien, Goa för sjätte gången.
30/11. Arlanda - Mumbai , 10,15 Arn-Doha (Qatar airways) Flight QR170. Doha - Mumbai Flight QR556
1/12. Mumbai - Goa, Jet airways 05,30 - 06,40
Hem 30/1 Goa- Mumbai, Air india 22,10 - 23,10
31/11. Mumbai - Doha 04,40 - 06,00, Flight QR557. Doha - Arlanda 08,55 - 13,45 QR167
16/12-30/12 Tufva / Apollo/ Stockholm - Candolim Goa
Då åker du samma flyg som Guyo verkar det som.
20/12 Arlanda - Frankfurt - Mumbai Först Palolem och efter Jul vidare till panjim åter Sverige 10/1 4 vuxna och 5 barn
Vi flyger till mumbai via istambul med turkish airline den 29/12.
Beger oss 2/1 till goa och sedan vidare till kerala, tamil nadu och andemanderna.
3/1 - 14/1 - KLM/Delta/Jet Airways - Stockholm/Amsterdam/Bombay/Goa - Anjuna, första gången i Goa och Indien.
Akta er för High Tide (tror jag den hette) restaurang i Palolem. Urusel vegetarisk mat! Annars är Palolem okey, lite turistiskt bara. Men fantastiska solnedgångar
Tråkigt att du inte gillade deras mat.
Jag bodde på HiTide i januari 2013. De hade fantastisk vegetarisk mat. Jag åt bland annat paneer tikka, chili paneer, dal, mutter masala, paneer lollipop, malai kofta, olika typer av paratha, mm, mm. Allt mycket kryddstarkt och väl tillagat.
Jag skall bo på HiTide nästa januari också och även då äta deras underbara vegetariska mat.
Akta er för High Tide (tror jag den hette) restaurang i Palolem. Urusel vegetarisk mat! Annars är Palolem okey, lite turistiskt bara. Men fantastiska solnedgångar
Tråkigt att du inte gillade deras mat.
Jag bodde på HiTide i januari 2013. De hade fantastisk vegetarisk mat. Jag åt bland annat paneer tikka, chili paneer, dal, mutter masala, paneer lollipop, malai kofta, olika typer av paratha, mm, mm. Allt mycket kryddstarkt och väl tillagat.
Jag skall bo på HiTide nästa januari också och även då äta deras underbara vegetariska mat.
Kan rapportera direkt på plats att Hi Tide har höjt standarden på såväl huts (samma ägare) som restaurang (ny ägare). Kanske inte riktigt lika familjärt i restaurangen som tidigare men definitivt inte sämre...
Tjenixen
Ronnie D.E.E.L
30/1-16/4, arlanda-istanbul-mumbai och sedan tåg eller buss till Goa ganska direkt.
29/12 - 17/1 | naji54 | finn air CPH-HEL-DEL | Delhi - Agra - Jaipur - Mumbay - Goa | första gång i India | min fru ska flyga från CPH,själv ska flyga dagen innan med ETIHAD AIRWAYS KWI-AUH-DEL
16/1 -30/1 | Smilfink | Turkish Airlines | LANDVETTER - ARLANDA - ISTANBUL - MUMBAI - GOA.
Resan från Mumbai - Goa är dock inte bokad ännu, vi är två stycken som åker!
Lycka till
.
Någon som skulle vara intresserad av en liten indien.nu kväll där nere?
Vi är i.palolem nu, åker vidare den 6 på morgonen.
Vi kan ses den 4 eller 5 för en Indien.nu träff, vi bor på Big Fish, hutt no 4.
Södra delen av stranden
Tommy o Siv