Indien.nu:are i Goa säsongen 2013/2014

65 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
emmelive
Erfaren användare
Erfaren

25/11-16/12 / emmelive / turkish airlines / arlanda-mumbai-palolem

Åker tillbaks till älskade Indien för andra gången. Blir fyra dygn i mumbai, sen tar jag och tre vänner tåg ner till palolem för att stanna där resten av tiden!

Kommer bo på Brendon Guesthouse som jag varmt kan rekommendera då jag bodde där sist i åtta veckor. 

dette
dettes bild
Veteran
Veteran

Tack för svaret. Men det jag menar är - vem talar om vart vi ska träffas och var? Har varit med på flera av träffarna genom åren, och det är kul att ses därnere! Smile

dette
dettes bild
Veteran
Veteran

Vart och när ska det stå;)

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

dette skrev:
Tack för svaret. Men det jag menar är - vem talar om vart vi ska träffas och var? Har varit med på flera av träffarna genom åren, och det är kul att ses därnere! :)

Ja den som har lust öppnar en tråd här och säger att där och där har vi träff och den som vill kommer typ smiley

Mvh Eva

Amazonkvinna från norr gift med Denzil från Goa

Henric
Henrics bild
Upplyst användare
Upplyst

dette skrev:
Tack för svaret. Men det jag menar är - vem talar om vart vi ska träffas och var? Har varit med på flera av träffarna genom åren, och det är kul att ses därnere! :)

Aha, då förstår jag. Lätt att misstolka text ibland när man har brådis Smile

Om flera befinner sig i Goa samtidigt ska vi försöka ordna någon träff. Dock vet jag inte om det är någon som befinner sig där någon längre tid i år som det gjort tidigare. Men det vore ju jätteroligt om fler fick chansen att träffas i underbara Goa.

Med vänliga hälsningar
Henric Carlsson
indien.nu

dette
dettes bild
Veteran
Veteran

:Cool Tack Henrik! Vi får se vad som händer. Laughing out loud

Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

Hej, min fru, Siv och jag åker sista november  2013 till Goa, Candolim, blir där till sista januari 2013.

Blr där några träffar ?

Tommy

gokarna
Veteran
Veteran

trevligt hannele vi åker samma dag o samma flyg. kanske vi ses. vi stannar 5 månader som vi gjort i 13 år nu.

Tufva
Småpratare
Småpratare

16/12 - 30/12 Tufva/  Apollo/Arlanda-Goa/Candolim

Någon som vill byta hotell ett par nätter 27-29/12 (Apollo charter).? Helst södra Goa

Konstig fråga kan tyckas - men vi kommer tydligen att bo granne med Sunburn festivalen på Candolim beach. Jättekul event, men min mamma och min dotter kanske inte kommer gilla detta. Jag och min man vill gärna besöka festivalen en dag, men att bo där mitt i kaoset under 3 dagar....Säkert är det många som vill just det.. som ska dit.

Det kanske inte går att byta någon dag för Apollo, men man kan ju alltid prova att lägga ut frågan.

staffan6
Nybörjare
Nybörjare

14/1 - 28/1 Turkish Airlines  Arlanda - Istanbul - Mumbay - Dabolim - (Palolem - Gokarna)

Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

Jag å min fru Siv åker till Indien, Goa för sjätte gången.

30/11.  Arlanda - Mumbai , 10,15 Arn-Doha (Qatar airways) Flight QR170. Doha - Mumbai Flight QR556

1/12.  Mumbai - Goa, Jet airways 05,30 - 06,40

Hem 30/1 Goa- Mumbai, Air india 22,10 - 23,10

31/11. Mumbai - Doha 04,40 - 06,00, Flight QR557. Doha - Arlanda 08,55 - 13,45 QR167

Tommy

guyo
Nybörjare
Nybörjare

guyo ändrar datum..16/12-30/12 / Stockholm/ Apollo via Baku/ Candolim Goa. Tredje gången på ett år !

Tufva
Småpratare
Småpratare

16/12-30/12 Tufva  / Apollo/ Stockholm - Candolim Goa

Henric
Henrics bild
Upplyst användare
Upplyst

Tufva skrev:

16/12-30/12 Tufva  / Apollo/ Stockholm - Candolim Goa

Då åker du samma flyg som Guyo verkar det som.

Med vänliga hälsningar
Henric Carlsson
indien.nu

Starke
Nybörjare
Nybörjare

20/12 Arlanda - Frankfurt - Mumbai Först  Palolem och efter Jul  vidare till panjim åter Sverige 10/1 4 vuxna och 5 barn Smile

f_i_f_f_i69
Veteran
Veteran

Vi flyger till mumbai via istambul med turkish airline den 29/12.

Beger oss 2/1 till goa och sedan vidare till kerala, tamil nadu och andemanderna.

miniola
Nybörjare
Nybörjare

3/1 - 14/1 - KLM/Delta/Jet Airways - Stockholm/Amsterdam/Bombay/Goa - Anjuna, första gången i Goa och Indien.

kasundba
Nybörjare
Nybörjare

matsism skrev:

Alida skrev:

Akta er för High Tide (tror jag den hette) restaurang i Palolem. Urusel vegetarisk mat! Annars är Palolem okey, lite turistiskt bara. Men fantastiska solnedgångar Smile

Tråkigt att du inte gillade deras mat.

Jag bodde på HiTide i januari 2013. De hade fantastisk vegetarisk mat. Jag åt bland annat paneer tikka, chili paneer, dal, mutter masala, paneer lollipop, malai kofta, olika typer av paratha, mm, mm. Allt mycket kryddstarkt och väl tillagat. 

Jag skall bo på HiTide nästa januari också och även då äta deras underbara vegetariska mat. 

matsism skrev:

Alida skrev:

Akta er för High Tide (tror jag den hette) restaurang i Palolem. Urusel vegetarisk mat! Annars är Palolem okey, lite turistiskt bara. Men fantastiska solnedgångar Smile

Tråkigt att du inte gillade deras mat.

Jag bodde på HiTide i januari 2013. De hade fantastisk vegetarisk mat. Jag åt bland annat paneer tikka, chili paneer, dal, mutter masala, paneer lollipop, malai kofta, olika typer av paratha, mm, mm. Allt mycket kryddstarkt och väl tillagat. 

Jag skall bo på HiTide nästa januari också och även då äta deras underbara vegetariska mat. 

Kan rapportera direkt på plats att Hi Tide har höjt standarden på såväl huts (samma ägare) som restaurang (ny ägare). Kanske inte riktigt lika familjärt i restaurangen som tidigare men definitivt inte sämre...

kasundba

deel67
deel67s bild
Småpratare
Småpratare

16/12 | deel67 | Qatar | Stockholm-Doha-Delhi-Varanasi-Udaipur (21/12) -Goa-Kerala-Mumbai -> 14/1

Tjenixen Smile Ronnie D.E.E.L

huldamatilda
huldamatildas bild
Nybörjare
Nybörjare

30/1-16/4, arlanda-istanbul-mumbai och sedan tåg eller buss till Goa ganska direkt.

Min reseblogg, om Indien, drömmar, att studera på distans från ett annat land och lite restips

Fam.K.
Erfaren användare
Erfaren

Fam.K.  med Qatar Airways 8/1-14 - 30/1 - 14. Arlanda - Doa - Goa/daboolim.

Företrädesvis Norra Goa men även Palolem denna gång.

naji54
Nybörjare
Nybörjare

29/12 - 17/1 | naji54 | finn air CPH-HEL-DEL | Delhi - Agra - Jaipur - Mumbay - Goa | första gång i India | min fru ska flyga från CPH,själv ska flyga dagen innan med ETIHAD AIRWAYS KWI-AUH-DEL smiley

Smilfink
Nybörjare
Nybörjare

16/1 -30/1 | Smilfink | Turkish Airlines | LANDVETTER - ARLANDA - ISTANBUL - MUMBAI - GOA.

Resan från Mumbai - Goa är dock inte bokad ännu, vi är två stycken som åker!

Första gången i indien blir 16/1-13 - 30/1-13..

Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

Boka på clear tripp så fort ni kan. Dubbelt så dyrt att boka i Mumbai. Minst tre timmar mellan , så ni hinner igenom tullen, det går sakta
Vi missade vårt plan.
Lycka till

Tommy

Smilfink
Nybörjare
Nybörjare

Tommy skrev:
Boka på clear tripp så fort ni kan. Dubbelt så dyrt att boka i Mumbai. Minst tre timmar mellan , så ni hinner igenom tullen, det går sakta Vi missade vårt plan. Lycka till

Taxkar för tipset Tommy,

nu är även den resan bokad Wink.

Första gången i indien blir 16/1-13 - 30/1-13..

f_i_f_f_i69
Veteran
Veteran

Jag är i goa nu och stannar ca en vecka.

Åker till palolem om ca 2 dagar(O:

Någon som skulle vara intresserad av en liten indien.nu kväll där nere?

Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

Vi är i.palolem nu, åker vidare den 6 på morgonen.
Vi kan ses den 4 eller 5 för en Indien.nu träff, vi bor på Big Fish, hutt no 4.
Södra delen av stranden

Tommy o Siv

Tommy

Frigert
Nybörjare
Nybörjare

27/2 - 29/3 / FRIGERT/ LUFTHANSA/ GOT-MUN-BOM-MAA-BGR-´, GOA-BOM-FRA-GOT/  VARCA OCH CANDOLIM.

lotta-arne
lotta-arnes bild
Småpratare
Småpratare

Vi flyger med Qatar den 1/2 och stannar till den 9/3. Vi kommer att flytta runt längst stränderna i Goa. Arne-Lotta

Lotta-Arne

malinen
malinens bild
Veteran
Veteran

Malin och Leo, 13/2-5/3, Göteborg-Bryssel-Mumbai-Goa. De första nio dagarna i Palolem och resten av tiden i Calangute.