Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu

Det måste vara någon eu-byggnad i Bryssel? :?
Mvh Eva
Fasen, det är så kul och leta, men nu måste jag äta frukost.....hihi
Mvh Eva
Eva har rätt i att det är en av alla EU-byggnader. Men vilken?
(Har ingen klarat detta ikväll ger jag Eva rätt så att leken kan fortsätta)
Central Library of the European Commission (Googeli, googeli google)
Googeli googeligoo, bollen är din Baloo.
Biblioteket är byggt där det tidigare låg en gotisk kyrka, vilket ju syns rätt tydligt i stilen. Men så har man byggt ut med ett stort glaskomplex. Vid sidan av bibliotek är detta besökscentrum för kommissionen, och alla som besöker kommissionen utan att vara "viktiga" kommer till lokalen som den första bilden är tagen från. Den kyrkliknande byggnaden ligger mitt i EU-kvarteren totalt omgiven av glas-, stål- och betongjättar.
Åh Baloo hann före...... :( :lol:
Väntar med spänning på nästa match.....kom igen.....hehe
Mvh Eva
Land och stad. Lätt?[attachment=0]Morgontoffla.JPG[/attachment]
Kan det vara något som Bulgarien, Ungern, Tjeckien ? :?
Mvh Eva
Näe! :twisted:
Grekland? :?
Mvh Eva
Är det i Pakistan?
Jag tror också på Grekland, eller kanske Albanien. Det känns rätt med de där lustiga små kjolarna där i Balkans bergstrakter.
Grekland it is! Högvakten närmre bestämt vid den okände soldatens grav utanför parlamentsbyggnaden alldeles bredvid Syntagma-torget i Athen.
Tjohoo, jag igen alltså då? :hot:

Var är vi här då?
Mvh Eva
Uploaded with ImageShack.us
Kairo?
Prickade rätt snabbt där... :D
Utsikten från vårt fönster i vår lånade lya i Kairo mitt i Nilen.
Din tur.
Mvh Eva
Ja, den silhuetten känner man igen! Konstigt nog, för jag har aldrig varit där.
Nästa bild! Vi börjar så här, så fyller jag på med några fler från samma ställe om det behövs.
[attachment=0]var.jpg[/attachment]
Ett museum? :?
Mvh Eva
Skogskyrkogården? ;)
Det är inte skogskyrkogården, men väl en grav. Och det finns faktiskt ett museum på gravområdet.
Påminner i stil om Atatürk-mausoleet, men jag vet inte om det finns några träd där i närheten...
Annars, är vi i alla fall i Europa? I södra Europa?
Ser ut som Skandinavien eller möjligen i Canada? :?
Mvh Eva
[attachment=0]var.jpg[/attachment]
Vi är inte i Europa, men monumentet mer än påminner om Atatürks mausoleum i Ankara. Det är Atatürks mausoleum i Ankara. Kring monumentet ligger en hårt bevakad park med träd från hela världen - bland annat ett gäng svenska björkar och kanske ett eller annat barrträd från Kanada. I anslutning till graven finns också ett museum om Atatürk, där man bland annat kan se hans två Lincoln-bilar. En för parader och en för terrängkörning. För övrigt är Ankara en vansinnigt tråkig stad.
Kör på, Tommy!
OK, här kommer en bild. Vet inte om den är mycket lätt eller inte...
Är det Alhambra?
Korrekt - jag trodde nog att det inte skulle vara så svårt... :)
Din tur!
Sundbom verkar ha svårt att hitta hem? (det har gått 10 dagar nu)
Jag tycker att det är dags att jag lägger upp en ny bild, så det blir lite fart på det här. Tror inte heller den ska vara svår.
Jag vet jag vet.....Island :D
Reykjavik och Church of Hallgrimur
Mvh Eva
Javisst är det Hallgrímskirkja - nu får vi se om du kommer före Sundbom med en bild :bday:
Dåså, var är detta?
Mvh Eva