Vad gör du just nu?

961 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
tommypeters
Upplyst användare
Upplyst

Bättre än de som skulle åka med Scandways från Kastrup 18/12... De checkade in på lördagsmorgonen och kom fram till hotellet i Goa på måndagskvällen kl 21. De fick inte åka hem och vänta eftersom de redan checkat in, en del fick 4 timmar på hotell en natt, andra fick nästan en hel natt. Ingen fick någon bra information. 56 timmar tog det totalt...

Vår resa hem blev en halvtimma försenad... :wink:

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Jag delar ut jul-tårtor till de som bor på gatan utanför hotellet:

FOTO: Mats Larsson

anncharlotte
Upplyst användare
Upplyst

Och jag funderar på om det är dags att gå och lägga sej, klockan är lite över 2 på natten, det är svinkallt ute, och mitten av februari känns väldigt långt bort :roll:

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Har rätt nyligen vaknat upp till ännu en svinkall dag.
Håller med dig anncharlotte, mitten av februari känns väldigt avlägset...... :?

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Jag är i Udaipur och sitter på balkongen och spanar på grannarna:

henko
Upplyst användare
Upplyst

Jag är i Varanasi och har precis käkat en double eggroll med gajjar ka halwa till efterätt. Nu ska jag iväg och leverera svensk exportsprit till en kompis.

R-M
Erfaren användare
Erfaren

:D Har haft min Dotter o hennes väninna på fika. Snart blir det min tur till Goa 12 jan

lasse.eriksson
Veteran
Veteran

Sitter och är lite småsur på Mats, och hoppas han skaffar sig ett vanligt jobb... :)

Skulle vara roligt att se hans foton från ett DHL-lager i Akalla en decemberkväll, eller hur han gestaltar en dag som biträde på ett Coop-Forumvaruhus...

Har precis skickat ett mail med uppgifter från Western Union till "vår" juvelerare i Varkala som skickade med en ring hem utan att få några pengar 8)

Alltid skönt att ha ärliga blå ögon, förra resan fick vi med ett armband som han ville ha 14.000 Inr för, i Svedala värderades det till 40.000 ruppar.......

Han vill att vi får värdet bekräftat här hemma, självklart kan han inte ta betalt utan att vi vet fvärdet... :)

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Jag har just anlänt till Goa efter en lååååång och tunnnnnnnnng dag ombord på olika flygplan och efter en helt fantastisk och dansant nyårsfest i Udaipur.

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Sitter och är lite avundsjuk på Mats.... :jul:

Mvh Eva

Kujala
Veteran
Veteran

igår såg jag när Gordon Ramsey åkte runt i Indien och lagade och fick lära sig laga indisk mat. Det var kul. Han åkte tåg också.

Min granne från Pakistan bjöd på chapati och nån potatisröra. Det var gott. Det var hans fru som hade lagat det.

tommypeters
Upplyst användare
Upplyst

Kujala skrev:
igår såg jag när Gordon Ramsey åkte runt i Indien och lagade och fick lära sig laga indisk mat. Det var kul. Han åkte tåg också.

Ja, bra program. Annars är jag allergisk mot den där idiotiska Galna Kocken-typen av program, men här var han ju en riktig människa. Och de olika tillagningssätten var intressanta.

Henric
Henrics bild
Upplyst användare
Upplyst

Jag har just sett två fantastiska människor gifta sig här i Udaipur, och tro det eller ej, jag har haft tårar i ögonen flera gånger under dagen. Sällan träffar två människor som dessa varandra. Ett stort gratis! Ni vet vilka ni är!

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Det vet vi också, men är detta hemligt?

Grattis ni nygifta och all lycka till er! :D

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Jag är i Mumbai (efter en snabb bussresa från Palolem i Goa) och bor på Hotel Cowies, 15 Walton Road i Colaba. Nu skall jag äta frukost på Café Mondegar och sedan köpa en STOR STOR STOR resväska som jag skall fylla med ALLA nya indiska blu-ray-filmer på Rythm House.

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Även om jag säkert får många att sätta morgonkaffet i halsen så måste jag erkänna att jag tycker
synd om Herr Larsson som skall åka hem i övermorgon. Ingen rolig historia att trampa på svensk
halkmark.Tycker synd om alla som måste byta sol och värme mot detta..... :x

Sitter och funderar på vart våra pass har tagit vägen. Visumen har varit klara i över en vecka men
till oss har dom minsann inte kommit..... :?

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Jag har just varit i min favoritaffär, Rhythm House, här i Mumbai och bland annat shoppat dessa Indiska filmer och musik:

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Har minnesafton med Elvis, lyssnar på härliga Elvis låter på you tube .....hans musik dör aldrig!
Han skulle ha fyllt 76 år idag!
Minns alltid den dagen då han dog..då var jag på väg hem från Paris med Biggan och vi fick tidningar på tåget, det var en stor chock!

Mvh Eva

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Jag har varit på bröllop i Gathkopar i Mumbai sedan tidigt i morse och deltagit när Suneeta ♥ Arun har gift sig. Arun har jag aldrig träffat förut. Suneeta (till vänster i bilden) känner jag som datanördig journalist på Mumbai’s mest nördiga pryl-tidning. Jag tog (som vanligt) tusentals bilder.

Nu är jag på hotellet och packar hysteriskt och skall åka till flygplatsen om två timmar för att åka långt bort ända till Stockholm.

Suneeta ♥ Arun och Pandit:

FOTO 9 januari 2011: Mats Larsson
-

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Välkomnar dig hem Mats! Det är plusgrader så sandalerna duger... :lol:

Mvh Eva

tommypeters
Upplyst användare
Upplyst

Jag vilar mig lite efter ett träningspass uppe på carporten i dagens fina väder. Snöskottning, alltså. :)

Sandaler går som sagt bra, om de har broddar under.

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Jag har just med enorm vånda tackat NEJ till ett erbjudande. Planet är överbokat. Turkish Airlines erbjöd mig 1200 Euro samt övernattning på fem-stjärnigt hotell med alla måltider betalda om jag stannar två nätter ytterligare. Varför har jag inte kunnat fått detta erbjudande på vilken resa som helst förutom just idag?

Hälsningar från Chatrapati Shivaji International Airport i Mumbai väntandes på flyget hem.

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

matsism skrev:
Jag har just med enorm vånda tackat NEJ till ett erbjudande. Planet är överbokat. Turkish Airlines erbjöd mig 1000 Euro samt övernattning på fem-stjärnigt hotell med alla måltider betalda om jag stannar två nätter ytterligare. Varför har jag inte kunnat fått detta erbjudande på vilken resa som helst förutom just idag?

Hälsningar från Chatrapati Shivaji International Airport i Mumbai väntandes på flyget hem.

Vad fick du för ett alternativ då istället då? 8O

Mvh Eva

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

indianturbo skrev:
matsism skrev:
Vad fick du för ett alternativ då istället då?

Jag kliver på planet om 1,5 timmar och kommer hem i eftermiddag var alternativet jag tyvärr valde. Arbetet kallar.

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Aha, jag tyckte du sa att det var överbokat och att du inte kom med....:)

Mvh Eva

tommypeters
Upplyst användare
Upplyst

Det är överbokat och någon kommer inte med - den som vill ha en betald lyxsemester :)

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Följer Flip-Flop-mannen på flygradarn´och snart flyger han ut över Östersjön.
Han lär frysa duktigt om fossingarna när han går ut från Arlanda :wink:

oscar
Erfaren användare
Erfaren

Räknar ner.... 21 dagar - 12 timmar - 43 minuter - 30 sekunder

Kujala
Veteran
Veteran

jag måste åka tåg i Sverige igen. det brukar gå illa. Det var inte förvånande att mitt tåg blev inställt men jag kan ta ett senare tåg så jag blir minst 6 timmar försenad. Är bara glad om jag tar mig dit.
alltid är det nåt krångel med tågen eller spåren eller nånting

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Blir förvirrad över att inte veta vad man skulle kunna tänka sig att köpa för en begagnad bil...????
Vill inte göra mig av med min pärla men den börjar snart gå i pension....:(

Mvh Eva