Vad gör du just nu?

961 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Åh jag lider!
Var försiktiga ni som är där!
MVh Eva

Ann-sofie
Ann-sofies bild
Upplyst användare
Upplyst

Just nu är det kaos...
Alla vi känner i områdena säger det samma.. Det verkar nästan som om de hade turister av vissa nationaliteter på kartan?

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Ja, engelsmän och amerikanare sägs det.

Ann-sofie
Ann-sofies bild
Upplyst användare
Upplyst

Japp..

Henric
Henrics bild
Upplyst användare
Upplyst

Sitter fortfarande framför datorn med tv:n i bakgrunden. Ikväll måste jag dock somna tidigare. Satt uppe till 4-5 i natt och uppdaterade på sidan och sedan upp tidigt (allt är relativt) i morse igen. Trött men glad att mina kompisar är okej, arg och ledsen för attacken mot Indien och de som dödats och skadats.

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Samma här, men Aja kollar på tv´n så jag får vänta med CNN tills han har gått och lagt sig.
Har följt sändningarna hela dagen och lider enormt med alla som har drabbats. Kan inte för
mitt liv begripa hur man kan bli så hatisk att man låter oskyldiga skadas eller dö.

Gå ni och lägg er i tid idag Henric och Anso, indien.nu klarar sig och vi som är vakna kan ju
skriva här i forumet tills morgonen gryr nere hos er och vi här hemma går till sängs.

mammaLena
Veteran
Veteran

Har varit på ambassaden och hämtat våra 4 pass med visum idag. Längtar trots terrordåden. Tänker inte låta mitt liv styras av några fanatiker.

På kvällen var jag på releaseparty för Jonny Axelssons (http://www.jonnyaxelsson.com/) platta. Suvve!

Netz
Orakel
Orakel

Springer (var väl lite att ta i :wink: ) mellan tv:n och datorn och försöker se/läsa om det har hänt något nytt i Mumbai. :(
Håller med GooGoo. Indien.nu klarar sig nog några timmar.
Tycker det är super av alla de som har hjälpt till att skriva uppdateringar om läget!

MVH

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Sitter vid datorn och kollar samtidigt på CNN. Känner stor frustration över att det hemska
som händer i Mumbai fortfarande inte är över. Retar mig på mitt flin på min avatar här i
forumet, känns som ett hån när så många lider just nu.
Skall försöka adventspynta idag, men det känns inte så speciellt viktigt heller. En sak är
säker, man blir otroligt nedslagen och ledsen av terrordåden.....

Ann-sofie
Ann-sofies bild
Upplyst användare
Upplyst

Är hemma och kolla på tv och läster på internet, vad som händer. Just nu är det mycket olika uppgifter man får det har varit en del falsklarm. Prata med min vän för ett tag sen, som tillsammans med barn och man är i Mumbai och hälsa på sin familj, för ett tänkt bröllop som har blivit inställt. De bor inte långt borta från Taj så de hör varje bombning och skott säger de. De säger att det är tomt på gator och folk håller sig inomhus i dessa områden.
De flesta vi känner är okej, men det är flera vi känner som inte har kommit i kontakt med sina nära och kära, vilket är jobbigt.
Just nu på tv säger de att både Taj och Oberoi är helt under kontroll..
Vi väntar och ser.

Ann-sofie
Ann-sofies bild
Upplyst användare
Upplyst

Detta är från min väns (i Mumbai) blogg:

Today I can’t bring myself to wax eloquent about the “who’s who” and “wear’s what” of Mumbai glitterati.
Today I need to tell you like it is.

What started out as an average Wednesday in Mumbai (laced with just enough excitement for an evening of disco salsa with new friends) quickly spiralled into a night of total terror as I watched my Mumbai burn.

I had plans to meet my friend for drinks at Dragonfly which happens to be bang opposite the lobby of the Trident Oberoi. Ironically, I had suggested we meet in the hotel lobby at 9:45pm since it would be easier for his cabby to find.

By what feels like much more than a stroke of luck I happened to arrive early and decided to head up to Dragonfly instead and told him to stop and call me when he took the “INOX left.” Literally 30 seconds after he stepped out of his taxi we heard (what I immediately assumed to be fireworks) and saw sparks flying around the main entrance to the Oberoi lobby. (I recall my brain trying to rationalize this odd display cricket celebrations? perhaps a prank?) and I blurted out, “Haha it’s either fire works or gunshots, either way maybe we should go upstairs!”

The next 20 minutes were spent learning disco moves with the good natured salsa crew I’ve been raving about (with even more reason now.) Even two tremors later (apparently the grenades that set the Oberoi ablaze) we couldn’t possibly have imagined what was really going down. I think it only really hit me when the owner of the club told me “I have bullet proof glass, come I show you.” And whisked me away to the adjoining restaurant and pointed at a freshly lodged bullet in one of the tall glass windows. From this point on the night is a blur of frantic phone calls, SMS updates, angry reminders of “keep-away-from-the-glass, please!”, phone-battery lows (or woes) news-channel surfing, friendly sniffer-dogs, tablecloth blankets, and two failed attempts to leave.

We watched stunned, reports flooded in of explosion after explosion and the death toll kept rising as this mindless conspiracy unravelled itself. I don’t think I will ever be able to erase the memory of the Taj Mahal Palace Hotel dome engulfed in flames or the agonizingly young and bitter face of an AK47 wielding terrorist. Even now, the chilling realisation that I remain unharmed while so many lives have been erased in an instant humbles me.

At 5:00am when we finally made our way home, full of trepidation and fear dawn brought us an eerie sense of calm as oblivious joggers made their daily trek up marine drive while the battle ragged on less then a kilometre away. I don’t know if this qualifies as insensitive or resilient, but I do know this; in times of crisis, when we need it most, a motley crew of Mumbaikers will always pull out all the stops and show you the love.

Från Malinis blogg: http://missmalini.wordpress.com/2008/11/27/2611/

tligen
tligens bild
Upplyst användare
Upplyst

Jag läser, tittar och lider som alla andra.....men jag tog foton till visumet idag, köpt ny skor att gå i, och sitter och spelar sitar....i morrn tror jag att jag ska boka lite tåg...

Fogel99
Orakel
Orakel

Räknar på hur många timmar det är kvar tills jag åker och hur många det är kvar tills GooGoo åker. Och jag kom fram till att:
Det är ca 190 timmar kvar tills jag åker och hmmm... 112120 minuter kvar tills GooGoo åker, och det är ju jääääättttteeelänge :silly:

jenny Dahl
Veteran
Veteran

Nu har jag oåx ätit pepparsteken på Fiesta, kanongott!!! :-)

mammaLena
Veteran
Veteran

Har julpyntat och känner mig "duktig". Ett demokratiskt beslut i familjen har lett till att vi inte kommer att hugga någon gran i år (vi åker ju till Bombay den 22/12) men pyntet och stjärnorna och ljusen och allt det andra måste bara upp. I ett nu så mörkt Sverige är det härligt att tända levande ljus om kvällarna.

Blev glad för en kommentar av min bror i går när vi diskuterade läget i Bombay: -Åh vad jag är avundsjuk på er som får åka i väg till Indien över jul och nyår.

Kändes härligt efter alla andra kommentarer från människor som inte står oss så nära (är ni inte rädda, ska ni verkligen åka, är det verkligen lämpligt att ta med barnen, har ni avbokat etc etc)

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Sitter vid datorn (vad ovanligt!) och kollar forumet. Konstaterar att Fogelfan är en riktig skitstövlel
och att Jenny låtsas som att det regnar (nämner inget om mobbingmesset hon och Anna T skickade
från Fiesta----- :wink:
Konstaterar att det håller på att bli kallare ute (bara en plusgrad just nu)..........och att det är

71 dagar kvar nu Fågelfan! :silly:

TrixiPixi
Veteran
Veteran

Ligger nerbäddad i soffan. Klarade inte komma från Indien. Har hög feber och extrem frossa. Inte alls kul. :cry:

pajaflow
Upplyst användare
Upplyst

Har avklarat en helg full med släktingar och vänner, för vi har haft namncermoni för vår dotter Lovisa. Är helt slut, samtidigt som det varit fantastiskt roligt.

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Sitter på kansliet i vår ishall och kollar ut på ösregnet.
Det har precis börjat ljusna men är otroligt mulet och tråkigt.
Skall vara här tills ikväll och bland annat jobba med klubbens hemsida.
Tänk om det kunde vara den 14 februari, då skulle vi snart åka till Landvetter...... :mrgreen:

Mara
Erfaren användare
Erfaren

Kollar ut på snöflingorna som faller ned......vet inte om jag tycker det är mysigt eller ej.

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Här faller (vräker) det också snö...... fast i mycket smält form. :lol:
På den här sidan av Svedala har vi aldrig riktig vinter utan en j-a lång höst.......

TrixiPixi
Veteran
Veteran

Mår något bättre. Lägger in lite bilder från Indien på Facebook.

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

TrixiPixi skrev:
Lägger in lite bilder från Indien ...

Du kan bara inte berätta att du lägger ut bilder utan att ge adressen!!!!!!
Jag vill också se.

TrixiPixi
Veteran
Veteran

http://www.facebook.com

Leta upp Martina Olsson från kristianstad

8)

Henric
Henrics bild
Upplyst användare
Upplyst

Tar en liten paus i filmtittandet och vill också se Indienbilder :)

TrixiPixi
Veteran
Veteran

Henric skrev:
Tar en liten paus i filmtittandet och vill också se Indienbilder :)

De är bara att bli min vän på facebook..för de lär dröja innan de kommer några bilder i min resedagbok... :jul:

Fogel99
Orakel
Orakel

Retar mig på att googoo fortfarande inte kan stava mitt efternamn, det stavas FOGEL!!! Så därför kallar jag henne numera Gå-Gå..

För övrigt så tänkte jag räkna på hur långt Gågå hade kvar tills avresa... Kom fram till att det var såå långt, ja månader t.o.m år känns
det som.

Så jag räknade på min egen resa lite istället, ca 128 timmar kvar :lol:

Sen så är ju GåGå ett passande namn, om hon börjar gå nu så är hon ju framme ungefär samtidigt som hennes flyg så..... Ja vet det är väldigt lååååångt kvar tills hon är framme :sover:

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Hej Gulle-FÅÅÅÅÅÅÅgel!

När du har kommit hem så är jag fortfarande kvar på GÅ och då har du väl antagligen
väääääldigt låååångt kvar till din nästa resa - mohahaha! :mrgreen:

Å jag fortsätter gärna att Gå och Gå och Gå. :lol:

Fogel99
Orakel
Orakel

Jag sitter och läser Gågå:s inlägg och konstaterar att hon nog är dum på riktigt :roll:

När Gågå fortfarande går så är jag ju iväg på nya reseäventyr. Men om vi passerar henne någonstans över saudiarabien så kan vi slänga
ner en portion flygplansmat...

Så fortsätt du gå, GÅGÅ.... Jag hinner nog med en tre-fyra Indien resor innan du har hunnit fram till din kommande :lol:

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Japp FÅÅÅÅgelfan, jag är göördum på riktigt, men när du är hemma sen så GÅÅÅÅÅÅR jag nere i Goa! :lol:

Sitter i ishallen igen och skall kolla på match ikväll.