Vi som är i Goa från ca 10/2- 29/4 2008!

37 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Hej gott folk!
Kan vi inte ha en meeting för oss alla som är där under tiden.
Vi kan väl meddela här i denna tråden om det är intressant.
Jag skulle kunna tänka mig att ses på t.ex min favorit Lucky Star en eftermiddag för att ta en kall Kingfisher i solnedgången tillsammans med er alla på stranden.
Jag har ju inte en aning om när vårt giftermål blir av och när vi far till Delhi osv. osv. men vi kunde ju hålla kontakten här då eller vad säger ni?
Det finns ju datorer i Goa också.
Mvh Eva

Bitte
Veteran
Veteran

Vi kommer att vara i candolim mellan 19/3 till första dagarna i April

Bitte

loppis
Orakel
Orakel

Vi kommer att gästa dessa breddgrader i början av februari.

Mimmie
Orakel
Orakel

Mycket möjligt att vi (Siddu, bebisen o jag) åker ner i mars.

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Att vi är i Calangute 13 mars - 11 april vet du ju redan och självklart måste vi ses då!

Miau
Orakel
Orakel

Jag finns där av och till från december 07 till mars 08 :D Vore kul med lite nya bekantskaper. Bra initiativ!!

melliot
Orakel
Orakel

Jag och min väninna är nere från mitten januari till slutet mars.
Vi ser fram emot att få träffa er alla glada forummänniskor.
Melliot

Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

Hade varit trevlig, men jag å min sambo kommer till Goa den 10/1 - 31/1 - 08. Vilka av er är där då? Vi ska bo på Silver Sands. Hur är det hotellet, någon som vet?

Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

melliot skrev:
Jag och min väninna är nere från mitten januari till slutet mars.
Vi ser fram emot att få träffa er alla glada forummänniskor.
Melliot
¨

Då kanske vi ses då?

J.F.K.35
Nybörjare
Nybörjare

jag tycker det låter som en utmärkt idé att alla som är här i goa, möts upp för ett par kalla bärs, tidpunkt??? ovesäntligt för mig, då jag bor här i Goa.

mvh/jfk/goa.

Leena
Erfaren användare
Erfaren

Ja vilken bra idè, jag kommer att vara vara där under februari och mars så det skulle vara jätte kul att träffas :D

mysan
Erfaren användare
Erfaren

Vilken bra ide!jag och min pojkvän sticker till goa i december.men vi åker som backpackers och vet inte var i goa vi håller till.vi ska bara "flyta "runt.vi har aldrig varit därnågra tips hade suttit fint om billigt boende.privat,bungalow kanske!??

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Vårt favvoshack Swallys lovade oss när vi åkte hem i april att ha Sverigekvällar med barbeque, fyrverkerier osv. varje fredag när vi är nere i mars-april.
Sist hade vi forumsträffar varje fredag kl 19.00 och då liksom när vi är nere härnäst kommer i alla fall vi garanterat att vara där.

Kanelflickan
Småpratare
Småpratare

Hejsan!

Jag och min sambo är nere i södra Goa mellan den 10-25 mars 2008. Vore verklligen skoj att ta en öl med andra Goa-resenärer.

octodur
octodurs bild
Veteran
Veteran

Blir nog en visit till Goa under den tiden. Kommer vara i Sao Tome (Afrika) från 15/2 till början av mars. Sen bär de av till Indien eller Sri Lanka. Men skriv här när det blir av så ska jag spana in när jag kommer till Goa =)

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

De här fredagarna blir det forumsträffar på Swally Beach Restaurant
som ligger ca 5 minuters promenad från trappan (gå åt höger utmed
vattenbrynet):
14 mars
21 mars (långfredag)
28 mars
4 april

Ricko
Erfaren användare
Erfaren

rejser till Goa Feb 08 det bliver 5 gang i Goa LOVE GOA

Primadonnan
Nybörjare
Nybörjare

Tommy skrev:
Hade varit trevlig, men jag å min sambo kommer till Goa den 10/1 - 31/1 - 08. Vilka av er är där då? Vi ska bo på Silver Sands. Hur är det hotellet, någon som vet?

Hej! Jag o min kille är där då också.. exakt samma datum 8) Silver Sands, är det i calangute eller?

susanne
Orakel
Orakel

:lol: Nu har vi äntligen bokat! Den 27 Februari åker vi till Goa och stannar till 14/3. Vi ska bo på det hotell vi bodde på min första resa till Goa 2000; Perola da mar i Candolim. Har så många underbara minnen från mitt första möte med Goa. Ingen kan ju lämnas oberörd av Indien, det ser man ju bara härinne! Sedan vill jag ju så gärna se lite mer an Indien så 4-5 av dagarna ska vi lägga på att ta tåget upp till Bombay och sedan flyga ner till Goa igen. Några dagar i Bombay däremellan, förstås... :D . sedan är jag ju sugen på Taj mahal, Agra....Är det orealistiskt för så kort tid? Då tänkte jag alltså ta billigaste inrikesflyg(=AirDeccan?) från Bombay till Agra(för där finns väl flygplats?) och sedan flyga ner till Goa igen....Synpunkter och råd är välkomna!
Susanne.

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

GooGoo skrev:
vattenbrynet):
14 mars
21 mars (långfredag)
28 mars
4 april

Vi får väl se då om era kompisar arbetar här så det blir Swallys, i annat fall får vi byta schak eventuellt. Så ni som vill ses håll koll på forumet här.
Mvh Eva

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Det är ordning på dig Fernandes! :mrgreen:
Du får höra av dig här när du vet mer om Swallys för du åker ju snart! :D

Pokergirl
Veteran
Veteran

Vi åker ner mellan den 3/3 till 17/3, kommer nog att hålla oss i norra Goa. Vi funderar på att ta en tur med båt till Bombay - nån som testat?

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Åker till Mumbai den 29e april. Kommer nog till Goa en eller två veckor senare ...

susanne
Orakel
Orakel

GooGoo skrev:
vattenbrynet):
14 mars
21 mars (långfredag)
28 mars
4 april

Tyvärr missar vi Swallyträffarna......men hoppas att ni får kul!

jennyåmange
Småpratare
Småpratare

Hej!

Jag och min sambo åker ner den 5:e mars och stannar i 14 dagar. Det vore jätte mysigt att träffas på Swallys.

Vi har aldrig varit i Goa men vi ska nog hitta. :wink:

Hälsningar Jenny

Kanelflickan
Småpratare
Småpratare

Hej!

Exakt vart är det vi som vill ska träffas, har läst både Swallys och Lucky. Jag och min pojkvän åker ner den 10/3, ser verkligen framemot att träffa lite andra indien.nu folk. Vi kommer att bo på södra Goa, men är inte främmande för att åka taxi.

Många Hälsnignar
R

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Det ligger till så här: Jag åker dit nu på söndag, kollar av om Goo Goos polare är kvar på Swallys, en har visst börjat jobba på Lucky Star eller flera.
När jag vet mera så skriver jag eller Goo Goo här så får vi se om det blir Swallys eller Lucky Star eller annat.
För de som inte hittar så ligger t.ex. Lucky Star i norra Baga beach. Gatan som går ner där diskoteket Titos ligger, följ den ner mot stranden så hittar ni Lucky Star.
Swallys ligger nedanför hotell Villa Goesa en bit från Chalston.
Se kartan annars: http://www.johnthemap.co.uk/pages/goa/baga_calngte.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh Eva

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Bra ordning på dig Fernandes (indianturbo)! :mrgreen:

Ni som är i Goa under tiden 13 mars - 11 april kan ta vårt indiska tel.nr: +91 9822182036.
Det kan vara så att det precis har slutat att fungera då vi kommer ner (man måste ladda
på det inom ett år och det är exakt på dagen då vi kliver ur planet) och då får vi skaffa ett
nytt. Självklart lägger vi i så fall ut det nya numret här och på startsidan av vår Resdagbok.

Det är bara att ringa oss om ni vill träffas och ta en Kingfisher i solnedgången. :alco:
Det kan ju vara vilken dag som helst, inte bara fredagar.

MR Mister
Erfaren användare
Erfaren

Vi reser den 18 mars och vänder näsan hemåt den 2 april.
Detta är vår första resa så vi är intresserade av all hjälp och alla kontakter vi kan få... :P
Rejbrands - Ölänningar så klart! :silly:

Ann-Christin Nordh
Erfaren användare
Erfaren

Vi, Ann-Christin (ANNKI) och min make Jan-Erik reser från Kastrup i Danmark tidigt på morgonen den 25 mars och ska vara i Goa/Calangute i 3 veckor. Vi ser med spänning fram emot en resa med sol och varma bad. Vi har aldrig varit här tidigare så det ska bli spännande.
Vi har läst att det ska bli forumträffar på Swally Beach Restaurant och dit planerar vi att ta oss.
Anledningen till att vi reser hit just nu är att jag Annki fyller 60 år den 9 april men det tänker jag inte fira (men kanske min gubbe hittar på något.)
Vi ska bo på Chalston Beach Resort. Ser ni en kortvuxen, överviktig gråhårig kortklippt tant med glasögon och maken med gångsvårigheter (p.g.a reumatism) så är det nog oss ni ser. Kom gärna då fram och prata med oss, vi tycker det är jätteroligt att stifta bekantskap med nya personer. Vi är ju från Ljungbyhed i Skåne men tror nog att vår skånska dialekt inte ska orsaka några större problem.

Annki och Jan-Erik.

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Ja men detta är ju jättekul! :mrgreen:
Självklart måste vi ha födelsedagskalas den 9:e och självklart har du ingen talan Annki...... :lol:
Jag firade min 50-årsdag nere i Goa för två år sedan på ett ganska tråkigt sätt, liggandes i
sängen med många vändor på toan eftersom jag var magsjuk. :x
Om ni skickar ett PM till oss kan vi höra av oss via mail till er med våra kontaktuppgifter här
hemma och i Goa.