Vilka har bokat resa till Goa säsongen 2009/2010?

102 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

Ok, vi åker 19/11 - 19/12 candolim......blir en del frukostar på Silver Sands ...bodde där förra gången vi var där, har nu hyrt lägenhet eller guest house, jag vet inte skillnaden...i närheten av Silver Sands.ha det

tattis
Veteran
Veteran

hejsan,

Jag och mina föraldrar samt syskon kommer att åka till indien och goa i vinter och helst i jul. Men vi kan inte boka ännu...den där jävla influensan ställer till det :)

Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

Influensan är nog en uppskruvad historia av media....

karinoska
Veteran
Veteran

kommer att vara i calangute-candolim 26.11-24-12.Familjen kommer den 10.12.

Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

Då kanske vi möter varandra där.....

Mary
Nybörjare
Nybörjare

Jag och min sambo har bokat en resa till calangute 7/1-22/1. Någon annan från forumet som är där då? :)

rolvhol
rolvhols bild
Erfaren användare
Erfaren

Vi reiser fra Oslo til Helsinki og videre til Delhi 6.februar 2010 med Finnair 4100NOK
Blir nok fly til Dabolim og først et par dager i sødra før vi drar opp til nord Goa ,hjemreise fra Delhi 26 febr.
2 voksne

eiranson
Småpratare
Småpratare

viajon skrev:
Vi kommer att landa i Bombay den 22/12. Åker sen ner till Kerala och stannar där till den 30/12.
Sen blir det tåget upp till Goa och nyårsfirande på Agonda beach. Hemresa sker sen den 11/1.

Vi som åker är min man och jag + våra tre söner. 21, 18 och 17 år gamla och även en flickvän.

Vi åker med Turkish airways

Det ska bli sköööööönt!!!

Tycker Annika

JAg blir lite nyfiken! Vi åker första gången till Goa och har boende några dagar i Arambol och Calangute. 26/12-3/1 har vi inget bokat - ska vi till Agonda?? Vi har två söner med 21 och 15 har ni några tips om boende eller dykning?
Hälsar en annan
Annika I Visby

Anders_M
Nybörjare
Nybörjare

Åker till Goa (Calangute) 10-24/12 2009. Ska bli första gången i Indien och ser fram emot det. Massor av bra info på forumet som newbe Indienresenär :D

Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

Anders_M skrev:
Åker till Goa (Calangute) 10-24/12 2009. Ska bli första gången i Indien och ser fram emot det. Massor av bra info på forumet som newbe Indienresenär :D

Ett bra val, hoppas ni uppskattar Indien och Goa, och framför allt människorna. Kom i håg att öppna era sinnen, prata med indierna , bjud på er själva. annars kan det bli lite jobbigt..indierna är mycket nyfikna på oss nordbor.

jenny Dahl
Veteran
Veteran

Får jag ihopp pengar så åker jag.... typ mars.. :-)

turisten
Veteran
Veteran

Kom hem för drygt 2 veckor sedan och åker tillbaks till södra Goa i mars om allt går som det ska.

//Eva

Andr3as
Andr3ass bild
Erfaren användare
Erfaren

Jag åker från köpenhamn till Mumbai den 27 december!

Coden
Nybörjare
Nybörjare

Jag och flickvännen åker till Indien den 3/12 och hem den 4/1.
Vi kommer först dra oss norrut för att besöka barnhemmet som hon är adopterad från men vi avslutar resan i Goa för lite sol & bad.
Hoppas man stöter på några trevliga forumiter där :jul:

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Vad kul med nya deltagare här på forumet - känn er välkomna! :mrgreen:

Andr3as
Andr3ass bild
Erfaren användare
Erfaren

Tackar tackar :wink:

andreass
Upplyst användare
Upplyst

Nu har jag bestämt mig!

Kommer att åka till Indien under våren och stanna där under några månader, mestadels i Goa med någon avstickare till Mumbai, medan jag pluggar på universitetet (underbart med distansstudier!). Nu måste också någon umgås med mig!

Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

Japp. Åker till mubai, sen tåg till Goa.....19/11 - 19/12

Music81
Veteran
Veteran

åker 1/10 - 1/2 :D :D

sunshine
Veteran
Veteran

Nu är det bokat och klart, den 19 oktober vinkar jag farväl till Sverige återkommer 23 november. Det ska bli härligt!

Lina87
Veteran
Veteran

Vi åker ner i början av januari och blir kvari 3 veckor, önskar att vi kunde vara borta längre. Åker med British airways, via London-Bombay-Goa. Givetvis kommer resan ner att ta sin lilla tid, men det får det väl ändå vara värt?! Ellerhur Goa-lovers?!

gokarna
Veteran
Veteran

hej
jag åker den 25 oktober och stannar till slutet av mars. jag har varit vintertid i indien under 9 år och just nu när det är minusgrader här vill man verkligen komma iväg.
gokarna

sunshine
Veteran
Veteran

GooGoo, gissa hur många dagar jag har kvar :lol: hela 5 stycken :lol:

shivaji
Orakel
Orakel

Jag och en polare är där ca 25 feb tills 20 mars, därwefter hittar ni oss troligen i Andamanerna :silly:

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Sunshine din j-a tyyyyp! :lol:

Vad har vi? Typ 134 fler än du.............. :silly:

sunshine
Veteran
Veteran

Stackars er, GooGoo, men med glada tillrop så kanske inte alla 134 dagarna känns såååååå tunga :lol: :lol: lovar att hålla dig underrättad :lol:

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Det tror jag säkert.............. :hot:

Tiziana
Erfaren användare
Erfaren

Ojojoj, jag är helt ny här.. Jag o min sambo har pratat om att åka till Indien, Goa i jan/feb nångång.. Har läst runt här lite, nu vet jag inte vart vi ska åka efter jag läst här.. Första gången för oss.. Hade tänkt åka 2 veckor, känns som det är alldeles för lite nu :( .. Skulle behöva ett par månader.. Något förslag på vad är bra att åka till första gången, så kort tid??

Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

Hej å välkommen till oss andra Indien frälsta.
Jag för min del var till Candolim på min första Indien resa och även på andra. Bodde då på Sea Breeze, andra gången bodde jag på Silver Sands, som jag tyckte var bättre. Denna gång 19/11 - 19/12 har vi hyrt lägenhet i Candolim. Candolim är lite lugnare än Calangute t.ex, om ni vill ha lite lugn o ro, men nära tilll fart om man vill, kostar nästan ingenting att åka taxi....2 veckor är väl ok, första gången.

:D

Tiziana
Erfaren användare
Erfaren

Mhm, tack för tipset, låter kanon att bo lugnt men ändå nära till livorörelse.. man vill ju ha bådeoch.. Men alla ni vana bokar ni bara flygstol o bokar boende på plats.. Vi oerfarna hade tänkt boka genom resebolag, men förstår att dt ju blir dyrare.. Tror banne mig vi bokar idag :D .. Längtar såå, efter att få uppleva något annat.. Vi bor strax utanför Stockholm, finns det några träffar eller nåt för såna som åker till Indien?