Vilka har bokat resa till Goa säsongen 2009/2010?

102 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Ann-sofie
Ann-sofies bild
Upplyst användare
Upplyst

Hej och Välkommen till forumet!

Du kan ju kolla in denna tråden: http://www.indien.nu/forum/viewtopic.php?f=2&t=10363

Det är en fest som snart kommer hållas i Stockholm.

Tiziana
Erfaren användare
Erfaren

Tack för tipset.. Tyvärr jobbar jag hela den helgen.. Synd för vi känner verkligen att vi skulle träffa några som varit i Indien..

Tiziana
Erfaren användare
Erfaren

Nu är det bokat o klart... 28 jan bär det iväg.. såå spännande.. nervöst.. 14 dagar.. lääängtar!!! :D
Kommer nog en massa frågor snart, men nu måste jag till jobb :?

Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

Tiziana skrev:
Nu är det bokat o klart... 28 jan bär det iväg.. såå spännande.. nervöst.. 14 dagar.. lääängtar!!! :D

Härligt :hot:

gokarna
Veteran
Veteran

HEJ
OM NI VILL TR4ÄFFA SVENSKAR SOM VARIT LÄNGE I INDIEN OCH SOM STANNAR L.ÄNGE VARJE SÄSONG SÅ SKALL NI ÅKA TILL CHALSTON BEACH RESORT I CALANGUTE. DÄR HÄNGER FOLK SOM VARIT I INDIEN I VÄLDIGT MÅNGA ÅR.

jimler
Erfaren användare
Erfaren

Själv har man bara 2½ vecka kvar tills man sitter på planet ner..... Gud Vad jag längtar ska bli så skönt.

Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

jimler skrev:
Själv har man bara 2½ vecka kvar tills man sitter på planet ner..... Gud Vad jag längtar ska bli så skönt.

Å vi 30 dagar........... :hot:

glenn_f
glenn_fs bild
Veteran
Veteran

Ja nu är det bokat.
vi åker den 30/1, från Luleå via Stockholm, Istanbul, Mumbay och Goa, det tar ca en massa :sover: :sover: timmar, men vad gör det. Vi åker hem samma väg (fast baklänges :arrow: ) den 18/2.
Hoppas vi ses
Glenn & Berit :lol: :D

Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

Härligt.....lite bökigt att åka till Indien med visum å bokningar än hit än dit, men det är värt det.... :hot:

Disarm
Disarms bild
Erfaren användare
Erfaren

Det verkar som många av er har rest till indien förut.
Vi planerar att åka dit nu i januari 2010, som isf blir vår första gång dit. De flygbolag som har bäst biljetter dit är Jet Airways, är det ngn som vet ngt om detta bolag? Är det pålitligt? Behöver man visum för att komma in i indien?

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Disarm skrev:
De flygbolag som har bäst biljetter dit är Jet Airways, är det ngn som vet ngt om detta bolag?

Jet Airways är ett av Indiens största och mest etablerade flygbolag. Jag har flugit med dem många många gånger. De har god service och serverar underbar och välkryddad indisk mat.

Disarm skrev:
Behöver man visum för att komma in i indien?

JA! Du bör ansöka om visum en månad innan ni skall åka.

Jag åker till Goa i Juni – Juli 2010 nästa gång.
Flyger med Turkish Airways den 15e juni från Stockholm via Instanbul till Mumbai.

Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

Vart i Indien , regnperioden är väl som mest då?

Disarm
Disarms bild
Erfaren användare
Erfaren

Skönt att höra! Tack! Jag har ju också läst lite om det här på nätet, men känns alltid mer tryggt att höra från ngn med erfarenhet!
Gud, jag är så spänd på att åka, vet inte alls vad jag förväntar mig, samtidigt som det måste vara bra, med tanke på alla ni som skriver här och era upplevelser!
Hur är maten? Är det ngt man ska undvika i matväg? Som klassas som extra känsligt?
Får man köpa med sig kryddor från Indien och föra in i Sverige?
Har nog tusen frågor som snurrar i mitt huvud. Vet inte varför det ska vara svårare att åka till indien än ngt annat ställe i Asien, men det är det väl kanske inte? :D

Baloo
Baloos bild
Upplyst användare
Upplyst

Disarm skrev:
Hur är maten? Är det ngt man ska undvika i matväg? Som klassas som extra känsligt?
Får man köpa med sig kryddor från Indien och föra in i Sverige?

maten är superb! :P Vår erfarenhet säger: undvik bufféer med sallader och kalla röror... var streetsmart och se vilka restauranger/matställen som har bra drag. Där är det i allmänhet säkert och bra. Kryddor går utmärkt att ta med sig hem till Sverige.

Ha det så kul i Indien! :D

/Björn

turisten
Veteran
Veteran

Äntligen bokat för 6:e gången till södra Goa. Åker den 22/3 - 14/4. Stockholm - Zürich - Bombay - Goa. SEK 4338. Längtar vansinnigt tillbaka till värmen och människorna.
//Eva

Anjuna
Anjunas bild
Orakel
Orakel

http://www.facebook.com/home.php#/photo.php?pid=2679817&id=702883160
vi reser i nov och kanske en tur under sen vintern :)

Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

Anjuna skrev:

Addade dej på facebook....är det ok?

Anjuna
Anjunas bild
Orakel
Orakel

........

Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

Anjuna skrev:
Hej Tommy.
Jag har accepterat.
När reser ni?
Tommy skrev:
Anjuna skrev:

Addade dej på facebook....är det ok?

19/11 - 19/12

Disarm
Disarms bild
Erfaren användare
Erfaren

Hej igen!
Nu var det bokat och klart för våran del. Känns underbart skönt även om det blev lite ändringar i rutten:) Istället för avresort Göteborg blir det nu från Sthlm med Turkish Airlines, som verkar poppis, ser många av er andra som också flyger/flugit med dem.
Ska sätta igång för fullt och skicka in visum papper och kolla vaccinationer m.m nu! ser verkligen fram emot detta, vet inte alls vad vi har att förvänta oss och är sjukt nyfikna på om Indien kommer vara våran bag eller inte.. :)
Jag har ju hört en hel masssa om de olika platserna i Goa. Att ngt av det är helt fantastiskt, och den andra delen är sådär? MEn vilken är vilken? Är det norra Goa som är bra eller är det Södra? Strand mässigt och boende mässigt menar jag mest?
Finns det mycket att shoppa i Goa eller ska man sköta shoppingen i Mumbai?
Den tiden på året, januari-februari, så är det varmt väder va? Det är inte så att nätterna blir kalla elelr ngt sånt?
Vi ska vara där tre veckor, och har inget boende bokat alls, men det vi helst är ute efter är att bo i små söta hyddor, strandnära och enkelt. Vad är en bra budget att röra sig med? När vi var i Malaysia(tre veckor) hade vi en budget på 20.000 per person som vi inte ens kom i närheten av att använda, det klarar man sig på i Indien också va?
Fortfarande sjukt massa tankar i huvudet alltså, men jag vet ju att ni är så underbara och svarar på allt ni har svar på=) Och det är jag väldigt tacksam för!
:jul:

Anjuna
Anjunas bild
Orakel
Orakel

Disarm skrev:
Hej igen!
Nu var det bokat och klart för våran del. Känns underbart skönt även om det blev lite ändringar i rutten:) Istället för avresort Göteborg blir det nu från Sthlm med Turkish Airlines, som verkar poppis, ser många av er andra som också flyger/flugit med dem.
Ska sätta igång för fullt och skicka in visum papper och kolla vaccinationer m.m nu! ser verkligen fram emot detta, vet inte alls vad vi har att förvänta oss och är sjukt nyfikna på om Indien kommer vara våran bag eller inte.. :)
Jag har ju hört en hel masssa om de olika platserna i Goa. Att ngt av det är helt fantastiskt, och den andra delen är sådär? MEn vilken är vilken? Är det norra Goa som är bra eller är det Södra? Strand mässigt och boende mässigt menar jag mest?
Finns det mycket att shoppa i Goa eller ska man sköta shoppingen i Mumbai?
Den tiden på året, januari-februari, så är det varmt väder va? Det är inte så att nätterna blir kalla elelr ngt sånt?
Vi ska vara där tre veckor, och har inget boende bokat alls, men det vi helst är ute efter är att bo i små söta hyddor, strandnära och enkelt. Vad är en bra budget att röra sig med? När vi var i Malaysia(tre veckor) hade vi en budget på 20.000 per person som vi inte ens kom i närheten av att använda, det klarar man sig på i Indien också va?
Fortfarande sjukt massa tankar i huvudet alltså, men jag vet ju att ni är så underbara och svarar på allt ni har svar på=) Och det är jag väldigt tacksam för!
:jul:

Norra Goa består av fler turister, allt är lite livligare.
Söder ut finner du de bättre stränderna och där finns även flest "trä/strand hyddor".
Vill du bo lugnt är Palolem att rekommendera, med sin härliga strand och små hyddor men även det finns även likt fiske stugor att hyra för ca 250 rps per dygn, det vill säga ca 45 sek.
Där finns det också rikligt med utrymme för shopping och riktigt bra resturanter, förutom shacken som jag rekommenderar. Ni kan fiska, vandra ta en tur till någon, flirta med delfiner mm, mm.
Nätterna är inte kalla under början på året, det är de inte ens nu=)
Shoppingen är bra men du finner ungefär samma ting i Mumbai som i Goa.
Vissa saker är billigare i Goa och vissa i Mumbai men det diffar inte på många rps:)

Oj;) 20.000 det var en rejäl reskassa det, sett per person. Ät, drick , bo, upplev och shoppa hysteriskt och du har ändå inte gjort av med 3000 sek på en vecka.

Disarm
Disarms bild
Erfaren användare
Erfaren

Åh, tack! det låter fantastiskt!!
Ska kolla upp palolem(?), det låter verkligen som det är precis i vår smak! Finns det mycket att sysselsätta sig med i Goa förutom att ligga på stranden och ha det skönt? Finns det organiserade utflykter att ta sig an, eller ev även uflykter att göra på egen hand? Är det lätt att få info om vad som finns att göra? Det här med delfiner tex, låter ju helt otroligt, är det ngt man bara "råkar" se eller finns det turer som mer eller mindre garanterar att man får se delfiner? Kan man rida elefant? 8O
Är lite skeptiskt till organiserade turer, vi brukar oftast ta oss runt och upptäcka och äventyra på egen hand, men du/ni kanske har ngt att rekomendera?
Njae, det är väl inte så att vi tänkt göra slut på så mycket pengar, men känns alltid skönt att ha backup, för otrevliga eller trevliga överaskningar, man vet ju aldrig vad som händer.
Men det låter rikitgt bra med 3000 för en vecka, alldels lagom:)
Tack för alla hjälpsamma svar!

Anjuna
Anjunas bild
Orakel
Orakel

När ni ändå är i Goa, så ta en tur med jeep över små bäckar (ni kör inte själva utan det är chaufförer..) till "öppningen" av regnskogen till Dudhsagar falls, som är Indiens högsta eller om det är näst högsta vattenfall. På vägen är det gudomligt vackert och ni kommer möta apor i alla dess storlekar mer eller mindre tama.
Tyvärr så får de massa gott av turister, så det blir bortskämda och de nya yngre individerna lär sig inte att skaffa föda för egen hand, vilket resulterar i svält när monsunen kommer...
Det är magnefikt http://images.google.se/images?hl=sv&resnum=0&q=dudhsagar&um=1&ie=UTF-8&ei=0wbzSp7YEZGHsAaa5pXjAQ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CBUQsAQwAA och ligger i den östra delen.
Om ni hyr bil, kan ni ta er dit själva men väl på plats blir det organiserad tur(om det nu finns något som man kan kalla för organiserat i Indien;)). Bäst är väl om ni tar en taxi dit, som väntar på er under turen och sedan för er tillbaka hem igen.
Elefant kan man rida på en djungel tur, då man även sover över i djungeln=)
Rekommenderar inte ritten som kan göras via kryddplantaget. Jag upplevde det inte seriöst..=(
http://www.goavacationguide.com/dudhsagar-waterfalls.html är en jätte bra sida som ni kan kika in på, för lite tips och idee´r.

Disarm
Disarms bild
Erfaren användare
Erfaren

:bday: Toppen! Tusen Tack! Ska kolla upp allt detta, det låter kanon. Hur är det att sova i djungeln? låter lite halvkusligt, men skulle riktigt gärna vilja pröva. Har du gjort det? Är det värt?:)

heno.sthlm
Veteran
Veteran

Disarm skrev:
:bday: Toppen! Tusen Tack! Ska kolla upp allt detta, det låter kanon. Hur är det att sova i djungeln? låter lite halvkusligt, men skulle riktigt gärna vilja pröva. Har du gjort det? Är det värt?:)

jag är också ute efter någon sova i djungeln grej typ i en träkoja högt ovanför marken... så man kan höra och se djurlivet ovan ifrån. Men om någon har hört eller sett något sånt posta gärna en ny tråd eller sänd ett pm till mig.

off topic slutar här....

Anjuna
Anjunas bild
Orakel
Orakel

Eller hur.. :?
Ödmjukt men med en viss ton av ironi;)
Anjuna

gokarna skrev:
HEJ
OM NI VILL TR4ÄFFA SVENSKAR SOM VARIT LÄNGE I INDIEN OCH SOM STANNAR L.ÄNGE VARJE SÄSONG SÅ SKALL NI ÅKA TILL CHALSTON BEACH RESORT I CALANGUTE. DÄR HÄNGER FOLK SOM VARIT I INDIEN I VÄLDIGT MÅNGA ÅR.

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Vad sägs om att återgå till ursprungsämnet?

mogsie
Erfaren användare
Erfaren

Så har man då äntligen kunnat önska arbetskamraterna God Jul och stämplat ut för i år. 16 nov bär det av med BA till Bombay och sedan morgonflyget med Kingfisher. Ska bli fint att landa i soluppgången...om det inte regnar o åskar som det tydligen gjort en del senaste dagarna.

Stannar troligen i Benaulim tills mitten av januari för att sedan hälsa på vänner i Tamil Nadu. Kanske blir en sväng till Sri Lanka också alt Calcutta, Varanasi. Åker utan planer och med enda mål att slappna av och njuta av dagen som den kommer.

Var i Benaulim tre månader för två år sedan och gillade verkligen lugnet som är där.

AnneochKari
Erfaren användare
Erfaren

Vi tänker åka till Goa troligtvis 28 januari och stanna två veckor. Första gången vi åker till Indien Va kul det ska bli!/Anne

AnneochKari
Erfaren användare
Erfaren

Hej
Vi gick med i forumet idag, och nyss bokade vi resa till Goa 28 januari till 11 februari. Såg att ni också åker då. Vi bor också utanför Stockholm och åker från Arlanda. Vi har inte heller varit i Indien förut, ska bli så kul!!!!/Anne

Tiziana skrev: