Vilka har bokat resa till Goa säsongen 2009/2010?

102 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

AnneochKari skrev:
Vi tänker åka till Goa troligtvis 28 januari och stanna två veckor. Första gången vi åker till Indien Va kul det ska bli!/Anne

Ni kommer säkert att trivas, så var det för mej. allt var en förvirring från början......den 19 nov åker jag (vi) på min 3:e resa....mycket pirr just nu i magen av längtan :hot:

Bm7
Erfaren användare
Erfaren

Mogsie

Vi åker också till Benaulim 16/11, dock med Turkish, säg hej om du möter oss på stranden.

mogsie
Erfaren användare
Erfaren

Bm, det är ju tur att vi inte skulle åka med finnarna nu när dom fått för sig att strejka. Mig hittar du nog på Rex Place om han har öppet. Ligger söderut från Beach Road. Lugnt o billigt. Ser du en gråhårig 48-åring som ligger o läser eller löser korsord är det nog jag.

Anjuna
Anjunas bild
Orakel
Orakel

Tommy skrev:
Hej
Som några redan vet så har vi bokat 19/11 - 18/12 - 09. skickade in visum ansökan i dag. Vi flyger till Mumbai, sedan tåg till Goa, Thivim. Har hyrt lägenhet i Candolim. Tänker även hyra en hydda i Palolem (om där inte är fullt) några nätter och göra en avstickare till Karwar för att se om där finn nya saker att upptäcka.
Kanske vi ses, någon har ju en nejlika i knapphålet....... :hot: 8)

Nice. Vi kommer också att bo I palolem mest hela tiden=)*längtar*

pompe
Erfaren användare
Erfaren

Hur ser det ut med turister i Goa denna säsongen?

Talade precis med pappa som är i Benaulim, han säger att där inte är alls mycket turister och lokalbefolkningen säger också att det är ett katastrofår. Synd om många familjer och hotellägare skulle få svårt att fortsätta driva sina verksamheter, synd också för oss som tycker om goa.

Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

Stammer bra det, valdigt lite turister i Candolim . Horde av en som jobbar pa en restaurang att en hotell agare akt pa semester sjalv och missat en eller flera upphandlingar, bl.a fran Sverige......vilken rik klant. Har sett deras sportbilar nu nar vi varit har. ....... :sover:

Tiziana
Erfaren användare
Erfaren

AnneochKari skrev:
Hej
Vi gick med i forumet idag, och nyss bokade vi resa till Goa 28 januari till 11 februari. Såg att ni också åker då. Vi bor också utanför Stockholm och åker från Arlanda. Vi har inte heller varit i Indien förut, ska bli så kul!!!!/Anne
Tiziana skrev:
Nu är det bokat o klart... 28 jan bär det iväg.. såå spännande.. nervöst.. 14 dagar.. lääängtar!!! :D
Kommer nog en massa frågor snart, men nu måste jag till jobb :?

Hej Anne o Kari.. Var bor ni? Vi kanske kan ha sällskap, vi kan ju kanske leta upp varandra på Arlanda, hade varit kul.. Kanske delge varandra lite tips..
Anders är lång, smal o snaggat hår(nästan inget) haha.. Jag är medellång, mörk, kort,lite busig frisyr..jag pratar Skånska, vi är 46 o 48 år gamla. hur gamla är ni o hur ser ni ut?? Kramizar

Tiziana
Erfaren användare
Erfaren

Hm, undrar bara vad är SHACKEN för nåt? Läser det ordet på flera ställen här inne :oops:

Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

Tiziana skrev:
Hm, undrar bara vad är SHACKEN för nåt? Läser det ordet på flera ställen här inne :oops:

Det är restauranger på stranden, där man kan äta och dricka. Strandpojkarna som hyr ut sunbeds, solstolar, hämtar gärna både mat och dryck åt dej så du kan lungt ligga kvar å sola. Dom är helt hederliga, tar inte mer betalt än det kostar. Går även bra att betala dom en eller två dagar senare om man har lite pengar med till stranden. Ge dom gärna 10% i dricks..men drick inte milkshake, det gorde vi med följd av dåliga magar. :hot:

Gå gärna in på http://www.resdagboken.se
sök på: tommyosiv : Där har vi lagt ut foton från vår sista resa till Goa, finns nog foton där från stranden där du kan se dessa berömda schack

AnneochKari
Erfaren användare
Erfaren

Tiziana skrev:
AnneochKari skrev:
Hej
Vi gick med i forumet idag, och nyss bokade vi resa till Goa 28 januari till 11 februari. Såg att ni också åker då. Vi bor också utanför Stockholm och åker från Arlanda. Vi har inte heller varit i Indien förut, ska bli så kul!!!!/Anne
Tiziana skrev:
Nu är det bokat o klart... 28 jan bär det iväg.. såå spännande.. nervöst.. 14 dagar.. lääängtar!!! :D
Kommer nog en massa frågor snart, men nu måste jag till jobb :?

Hej Anne o Kari.. Var bor ni? Vi kanske kan ha sällskap, vi kan ju kanske leta upp varandra på Arlanda, hade varit kul.. Kanske delge varandra lite tips..
Anders är lång, smal o snaggat hår(nästan inget) haha.. Jag är medellång, mörk, kort,lite busig frisyr..jag pratar Skånska, vi är 46 o 48 år gamla. hur gamla är ni o hur ser ni ut?? Kramizar

Hej Tiziana
Ja, va kul, vi försöker leta upp varandra på Arlanda! Vi bor i Kallhäll, är 43 o 48 år. Kari är lång, rätt ljus, jag är medellång ljus lockigt långt hår.

Tiziana
Erfaren användare
Erfaren

Hej Anne!

Hade varit kul att ha kontakt åtminstone per telefon nu innan..
Eller vad tycker ni?
Var i Goa ska ni bo?
Vi bor i norra på RiverSide Regency..