Vilka kommer att besöka Goa 2008/2009

81 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
lucha
Veteran
Veteran

Vi (jag, sambo, två barn) åker den 11/9 till Mumbai och vidare till Goa några dagar senare. Planerar att stanna ett par månader (sedan åka vidare ner längs kusten).

lisamellin
Erfaren användare
Erfaren

Vi är 3 tjejer som tänkt åka 18 dec - 8 jan

lisamellin
Erfaren användare
Erfaren

Nu är resan bokad (eller åtminstone flyg)
18 dec - 8 jan
Flyger till och från Delhi men kommer mest vara i Kerala.

(Det blev visst Kerala istället för Goa...)

Nerobus
Småpratare
Småpratare

Vi åker den 19 november och stannar 3 veckor

sunshine
Veteran
Veteran

Vi åker ner i slutet av oktober stannar väl en månad och sedan i mitten av januari för 2 månader. Ska bli sååå skönt

Fiffi
Veteran
Veteran

Vi (jag och min man) åker ner 1 september till Calangute hem till Sverige igen 1 maj -09.
Längtar redan.

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Hur löser ni visumfrågan?

andreass
Upplyst användare
Upplyst

Jag ska verkligen försöka åka ned till Goa nästa vår! Och stanna i minst ett par veckor... saknar Goa så fruktansvärt mycket!

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Då får du banne mig se till att vara där samtidigt som oss!
17 mars-15 april

Fiffi
Veteran
Veteran

GooGoo skrev:
Hur löser ni visumfrågan?

Inga problem, vi har haft 1 årsvisum ett par år nu! :wink:
Hämtade passen idag!

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Era måcklisar! :D

Fiffi
Veteran
Veteran

GooGoo skrev:
Era måcklisar! :D

Vad betyder det? :o

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Typisk göteborskt uttryck :mrgreen:
Ni har ett år och vi får nöja oss med 6 månaders visum.

andreass
Upplyst användare
Upplyst

GooGoo skrev:
Då får du banne mig se till att vara där samtidigt som oss!
17 mars-15 april

Ooja, det kan du lita på! :P Det låter faktiskt som en lysande bra idé!

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Bra, då är vi tre hittills på forumsträffarna! :mrgreen:

Miau
Orakel
Orakel

Jag åker dit i början på November och stannar till vårkanten nån gång, med lite avstickare till Kerala. Jag bor, som alltid, i lilla lugna, vackra Vagator :D
Miau

Percy333
Nybörjare
Nybörjare

Jag o min sambo kommer åka ner 4-18 december, från Göteborg. Första gången för honom, andra för mig.
Var i Palolem o Colva för snart 5 år sedan. Underbart!
I år blir det först Calangute 1v o sedan Velsao/baga 1 vecka.
Längtar så det är inte klokt, är ju ändå över 4 månader kvar!!

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Tänk på oss, vi har 7 månader och 3 veckor kvar..... :?

Talvo
Erfaren användare
Erfaren

Vi är 6 st som åker till Goa för första gången i oktober. Ska stanna i 3 veckor.
Längtar så :D

Pokergirl
Veteran
Veteran

Åh, nu blev jag extremt sugen på en ny tur till Goa, sitter och kikar på gamla bilder och längtar tillbaka... Anar att sista minuten-biljetter kommer bli extremt billiga i år och det lockar! :D

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Citat:
Anar att sista minuten-biljetter kommer bli extremt billiga i år och det lockar!

Varför tror du att dom blir extremt billiga?

emso_
Nybörjare
Nybörjare

Åh. Jag och min kompis åker ner till Indien, Goa nu i oktober. Den 20de för att vara exakt! :D
Jag är helt exalterad över det och det ska nog bli himla kul. Hoppas på NOLL nederbörd. :)

emso_
Nybörjare
Nybörjare

Talvo skrev:
Vi är 6 st som åker till Goa för första gången i oktober. Ska stanna i 3 veckor.
Längtar så :D

När, vilket datum.. åker ni ner? :)

emso_
Nybörjare
Nybörjare

Jag och min kompis åker ner till Indien den 20e oktober 2008 :)
Vi ska stnna i 3 veckor och vi ska tillbringa mest tid nere i Goa!

/ Em :D

Arvid
Erfaren användare
Erfaren

Vi har äntligen bokat biljetter. Vi åker i början på februari.

Lena Ö
Nybörjare
Nybörjare

Hej.
Jag och min familj kommer att för första gången resa till Indien,vi har rest mycket i sydamerika men aldrig till Asien. Ska bli mycket spännande!
Vi åker 21 dec 2008 och anländer Goa 22/12 (-5 januari) på eftermiddagen. Vi är 5 personer från 17-47år. Vi har inget boende ännu och jag snurrar runt på alla webbsidor jag kan hitta men jag tycker det är väldigt svårt att veta om man skall boka eller ej, ska man betala innan eller inte :? .
Hutsen verkar mycket skranliga på bilderna men hotellen verkar för dyrt under denna period. Kanske guesthouse vore ett alternativ. ja man blir inte alltid klokare av all information snarare mer förvirrad. Men är ändå tacksam för alla tips man får.

Miau
Orakel
Orakel

Guesthouse är nog en bra idé. Du kan hitta rum på enklare guesthouse från ca 200 Rs, men under jul och nyår är det förstås dyrare. Men du borde inte behöva boka innan, det brukar finnas rum om ni inte kommer precis i julhetsen förstås. Kan ni tänka er att bo enkelt och billigt så ta en titt på http://www.moondance.co.nr" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Du kan ringa dit framåt november och boka om du vill. Jag befinner mig där från mitten på november och bor i lilla vackra, lugna Vagator. Hjälper er gärna att kolla upp rum om ni vill.
Hälsningar Miau

Lena Ö
Nybörjare
Nybörjare

Var ligger Vagator? vi har varit inställda på Palolem men när jag börjar titta runt lite verkar det finnas många fler alternativ. Var ligger Moondance? Ser helt ok ut för oss. Har fått svar på några och de vill ha ca500 kr/huts och natt och vi behöver två så det blir 1000 kr för vår familj /natt det är inte billigt! Jag tycker att ca500kr/natt är max vad man kan betala för oss.
Det skulle ju vara suveränt om du kunde boka för oss ialla fall de första nätterna, känns ju skönt att ha lite ordnat. Vi tänkte om vi bokar de 4 första nätterna och sedan kan man ju dra vidare. Har du bilder på omgivningen eller det kanske finns om man snurrar runt här lite :) . Kul med alla hjälpsamma människor :D .

gullregn2
Nybörjare
Nybörjare

Hej,
Vi kommer att besöka Goa för första gången och vi åker ner den 14 december och stannar i hela 4 veckor. Vi är 4 stycken som åker, mamma, son på 9 år samt dotter på 18 år som tar med sig en kompis...
Skall bli underbart och en dröm som går i uppfyllelse. Kom gärna med tips om bra ställen, markander etc etc

Miau
Orakel
Orakel

Hej Lena Ö. Visst kan jag hjälpa er att boka några nätter när jag är på plats. Vi får hålla kontakten via mail :)
Vagator är en liten by i Norra Goa, nära Anjuna som är känd för sin Flea-market. Vagator har några beacher (2 stötte o en mindre) och jag älskar den här lilla pittoreska byn. Moon Dance ligger mitt i Small Vagator...inga problem att hitta för taxifolk. Jag har massor av bilder från omgivningen...men de kan jag maila vid tillfälle. Jag skickar min mailadress som ett privat meddelande till dig.
Hälsningar Miau