Vilka kommer att besöka Goa 2008/2009

81 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
cozed
Småpratare
Småpratare

Hejsan alla Goa-entusiaster!
Goa 2008/2009? Jag kommer att åka den första november och preliminärt hemresedatum är 19e april. Så... det kommer bli ett tag.
Jag reser själv, och kommer nog att ta varje tillfälle i akt att prata svenska. Så hojta till om ni har vägarna förbi Calangute.

Regnskog
Orakel
Orakel

Lena Ö skrev:
Har fått svar på några och de vill ha ca500 kr/huts och natt och vi behöver två så det blir 1000 kr för vår familj /natt det är inte billigt! Jag tycker att ca500kr/natt är max vad man kan betala för oss.

Oj, 500 kr per natt? I Palolem kostar en hydda ca 60 kr/natt! Men det beror ju iochförsej på vilken standard man vill ha. Men en vanlig Palolem-hydda är helt okej och ganska mysigt.

sunshine
Veteran
Veteran

Vi lämnar Sverige den 21 oktober och åker hem igen den 3 december

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Regnskog skrev:
Oj, 500 kr per natt? I Palolem kostar en hydda ca 60 kr/natt! Men det beror ju iochförsej på vilken standard man vill ha. Men en vanlig Palolem-hydda är helt okej och ganska mysigt.

Det verkar som Palolem är på väg att förändras och kommer mycket snart att vara en mycket exklusiv strand med bara dyrare hyddor och stenhus. De vanliga Palolem-hyddorna får lite högre standard och mycket högre priser.
Här bodde jag i maj för ynka 3000 rupie eller 500 kronor /natt i maj i år:

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Regnskog skrev:
Lena Ö skrev:
Har fått svar på några och de vill ha ca500 kr/huts och natt och vi behöver två så det blir 1000 kr för vår familj /natt det är inte billigt! Jag tycker att ca500kr/natt är max vad man kan betala för oss.

Men skojar ni? Menar ni inte att det kostar 500 Rupies per natt? :shockad:
Det låter ju mer troligt än 500:-.
Mvh Eva

Yvette
Orakel
Orakel

Vi åker ner till Goa 1/1-09 och är där i cirka 5 nätter, eller något sådant. Som det ser ut nu ska vi bo i Panjim 2 nätter och i Palolem 3 nätter...men inget är ännu spikat.

Yvette
Orakel
Orakel

Men matsism...var det inte dyrt med 3000 Rs /natt för det där hotellet? Nu drar jag helt egna slutsatser kring det såg ut inuti förstås... :oops: Men det är ju för fasen en peng att betala för lyxhotell? Eller...

Lutten
Småpratare
Småpratare

Jag kommer att dyka ner till Goa någongång i mitten av September.
Landar i Mombay 15/9 och hade sedan tänkt åka så snart som möjligt till goa. Eller gör jag bort mig då? Är Mombay något jag borde satsa på att stanna i en stund? Min känsla är att Goa känns som bästa och tryggaste stället att starta sin resa (för mig iaf). Meningen är att jag sedan skall resa runt, dels i indien dels till Thailand och däromkring.

Någon som har bra koll på Goa och övriga Indien som kan tala om hur det är att resa som ensam tjej? Några tips kanske??

Om det är någon annan som skall resa i Indien under denna period (15 sept -15e dec) så hör gärna av er, Lutten kan behöva lite hjälp på traven och lite sällskap :).

:hot:

Miau
Orakel
Orakel

Tycker nog att det är en mycket god idé att lämna Mumbai så snart det går. Det finns en del att se där men det är inte någon trevlig stad att vara ensam tjej i. Goa däremot är helt okey :D Jag föreslår gärna lilla vackra Vagator i norra Goa. Vill du ha tips på guesthouse (billigt men enkelt) kan du kolla här: http://www.moondance.co.nr" onclick="window.open(this.href);return false;
Vet dock inte om de har öppnat redan då, men fråga efter Rocky och hälsa från Mia så kan han säkert hjälpa dig. I och för sig finns det säkert andra platser med lite mer liv och rörelse den här tiden på året...i Goa är ju inte säsongen igång. Kanske nån månad i bergen...? Om det inte regnar för mycket.
Jag dyker upp i Vagator 9:e november.
Ha en bra resa
Miau

Lill_Max
Nybörjare
Nybörjare

Pa vag till goa ikvall, ankommer imorgon synd att det ar lowseason men men hoppas att det ar lite folk dar enda..

/Max

Karlshamn
Nybörjare
Nybörjare

Vi åker ner till Goa den 20 oktober och vi stannar i 3 veckor :D

Bara 52 dagar kvar nu :D

/ Jonas och Emelie

melliot
Orakel
Orakel

Jag åker 15/10 och stannar till 4/3-09.
Ska bli så skööööönt!
Bara man inte får Malaria!

Miau
Orakel
Orakel

Melliot. Vart i Vagator brukar du bo/vara? Jag dyker upp i början på november....kanske det vore kul att ses för en fika eller en öl? Jag brukar mest hänga här: http://www.moondance.co.nr i Small Vagator.
Mvh Miau

sunshine
Veteran
Veteran

48 korta dagar kvar till avresa :lol:

josephine
Nybörjare
Nybörjare

Jag åker till norra goa den 23 dec å kommer till backa den 7 jan :D längtar så :silly:

Lena Ö
Nybörjare
Nybörjare

indianturbo skrev:
Regnskog skrev:
Lena Ö skrev:

Men skojar ni? Menar ni inte att det kostar 500 Rupies per natt? :shockad:
Det låter ju mer troligt än 500:-.
Mvh Eva

Av de svar jag fått så ligger priserna mellan 500-1000kr/ natt under dec-jan. Det är guesthouse och huts. Så inget lyx. Vi hart nu bokat 4 nätter och inget mer vi får se om resten av tiden löser sig när vi är där.
Hälsningar/Lena

silvy
Erfaren användare
Erfaren

Jag... är väl tanken, om allt går som planerat. Siktar på senhösten/vintern '08 och tänker nog bo på Palolem i alla fall större delen av tiden.
Ska bli spännande att jämföra hur det ser ut efter monsunen med hur det var när vi var där i April...

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Yvette skrev:
Men matsism...var det inte dyrt med 3000 Rs /natt för det där hotellet? Nu drar jag helt egna slutsatser kring det såg ut inuti förstås... :oops: Men det är ju för fasen en peng att betala för lyxhotell? Eller...

Palolem har fått extremt med gratis reklam i reseprogram, tidningar och internet-forum och har anpassat priserna efter den enorma anstormningen med horder av turister som söker lugnet på den "öde"-stranden. ;-)

jenny Dahl
Veteran
Veteran

Jag åker till Goa för andra gången nu 12 november 2 veckor!

jojjo999
Småpratare
Småpratare

Åker med sambon 2 veckor över Jul... första gången i Indien överhuvudtaget, ska bli spännande :D