Visumakuten!

597 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
pappersdocka
Småpratare
Småpratare

kolakaramell skrev:

Tack!

Står det så här för dig också?

Applicant Status Visa Application in process
Date of Status

05-Nov-2012

Min har tydligen varit så i 2 veckor...

Ja, samma för mig, sedan den 9 november. Börjar bli lite nervös nu för att det inte händer något..

Touring
Nybörjare
Nybörjare

Fick själv upp ett meddelande dag 1 att de fått in min ansökan.. Dag 3 stog det att jag var accepted för något. Några dagar senare (15) stog det att de lämnat in till consulate for processing... Sen har den stått still där. Då jag ska åka på fredag, behöver jag nog ringa och kolla.. Såg inte att de bytt leverantör förrens efter jag bokat min resa. Menmen får skylla mig själv, är positiv att jag får min skickat imorgon känns i magen. Smile

carmex1
Nybörjare
Nybörjare

Skönt att höra att man inte är ensam...

På min står det också "Visa Application sent to Consulate for processing." Har stått så ett tag nu.

Är det någon som fått tag på dem via tel? Jag sände mitt pass den 7e nov och nu börjar det bli lite svettigt sad

Maggan
Erfaren användare
Erfaren

Hej alla!

Vi är många som har visumfrossa nu tror jag ! Den första lyckliga som får sitt visum med posten kan väl meddela oss andra här.

Maggan

sussandberg
Nybörjare
Nybörjare

Hej!

Vi skall resa ut den 27e december och skulle ansöka om visum idag. Tyvärr tänkte vi helt fel och skrev en månad på Period of Visa. Detta innebär ju att om det godkänns den 26e november så har det gått ut när vi ska resa... Har fått ett konfirmerande mail på visumansökan, men är det någon som vet hur jag bäst reder upp detta -  går det att skriva en ny ansökan?

Tacksam för tips, tiden är ju rätt knapp och som jag förstår det ovan så är det viss fördröjning i visumhanteringen redan...

MVH, Susanne

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

sussandberg skrev:

Vi skall resa ut den 27e december och skulle ansöka om visum idag. Tyvärr tänkte vi helt fel och skrev en månad på Period of Visa. Detta innebär ju att om det godkänns den 26e november så har det gått ut när vi ska resa... Har fått ett konfirmerande mail på visumansökan, men är det någon som vet hur jag bäst reder upp detta -  går det att skriva en ny ansökan?

Tacksam för tips, tiden är ju rätt knapp och som jag förstår det ovan så är det viss fördröjning i visumhanteringen redan...

Alla får visum som gäller i sex månader från den dag visumet klistras in, stämplas och signeras i passet. 

… Är i Singapura. 

Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

Tezz
Nybörjare
Nybörjare

På min ansökan står det samma sak:

Applicant status Visa application in process

Date of status 05-nov-12

Skickade in passen 7/11 - Blir galen på denna väntan!!!!!

Maggan
Erfaren användare
Erfaren

Nu i kväll har jag fått ett mejl som säger: Din ansökan om ett visum för resa till Indien har tagits emot och behandlas. Jag har en bekräftelse från posten att mitt REK brev hämtades ut 12 nov. Alltså för två veckor sedan ! Det tar sin tid. Någon som har fått visum med post ännu?

Som inbiten Goa älskare vet jag som tur är att  den dyra och nervpåfrestandecrying visumproceduren  är värd besväret smiley

Ha det bra alla!

Maggan

hobbit
Orakel
Orakel

Nu kan jag koplaav, sova gott!

Jag lämmnade in visumansökan 19/1 Em, och idag kväll 26/11 står det

Track Your Visa Application

Applicant Status Passport Ready For Collection
Date of Status

26-Nov-2012

biljetten bokade jag 19/11 till Qatarairways 4/12 så lite orolig har jag varit men nu phuu!

See You in Goa!

Göran

Popcornz
Nybörjare
Nybörjare

Jag  och min pojkvän skickade våra visumansökningar med posten 9:e november, och idag ringde dom och sa att visumen var klara. Anledningen att dom ringde var att dom inte kunde tyda adressen vi skrivit för retur, men de skulle skicka iväg dem så fort de fått in adressen (via mail). Så ni som skickat era mellan 7:e och 9:e, era borde också vara på väg! Smile

pappersdocka
Småpratare
Småpratare

hobbit skrev:

Nu kan jag koplaav, sova gott!

Jag lämmnade in visumansökan 19/1 Em, och idag kväll 26/11 står det

Track Your Visa Application

Applicant Status Passport Ready For Collection
Date of Status

26-Nov-2012

biljetten bokade jag 19/11 till Qatarairways 4/12 så lite orolig har jag varit men nu phuu!

See You in Goa!

Göran

Men gud vad orättvist! Jag skickade in mitt pass den 12 november och fortfarande har inget hänt! Jag ska åka den 10 december, mindre än 2 veckor nu! Man kanske får förtur om man lämnar in där? Eller så går dom efter datumet som man åker?

Så jobbigt och vänta!!

Tezz
Nybörjare
Nybörjare

Vi skickade in våra pass ons 7/11 och fortfarande har inget hänt Sad Kanske det tar längre tid då vi är 5 i familjen ?!?! Blir galen på detta väntande Sad

carmex1
Nybörjare
Nybörjare

Äntligen!

Skickade mitt pass den 7/11 och har idag varit och hämtat ut det på posten, godkänt och klart!

Så vet ni alla att det finns ett hopp smiley

Victoria_H
Småpratare
Småpratare

Hej!

Jag gjorde en ansökan förra veckan och fick aldrig någon fråga om vart jag kommer att bo (hotell). Angav dock under referens det hotell vi tänker bo första natten. Det stod i ansökan att det gick bra att ange ett hotell som referens. Problemet är att när jag skrev ut formuläret så fanns det med en ruta där man skulle angett  hotellnamn. Den frågan fick jag aldrig under formulärets ifyllande på internet. När min man sedan fyllde i kom den frågan heller inte upp men då vi skrev ut fanns den med som tom ruta!!!

Är nu rädd för att vår ansökan iinte blir godkänd.

Har ni råkat ut för detta? Har sett andra skriva om hotellfrågan i visumansökan här på forumet men är det någon annan som heller inte fick frågan i formuläret? Vad gör vi?

Panik...

Tezz
Nybörjare
Nybörjare

Någon fler här som skickade in sina pass med resterande handlingar runt den 7/11 som det fortfarande står:

Date of status 05-nov-12

hilly
Nybörjare
Nybörjare

absolut,,, står här med inga pass inget visum väntar och ombokar biljett kostar pengar...ringer mailar ringer igen mailar igen...inget händer.

blir galen...

vi skickade in anökan den 19 oktober skulle ha rest idag.

gå gärna med i ny skapad grupp

http://www.facebook.com/groups/404316036305289/

britrina
Upplyst användare
Upplyst

GooGoo skrev:

BIFOGA

pass
visumansökan
CKGS Order Form
kopia på passet
ett extra foto
kopia på betalningen

SKICKAS SOM REKOMMENDERAT BREV TILL:

Cox & Kings Global Services
David Bagares Gata 26B
111 38 STOCKHOLM

Om jag förstår informationen på Cox and Kings hemsida rätt så behöver man inte längre skicka med ett extra foto och en kopia på passet. Stämmer det?

hobbit
Orakel
Orakel

hilly skrev

,, står här med inga pass inget visum väntar och ombokar biljett kostar pengar...ringer mailar ringer igen mailar igen...inget händer.

du lämnade in till TT?

vem mailar du ambasaden eller?

jag mailade cox i dag för jag inget hört sedan mtt visum blev klart i månags, fick svar direkt skulle, gåiväg idag

bar det kommer till måndagangel

Göran

Hanna_Hi
Erfaren användare
Erfaren

hobbit skrev:

hilly skrev

,, står här med inga pass inget visum väntar och ombokar biljett kostar pengar...ringer mailar ringer igen mailar igen...inget händer.

du lämnade in till TT?

vem mailar du ambasaden eller?

jag mailade cox i dag för jag inget hört sedan mtt visum blev klart i månags, fick svar direkt skulle, gåiväg idag

bar det kommer till måndagangel

Göran

Vart mailade du då? Jag har försökt att ringa till det 020-nr som står på hemsidan, och har mailat dem flera ggr utan att få svar. Sad Tänkte testa att ringa det nr som står på hitta.se imorgon. 

hobbit
Orakel
Orakel

Jag maila : indiavisa.sweden@ckgs.com

maila 14:35 fick svar: 15:26 sabbt som attanyes

Göran

Maggan
Erfaren användare
Erfaren

Tezz skrev:

Någon fler här som skickade in sina pass med resterande handlingar runt den 7/11 som det fortfarande står:

Date of status 05-nov-12

Hej Tezz!

Jag skickade in den 8 nov och sedan i måndags  så står det :

Applicant Status Visa Application sent to Consulate for processing.
Date of Status

26-Nov-2012

Även vi är en familj 4 peroner.

Hälsning Maggan

Hanna_Hi
Erfaren användare
Erfaren

Vaknade nyss av sms från cox&kings, tydligen är våra pass "Accepted for Processing". Men... jobbar de på natten? Laughing out loud

Vore iofs inte så dumt om det vore på det viset, då kanske vi har en sportmössa att komma iväg på rätt dag. angel

Tezz
Nybörjare
Nybörjare

Äntligen Laughing out loud Nu står det iaf "accepted for processing" sedan 28/11, Vad som nu menas med det???

Det går iaf frammåt Laughing out loud :D

Hanna_Hi
Erfaren användare
Erfaren

Nu fick jag ett sms att våra pass skickats till ambassaden, så det verkar som om det har rasslat till. Jag skickade alltså in alltihop den 20e november, och fick första livstecknet inatt. Känns som att de jobbar för fullt ändå.

hobbit
Orakel
Orakel

Dom är enna riktiga filurer där på Cox. jag fick reda på i måndags 26/11 att visumet låg klart, igår mailade jag till Cox med en förfrågan om det skickats, för jag skulle åka måndag.

fick ett snabbt svar påmindre en en timme, att dom skulle skicka det i går Em 28/11, nu idag 29/11 15.30 får jag ett telefon samtal av samma person som skickat mailet igår,

hon vill få adressen bekräftad, och ska nu skicka det Express idag........

Ja vad säger man.. väntar med spänning på nästa sändningblush

Göran

Hanna_Hi
Erfaren användare
Erfaren

Om de skickar det med express, så får du det ju imorgon förmiddag. Happy times! Smile

tommypeters
Upplyst användare
Upplyst

Det är tydligen Hit & Miss med Coxarna...

En bekant köpte Sista Minuten med Apollo, köpte biljetten måndag 19:e och tänkte att han skulle betala de några hundra för expressbehandling som man kunde göra för några år sedan - han visste inte att den möjligheten försvunnit för länge sedan. Flyg den 23:e...

Tisdag 20:e åkte han till Cox och förklarade sitt dilemma. De ringde ambassaden och sade sedan att han kunde hämta ut sitt visum på morgonen de 21:a...

Han gav 1200:- för flyg ToR.

fitipaldi
Nybörjare
Nybörjare

Okej, har lite visumpanik, så skulle gärna uppskatta snabba svar!

Jag bokade en resa för ett tag sen, men insåg snabbt att jag inte skulle hinna få tillbaka visumet i tid, så har varit inställd på att få köpa ny utresa fram till idag, när jag kollade hur det gått med min ansökan på cox & kings hemsida. Tydligen så är passet färdigt för avhämtning - problemet är bara att jag inte bor i Stockholm, så det kommer postas till mig. När kommer det postas tror ni? Åker måndag förmiddag, så om det postas imorgon är det ju möjligt att jag hinner hämta det innan jag sticker iväg. Finns det annars möjlighet att hämta det själv i Stockholm? Hade ju varit surt om jag åker upp och dom redan hunnit skicka iväg visumet...

Hur fungerar det med expressförsändelser? Skickas det även lördagar, och går det att ringa imorgon och be dom skicka som expresspaket?

Sen nästa fråga. Om jag bestämmer mig för att åka upp till Stockholm finns det ytterligare ett problem. Jag har inte hunnit vaccinera mig än, och kommer heller inte hinna göra det om jag åker på måndag. Går det att vaccinera sig på plats i Indien? Jag har ett antal sprutor sedan innan, så tänkte bara dricka Dukoral och ta en Twinrix-spruta.

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

fitipaldi skrev:
Jag bokade en resa för ett tag sen, men insåg snabbt att jag inte skulle hinna få tillbaka visumet i tid, så har varit inställd på att få köpa ny utresa fram till idag, när jag kollade hur det gått med min ansökan på cox & kings hemsida. Tydligen så är passet färdigt för avhämtning - problemet är bara att jag inte bor i Stockholm, så det kommer postas till mig. När kommer det postas tror ni?

Ring och brata med Cox och Kings som aldrig svarar i telefon. De har legat på passen från ambassaden ganska många dagar innan de har postat dem tidigare. Åk till Stockholm och var där tidigt när de öppnar så har du en chans. 

fitipaldi skrev:
Åker måndag förmiddag, så om det postas imorgon är det ju möjligt att jag hinner hämta det innan jag sticker iväg. Finns det annars möjlighet att hämta det själv i Stockholm? Hade ju varit surt om jag åker upp och dom redan hunnit skicka iväg visumet...

Den enda som kan svara är Cox och Kings och de är dåliga på att svara. 

fitipaldi skrev:
Hur fungerar det med expressförsändelser? Skickas det även lördagar, och går det att ringa imorgon och be dom skicka som expresspaket?

Ja det delas ut expressbrev på lördagar men inte på alla orter. 

fitipaldi skrev:
Sen nästa fråga. Om jag bestämmer mig för att åka upp till Stockholm finns det ytterligare ett problem. Jag har inte hunnit vaccinera mig än, och kommer heller inte hinna göra det om jag åker på måndag. Går det att vaccinera sig på plats i Indien? Jag har ett antal sprutor sedan innan, så tänkte bara dricka Dukoral och ta en Twinrix-spruta.

Vad skall du med Dukoral till? Vad skall du med Hepatit B vaccin till?

Ja du kan vaccinera dig med Hepatit A vaccin i Indien. 

… Är i Singapura. 

Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

fitipaldi
Nybörjare
Nybörjare

Ah, helvete vilken panik. Jag kan alltså chansa på att det ligger kvar imorgon, och då hoppa på nattbussen härifrån om två timmar. Vad tror ni? Tror ni att passet hinner skickas innan imorgon när Cox&Kings öppnar?