Himalaya 2005

38 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
echo
Orakel
Orakel

det är riktigt spännande att följa med på er resa. Tackar!

En fråga som ni kanske kan besvara:
Jag lämnade kvar ett triangakök med gaskoppling. Vet ni om det går att få tag på nya tuber som passar i Indien?

Hälsningar

Jonas

TOK
Veteran
Veteran

Vi hade med en "omnistove" Vilken kan koras pa allt. Det ar vanligt med "kerosine" eller andra former av petrolium bransle av varierande grad, men gas har vi inte sett en enda gang. Vare sig i Darjeeling eller Uttaranchal. Ingen som anvant det heller tyvarr. Men som vi alla vet slosas ingenting i Indien. Om det inte finns gas... " No problem No problem" Sa bygger de om den med lite skrot sa att den funkar med diesel och lite vilja. Men, tror sakert att det finns att fa tag pa infor bergsbestigningar osv, men da kostar det nog massor och bara rika amerikanare har rad med det 8O

Sitter nu i regnet for 3e dagen i rad. Bokar nog biljetter i morgon till lite soligare breddgrader.

pajaflow
Upplyst användare
Upplyst

Kristian,

tack för dina inlägg, mkt inspirerande även om de faktiskt innebär en ändring i vad vi tänkt o göra.

Vi får se när vi kommer till Rishikesh hr vädret ser ut o vad folk säger om att bege sig upp mot gangotori.

Skriv mer!
:D

pia

Basse
Veteran
Veteran

Efter en hard var da jag tvangsmassigt forsokt koppla bort Indien for ett tag (da jag annars skulle gatt upp i linningen av langtan med foljden forsummade studier)...nar jag nu sitter och dodar lite tid innan flygresan hem fran Nice (som avslutar min manadslanga Europaresa) och glider in pa indien.nu, for att ateruppta kontakten, sa blir jag nastan forbannad... :evil:

Har har man haft en alldeles underbar resa (med nya stader, nya vanner, mycket kultur och sol & bad) och sa far man lasa dina dina hogst valinformerande och underhallande rapporter fran er fantastiska resa...och langtan efter Indien skjuter ater upp i hojden...Och da min nasta resa till den mangfaceterade och fantastiska subkontinenten later sig vanta ett ar, kan du kanske forsta min olycka... :wink:

Kommer formodligfen gora en liknande resa (vad annars pa sommaren?) fast med inriktning mer pa det transcendentala...

Men som sagt: om ett ar...

Vad ska jag gora till dess?

Far nog ta ett par manader ledigt igen fran denna harliga Indien-sida...

Tack for informationen...kanske aterkommer med fragor vid nar det borjar nalkas for min resa...

Ta hand om er och njut av hettan i landet utan granser

Sebastian

TOK
Veteran
Veteran

Kanske borde vi skämmas att vi inte skrivit på så länge, men efter denna sommar så skäms vi inte för nåt längre :)

Vi kommer lämna fullständiga redogörelser inom kort, men vi summerar med följande:

1. Monsunen är INTE så farlig som den låter
2. Lågsäsong i Södra indien innebär att man bor på hotell som vanligtvis kostar 1000rs per natt, för 200, och stranden är öde
3. Det GÅR JÄTTEBRA att boka inrikesflyg med airdeccan i Indien via nätet.
4. Blev inte magsjuka trots ihärdigt svullande i 3 mån. dock veg.
5. I Bangalore finns cappuccino och shopping, som ett mini NY. Plus nattklubbar på 13e våningen.
6. Att tälta i Indien går utmärkt och alla är bara glada och trevliga. I Himalaya i alla fall. Liknande system med ALLEMANSRÄTT. Där man får sköta sig själv.
7. Det är VÄLDIGT kallt i Indien, det är bara en fråga om höjd.
Lite kort att suga på..... (klicka på de så kan ni se detlajerna bättre)

Baloo
Baloos bild
Upplyst användare
Upplyst

Jätte, jätte fina bilder.... :D

Så det funkade bra att konka runt i södra Indien under monsunen? Hur var stränderna (Kovalam) då? Smutsiga, mycket strömt eller är det OK? Och bergen (VG) i Kerala/Karnataka, var det med behållning ni reste även där under monsunen?
Skönt att allt förflöt till belåtenhet. Ser fram emot den fullständiga redogörelsen och gärna fler bilder också :!:

/Björn

pajaflow
Upplyst användare
Upplyst

Hej Tok,
hoppas resan var toppen!
pia.