Lättläst.

5 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
iThiger
Offline
Erfaren användare
Erfaren
Blev medlem: 2010-11-25

På flygplatsen.

När du kommer till flygplatsen
ska du anmäla dig för att börja din resa
och lämna dina väskor.
Det kallas incheckning.
Du anmäler dig vid en incheckningsdisk i avgångshallen.

Över varje incheckningsdisk finns en skylt
med namnet på flygbolaget och namnet på den plats
som planet ska flyga till.
På skylten står det också vilken tid planet går.

På din biljett står det vilket flygbolag du ska resa med.
Där står också vart du ska resa och vilken tid planet går.
Du går till den incheckningsdisk
där det står likadant på skylten
som det står på din biljett.

Du ska vara vid incheckningsdisken
i god tid före den tid planet går.
Det är bra om du redan när du köper din flygbiljett
tar reda på när du måste vara vid incheckningsdisken.

Vid incheckningsdisken ska du visa din flygbiljett
och din identitetshandling.
När du visat biljetten och identitetshandlingen
får du en bit papper som kallas boardingkort.
Det ska du visa när du går in i flygplanet.

Du får bara ha en liten väska med dig inne i flygplanet.
Det kallas för handbagage.
Stora väskor och andra stora saker
lämnar du vid incheckningsdisken.
Personal på flygplatsen ställer väskorna
i flygplanets lastutrymme.
Du får tillbaka dina väskor när du kommit fram. :hot:

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Haha, det var ju bra och just lättläst för såna som inte är så resvana.... :D

Mvh Eva

iThiger
Offline
Erfaren användare
Erfaren
Blev medlem: 2010-11-25

Hittade det faktiskt på Arlandas
hemsida. Lite kul att dom skriver
att man får tillbaka sitt bagage..

GooGoo
GooGoos bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-18

Men dom skrev inte när....... :lol:

tommypeters
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-07-01

Flyger inte KLM också från Arlanda? De har ingen sådan service.