Nästa resa till Goa

68 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Vi har också fått nytt datum, men det beror nog inte på för få resande för Ving har utökat antalet flighter.

Mrs India
Veteran
Veteran

Vi ska åka med Apollo från kastrup tisdagen den 4 december, bo i calangute, och än har vi inte fått något nytt avresedatum. Hur fick ni det meddelandet? Genom mail, eller? :?

rolvhol
rolvhols bild
Erfaren användare
Erfaren

Ank.Goa 8.jan. og blir i fire herlige uker :-))))

dette
dettes bild
Veteran
Veteran

Tänk!! Då åker jag och en väninna till Norra Goa. (Calangut) Det blir min 2:a gång där - och jag är HELT frälst!! Spanien..blaha blaha:) Någon fler som är där då??//Dette

dette
dettes bild
Veteran
Veteran

Tänk!! Då åker jag och en väninna till Norra Goa. (Calangut) Det blir min 2:a gång där - och jag är HELT frälst!! Spanien..blaha blaha:) Någon fler som är där då??//Dette (6/11-07) :lol:

rolvhol
rolvhols bild
Erfaren användare
Erfaren

Vi skal bo på Chalston, i 2007 jan. var det Paradise Village som fikk besøk av oss

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Citat:
Vi ska åka med Apollo från kastrup tisdagen den 4 december, bo i calangute, och än har vi inte fått något nytt avresedatum. Hur fick ni det meddelandet? Genom mail, eller?

Vi fick meddelandet först via mail och sedan också ett brev. Så här har det varit varje gång vi skall åka, att dom ändrar tid för take off. Den här gången passar det oss bättre eftersom vi slipper övernatta i Stockholm när vi kommer hem. Nu får vi sova över på Arlanda innan vi åker ner istället.
Det är så j-a dåligt att det inte finns anslutningsplan mellan Stockholm och Göteborg, inte ens vid 21-tiden en vardagskväll (då vi landade sist)!

loppis
Orakel
Orakel

Vi åker med Apollo.
Fick både mail och brev, plus chansen att tacka nej om de nya tiderna inte passade (pengarna tillbaka i så fall).
Nu blev det övernattning före utresan, 06.00, och några timmar på Arlanda innan vidare hemfärd (landar runt 04.30).

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Tjohoo..bokat och klart!
10/2-08 far jag med Finnair och hem 29/4-08!
Mvh Eva

:hopp:

donald
Orakel
Orakel

Betalt och klart här.

30/10 2007 - 27/4 2008

Wee!

Lina87
Veteran
Veteran

Bokat och betalt

29/10-12/11
Andra resan för i år,helt ofattbart och jag LÄNGTAR!! :D

Fogel99
Orakel
Orakel

Bokat o betalt!

Åker 9 Dec. Åker hem 11 jan!

/Fredrik

loppis
Orakel
Orakel

Klart och betart....nästan.
Planet går om några månader.

Berra
Nybörjare
Nybörjare

Här kommer ytterligare ett par som åker till Goa 25 februari.
Första gången till Indien.
Har varit i Thailand, Bali, Borneo, Sri Lanka tidigare, men det här blir ett nytt spännande resmål.
Vi skall bo på Majorda. Någon som känner till hotellet och platsen ?

Det är kul att läsa diverse inlägg för och emot Norra Goa resp. Södra Goa.

Naturligtvis har vi alla olika åsikter beroende på intressen, resvana, ålder m.m. Man behöver ju inte bli fast på ett ställe bara för ens hotell råkar ligga på norra eller södra sidan. Det är ju billigt både med taxi, tåg och buss.
Nu gäller det för oss att hitta intressanta och spännande platser.

Crille
Orakel
Orakel

Har varit över dagen med taxi till Majorda. Jättefin strand med bara några få turister, har dock dålig koll på kvällsutbudet där.

Berra
Nybörjare
Nybörjare

Tackar Crille.

Risk för lappsjuka?
Det kanske inte är så långt, dyrt eller svårt att ta sej till någon plats med lite restauranger eller barer.
Nu är vi inte ute efter nattliv, men vi vill naturligtvis inte bara vara hänvisade till vad som händer på hotellet.
När vi var på Borneo för några år sedan, bodde vi på ett resort där det inte fanns någon lokal restaurang eller bar på flera kilometers avstånd. Vi var hänvisade till vad som fanns innanför stängslet. Huvva!
Finns det någon som hyrt en taxi för 2-4 dagar, som fixat en rundtur med sevärdheter, hotell o.d. ? Hör av er i så fall. Det brukar vara mycket billigare och bättre än vad researrangören kan fixa.

Fogel99
Orakel
Orakel

Jag har bara hyrt taxi över en dag men du kan nog hyra en hur länge du vill. En taxi över dagen till en annan strand ett par mil bort kostar ca
800-1000 Inr, beror lite på hur mkt dom har att göra samt hur bra du är på att pruta. Åker du till en annan strand väntar han medans du badar, åker du sen till en marknad så väntar han medans du handlar, åker du sen och tittar på en kyrka väntar han medans du tittar :D
Tiden är oviktig, priset beror mest på hur långt du åker.....

/Fredrik

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

:lol: Ursäkta mig gubbs men kan vi kanske återgå till ursprungsämnet?
Inte för att jag vill störa men vi kan väl mingla vidare i en ny tråd om detta.

Mrs India
Veteran
Veteran

Bokat och betalt. Åker från kastrup 4 december. Kommer hem 12 december. 8)

Tant Gredelin
Veteran
Veteran

Åker från arlanda den 12 november och stannar i två veckor. Har köpt flygstol via Fritidresor. Mindre än två veckor kvar :lol:

Tommy
Tommys bild
Orakel
Orakel

Hotell Silver Sands 10/1 - 31/1- 08.......förra gången det var 2004 i november så bodde vi (jag) på See Breze i Candolim

MidnightMover
Veteran
Veteran

Vi åker till Goa, Calangute " Chalston Beach Resort " den 30 jan till 13 feb 08 "

håhag
Nybörjare
Nybörjare

vi åker 25 februari till goa och ska bo på charlston.
kunde bara vara 2 veckor om man åker med apollo från landvetter.
det blir en låååång väntan till februari.

eric
Erfaren användare
Erfaren

Landar i Mumbai 19 Jan och åker till Goa ca en vecka,sen vidare söderut.
Fam Blomqvist

andreass
Upplyst användare
Upplyst

Personligen vet jag inte då jag kommer att besöka Goa igen! :(

Mrs India
Veteran
Veteran

Åker till Goa om 19 dagar. Ska bli så sköööönt...Längtar... :lol:

shivaji
Orakel
Orakel

Drar ner till Goa den 15 feb till den 28 mar... blir väl mest Palolem, lite calangute, anjuna, vagator och colva.

Lina87
Veteran
Veteran

Blir nog återresa någon gång i februari..as soon as possible liksom :) kom hem för 4dgr sedan och bara mååååste tillbaka.

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Det var ingen direkt höjdare att komma hem till mörker och kyla va? :wink:

Bitte
Veteran
Veteran

Skulle ha åkt idag ,, men pga olika omständigheter så åker vi inte förrän i Mars..
Men helt klart hade jag gärna åkt NU :D :D

Bitte