Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu

:-) Den var lätt för alla som har varit där.
Var är detta?

FOTO: Mats Larsson
Abu Simbel?
Rätt land men för långt söderut.
Luxor? Kanske Karnaktemplet?
Helt rätt.
DIN TUR!
OK, min gamla undermåliga scanner får ta tag i en till papperskopia...
Var är detta?
Uploaded with ImageShack.us
En (något anonymiserad) extra hjälp att hitta rätt stad:
jag är helt lost här, men slänger iväg en gissning på Mopti i Mali. Gillar den andra bilden starkt! :D
Det är i alla fall en stor flygplats - inte bara en terminal här inte! :)
Men Mali är fel.
Gambia? :?
Mvh Eva
Javisst - Det Bestämda Landet (Gambia är ett av länderna som har namnet i bestämd form - "The Gambia"), med huvudstaden Banjul (då hade inte huvudstaden gator med gatunamn, kan inte vara helt vanligt heller), närmsta brandkår som kunde släcka flygplansbränder: Kanarieöarna. Som på alla andra storflygplatser hade man säkerhetskontroll man skull gå igenom; en portal av tre hopspikade bräder.
Varsågod och fortsätt! :)
Jag var i Gambia 1978.... :D
Var är jag nu då?

Mvh Eva
Ser ju nästan ut som det är en "Omvänd Googoo-luring" och en bild från Indien är inlagd i Övriga Världen-tråden... :)
Skulle mycket väl kunna vara Palolem, men vi kan väl köra med Maldiverna?
Haha Maldiverna är rätt närmare bestämt ön Meerefenfushi, kortare kallad Meeru.
Våran strand syns där, ingen trängsel var det.... :D
Din tur igen!
Mvh Eva
Hann inte ladda upp bilder "på lager" till Imageshack, så någon annan får köra på... :)
Jag kan köra en till:

Mvh Eva
Den grottan hittar man på Bali.
Japp helt rätt i närheten av Ubud har jag för mig vi var...din tur!
Mvh Eva
Var poserar henko?
Vid det brinnande hålet i Turkmenistan...? :hot:
Helt rätt, den brinnande gaskratern vid Darwaze i Karakum-öknen i Turkmenistan. Din tur Rasmusnl!
Ja inte är det min tur, men jag passar ändå på att lägga in några bilder, var ligger stranden ?
Lite lättare blir det kanske om man vet landet, här är en bild från huvudstaden :D
Sista bilden får mig spontant att tänka Costa Rica, men jag är nog helt fel ute eller?
Nja, vi är ju i rätt del av världen i alla fall :D, men inte rätt världsdel !
Tyckte att det såg latin-amerikanskt ut. Kanske Colombia då. Hyffsat nära till stranden på första bilden :)
Ja nu är vi i rätt världsdel, men landet är inte rätt.
Första bilden skulle kanske kunna vara Puerto Escondido i Mexico (för länge sedan...), men sista bilden kan väl omöjligt vara från Mexico City då :?: Knepigt...
Nej inte Mexico, Sydamerika var det ju :D Apropå för länge sen, så är nog bilderna 8-10 år gamla, men jag känner på mej att i alla fall stranden ser ungefär likadan idag.
cuba?
Mvh Eva
Nej inte Kuba heller :)