Vad fick dig att falla för Goa?

65 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Mimmie
Orakel
Orakel

Jag har också en indisk pojkvän men han är från Mysore. Jag träffade honom i goa där han jobbade. Nästa gång jag åker ner tänker vi gifta oss. Måste man förlova sej innan eller är det bara en pricipsak?
Jag är halvindisk själv(indisk pappa) men det syns inte på mej.

Mimmie
Orakel
Orakel

Att vänta så länge låter långt. hur står du ut att vara ifrån honom? Du kanske kan lära mej. Jag gråter floder här hemma utan honom.

Min är hindu.

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Aha, vad trevligt ..nej jag vet inte...men jag har aldrig varit förlovad så det kunde vara kul tyckte jag....men han är min sista pojkvän o han vill även gifta sig så varför inte?
Han säger det samma om mig o jag litar mer på honom än på hela Sverige.
Mvh Eva

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Han kommer hit först i Juli så det är BARA fem o en halv månad kvar....jo vi längtar nåt så oerhört men vi har daglig kontakt...fick precis sms från Kuwait.... :wink:
Mvh Eva

Mimmie
Orakel
Orakel

Samma för mej. Indiska killar är underbara, så romantiska. Och min är supersnygg också. Trodde inte att det fanns så snygga killar i Indien.

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Näe, vem kunde ana jag skulle bli ihop med en indier....? Men det måste vara någe visst då min fotlänk från första resan suttit kvar i över 8 år runt min vrist...... :wink:
Mvh Eva

Mimmie
Orakel
Orakel

Vi håller också på med sms o telefonsamtal. Men det känns som det inte räcker just nu. Kom hem den 23 jan från Goa. Var tufft att lämna honom. Det tar långt tid att få uppehållstillstånd också o då måste man vara gift o visa att man menar allvar med sitt förhållande.

Mimmie
Orakel
Orakel

Så varför inte gifta sej när man är säker på att han är den jag vill leva med? För min tror jag inte att det är viktigt att komma till Sverige. Han sa att jag lika väl också kan flytta till honom så skulle han försörja mej o jag tar hand om hem o barn.

Mimmie
Orakel
Orakel

Vet inte om jag skulle klara av att leva där ett helt liv. Viktigt att man har ett rent o bra hem då som man kan låsa in sej i när verkligheten blir för påträngande. Vill absolut inte bo med kackerlackor i badrummet.

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Jag skulle kunna tänka mig bo där halva året o halva här. Men han är nog beredd o flytta till mig om jag vill det. Men han ska nog arbeta två år till i Kuwait.
Så tillsvidare får vi göra så att han kommer hit på sommaren o sen far vi till Goa varje vinter.
Sen får vi se.
Mvh Eva

Mimmie
Orakel
Orakel

Jag skulle också kunna tänka mej att bo halva året i Indien o halva här i Sverige. Är trött på det svenska livet och vädret.

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Vi kanske ska starta en förening för oss svenskar i Goa som bor där halva året o starta ett litet guesthouse? :lol:
OM man ändå vann lite på travet? :roll:
Mvh Eva

Mimmie
Orakel
Orakel

Mitt liv är på snabb frammarsch. Tänker försöka åka tillbaka i mars o då gifta oss. Vill redan nu att han söker uppehållstillstånd. Försöker hitta alla lösningar jag kan att få leva med honom.
Orkar inte att se honom i två veckor o sedan åka hem.

Ci har inte varit ihop länge. Träffades i Goa i mars förra året.

Mimmie
Orakel
Orakel

Ja, det är alltid svårt med pengarfrågan hur man ska klara sej om man vill vara borta länge. Man har ju en hyra att betala här hemma också o jobb som ska skötas o enmassa andra förplikterser.

Mimmie
Orakel
Orakel

Eva, har du träffat hans familj än? Det brukar betyda att de menar allvar. Att äktenskapstankarna är igång.

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Nej, men de har välkomnat mig i sin familj o tvärtom. Han mor ville jag skulle ringa men jag är lite blyg o vill vänta tills vi ses först... :oops:
Det är väl bara hans äldre bror som är lite tveksam eftersom jag är äldre än honom men själva ser vi inga problem i det.
Mvh Eva

Ananas
Orakel
Orakel

Grattis till förlovningen.......... :D

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Om du menar mig så har vi inte förlovat oss ännu....NÄSTA vinter blir det i solnedgången på stranden i Goa.
Mvh Eva

Theodora
Orakel
Orakel

Hur mycket äldre än din pojkvän är du, Eva? Idag är det modernt att ha en yngre kille o absolut inget fel. Det är samma för mej. Tycker indiska killar är ibland mer mogna än svenska.

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Åhh jag är nog för blyg att basunera ut det här men det är flera många år....hihih
Mvh Eva

Mimmie
Orakel
Orakel

Skriv ett pm till mej så skickar jag ett till dej o berättar om min kille.

Ananas
Orakel
Orakel

indianturbo skrev:
Om du menar mig så har vi inte förlovat oss ännu....NÄSTA vinter blir det i solnedgången på stranden i Goa.
Mvh Eva

Jag menar till kommande förlovning så klart :hopp:

Mimmie
Orakel
Orakel

Grattis till beslutet! :D Själv blir det giftemål i mars förhoppningsvis med min indiske pojkvän.

Om hans familj inte lyckas utöva utpressning på honom att han ska gifta sej med sin kusin (annars får han inga pengar) :cry: Han vill inte och jag har sagt åt honom att skita i pengarna o dra där ifrån o lämna familjen.

Ananas
Orakel
Orakel

Mimmie!!!!

Nej, va jobbigt för er. Håller tummarna för er, Kärleken bör ju vinna eller hur?

Theodora
Orakel
Orakel

Ja, får verkligen hoppas det. Förstår inte vad de har emot vårat förhållande. Min pappa är dessutom högkastig hindu. Min pojkväns familj är inte av lika hög kast om det nu är det de bråkar om. Eller så vill de inte att han flyttar utomlands. Han är ju sin mammas favorit.

Hoppas att han tar mitt råd o drar där ifrån innan de hittar på något nytt. Känns bråttom att åka ner o gifta sej. Men kan inte åka nu eftersom jag håller på o säljer mitt hus. Måste ju ha påskrifter o annat från mej.

Theodora
Orakel
Orakel

Är helt psykiskt slut just nu... :cry: Känns som jag är fången här hemma.

Goa är i alla fall superbra. När vi kom tillbaka till Goa från Mysore så kändes det som att komma hem igen.

Mimmie
Orakel
Orakel

Förlåt har två användarkonton. Theodora=Mimmie

Baloo
Baloos bild
Upplyst användare
Upplyst

Mimmie skrev:

Skrota ett användarkonto då. Blir lite schizokänsla när man försöker följa dialogen... :eyecrazy:

Mimmie
Orakel
Orakel

Ja du har väl rätt, Baloo. :wink:

Ananas
Orakel
Orakel

Mimmie skrev:

Hahahaha, jag misstänkte att det var nåt sådant :lol: