GOA 28/1

7 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
APE
Nybörjare
Nybörjare

Vi åker till GOA 28/1. Har kollat på vädret och sett att det bli under 20 grader på kvällarna. Behöver man ha med sig tröja - känns det kallt på kvällarna. Packningsbekymmer - vill ta med så lite som möjligt!

En sak till - vi skulle vilja göra en övernattningstur i ett av naturreservaten. Vill gärna ha någon bra rekommendation. Är det en häftig upplevelse? Går det lätt att ordna på egen hand? Vad kostar det ungefär?
Hälsningar från en som börjar få resfeber.

Gunsan&Martini
Småpratare
Småpratare

Hej du!

Jag och min tjej ar i Goa nu - Palolem. Jag gissar att ni kommer med charterflyget. Har du hotell bokat...Om inte, ta en taxi direkt fran flygplatsen till Palolem...om du nu inte ar ute efter varsta rojet. Vi som fixar eget boende ar valdigt glada over att vi tog med egna paslakan. Det blir kyligt i gryningstimmarna. Forsok se till att ha en filt tillhands. Pa kvallarna racker det med en skjorta...
Klockan ar nu 18.05...dags att spana in solen glida ner i Arabiska Havet med en Kingfisher i handen.

Valkommen ner

Sambal
Erfaren användare
Erfaren

Fritidsresor ville ha ca: 1000sek för vattenfalls resan (för 3pers) men vi gjorde resan själva och det landade på totalt ca:150-170sek (taxiresa + Jeep i nationalparken)

Adde
Veteran
Veteran

Hejsan!

Bondla Wildlife Sanctuary är ett mycket fint naturreservat med boende för 50 RS per natt och person. Eget rum kostar omkring 200 RS. Enklast att ta sig dit är med egen taxi.

Palolem är kanske bra en eller två nätter, men det finns inte särskilt mycket att göra. Vi befann oss där under en dag och det räckte gott och väl, men det finns fina hyddor på stranden att bo vid.

HenrikA
Nybörjare
Nybörjare

Hej!
Sitter ute just nu i T-shirt i Goa - Panjim-omradet, och klockan ar ca 23.00. Det ar minst 20 grader fortfarande och man fryser definitivt inte. Det kan mojligen bli nagot kyligt i det luftkonditionerade hotellrummet, men ute behover man ingen troja i alla fall! Det ar med andra ord klart varmare an vad det brukar vara hemma pa sommarkvallarna.
Mvh, Henrik.