Hmm, festing! Sprit och likande..

52 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
vulnerable
Veteran
Veteran

Jaså? Hmm, oj oj, vad ska jag nu ta mig till!? Boka om resan till en plats mer röjjsäker!:P En plats där man aldrig kan få lugn och ro=)

Nej då, tack för tipset!! Jag tror säkert att det är som du säger jennie, inte alls omöjligt! Just att det är något gammalt som fortfarande, än idag, hänger kvar.
Jag har ju inte SÅ stora förväntningar just i Goa, faktiskt, för Party finns det över hela världen, som du säger. Så vill man ha sex, drogor och fest så är det ju egentligen bara att gå ut en vanlig helg i vilken by som helst.

men då är det ju också lite, som en tidigare person skrev här, att det kanske är "lättare" att göra de sakerna här, och då känns det mer lagligt på något sätt (kan jag tänka mig, som sagt, ingen erfarenhet egentligen).

Men det här har blivit en ganska livlig och uppmärksammad diskussion!=) haha, det är bra! man behöver väl vädra lite, och än en gång, glad för de som "hjälper" till (som många har gjort). Inte de som bara uppmanar på att det är Fel Fel Fel, och som ist bara vill att man tar upp diskussioner om hur man får bort fläckar på kläder. De finns i säkert 20 omformulerade poster.

Men men, tack tack än en gång för alla tips! :P

Håller på att läsa Willma Guiden nu, men är tvungen att skutta över lite sidor, annars blir jag inte klar förrän ett halvår efter resans slut.

Vi kanske ses!

Clownfish
Orakel
Orakel

Skum utveckling den här tråden fick, som sagt. Men å andra sidan vet jag inte vad postaren sa från början (posten är ju ändrad). Kanske var den från början mer provokativ?

Angående fest. Som sagt, många östränder i Thailand är betydligt mer kantade med partyn än Goa är, men i Anjuna var det ändå en ordentlig fest när jag var där. En lustig och rätt trevlig sak med det hela var den underliga blandningen grejer på stranden utanför partyhuset. Där sitter tanter och säljer frukt, chai, sockerkaka och annat ätbart medan snubbar glider runt o säljer cigg, jointar och X. Riktigt myscko blandning.

vulnerable
Veteran
Veteran

Clownfish skrev:
Men å andra sidan vet jag inte vad postaren sa från början (posten är ju ändrad). Kanske var den från början mer provokativ?

Stod bara "sex, droger och party", eller nått, som man hört om Goa.

Sen trodde de att jag frågade "vem" och "Vart" man skulle vända sig till för att köpa. Hur nu de kunde få det till det,=) så jag bytte lite plats på meningarna.

Det väckte tydligen agg från två medlemmar så jag tog bort det.

Men men.

pajaflow
Upplyst användare
Upplyst

korp skrev:
Risken att åka fast i Goa är väl lika minimal som i Sverige. Skillnaden är väl att det är lättare att få tag på droger i Indien för de som inte vet vart de ska hitta dem i Sverige. Sedan om man åker fast i Goa så är det ju inte speciellt svårt att muta lite och klara sig undan.

Tjena Korp,
jo det stämmer kanske att man inte åker dit så lätt, precis som i Sverige, men skillnaden är att om du inte lyckas muta en polis (alla är inte korrumperade) så blir situationen inte så rolig, den blir helt klart fruktansvärd.
Jag ville bara säga det så att folk inte får en bild att man kan knarka helt obehindrat hur som helst och agerar därefter. Flöjderna kan bli katastrofala. Skall det knarkas får de knarka diskret och inse vad som kan ske.

Mvh,
p

ema
Småpratare
Småpratare

kom hem i förrgår efter två veckor i goa!
bodde i calangute 1 natt, anjuna 3 och baga resten av tiden.
endast två gånger blev vi erbjudna hish-hash som dom säger. ena gången i calangute och andra i baga. vilket jag tycker verkar vara lustigt, alla pratar om att allt händer i anjuna. anjuna för övrigt tycker jag var riktigt äckligt rent ut sagt, skitigt och då menar jag verkligen skitigt på stranden.

Anjuna.
Ingen Indier som vi pratade med tyckte om Anjuna och det beror på att alla hippies som "bor" där har förstört det vackra. Alla Indier som vi pratade med avskydde hippies. Anledning dom tar droger och tillför inget för Goa. Lever så snålt som möjligt. Ingen bra affär för invånarna helt enkelt.

Indier .
Fy fan vad skönt att vara hemma igen. Klimatet och stränderna var underbara, billig mat och billigt boende.
Men dom här jävla pengafixerade jobbiga försäljarna tog kol på mig, enda stället man fick vara ifred på, var på sitt hotell-rum. :evil:
Gick man och satte sig på terassen kom "JokeMan" (bartender vid poolen.) Dag efter dag och sa köpa 5 bacardi Breezer, 10 Kingfisher, 1 liter vatten etc.etc.
Gick man ner till stranden kom det 25-tusen fruktförsäljare var femte minut och ville sälja mycket bra ananas. nån liten pojke som ville putsa solglasögon, nån annan massage m.m ..
avkoppling semester Nej.
den första dagen köpte jag julgranskulor för 25 rs/st . ville köpa några till sista dagen. Då låg priset helt plötsligt på 75 rs. och det var helt omöjligt att pruta.
Fick en dag en skraplott av en mopedist. vann hösta pris. resa till valfritt land i Asien. fick gratis taxi till ett hotell så jag kunde lösa ut vinsten. sitter tre timmar och lyssnar på nån jävla pyramidspel fanatiker. gick inte med på det och ville lösa ut vinsten. en flaska vin och gratis taxi resa hem var det jag fick. Allt handlar om pengar, jag och min pojkvän var vandrande plånböcker. En dag i Anjuna fick jag med på att bli flätad av några ungar för 300 rs, när dom flätat halvvägs kom dom på att jag hade för tjockt hår och ville höja flätningen med 300 rs. dom flätade säkert i en timme och hela tiden tjattrade munnen köpa dittan och dattan. tillslut sa min pojkvän om jag ger er 20 rs var kan ni knipa käft då?! självklart säger dom nej vi tigger inte pengar, vi är ärliga. vi skäl inte. Men köp nåt av oss. Och vi har köpt och köpt av en jävla massa och vi har blivit lurade hit och dit för vi visste inte vad priset på en väska, ring, skor m.m. låg på. Nej Indier tar inte men dom luras en jävla massor. Och det avskyr jag dom för.

sorry att det blev så långt inlägg :wink: , men ville få av mig all min ilska jag har just nu!

Gluecifer
Nybörjare
Nybörjare

Låter trist det där Ema !

Någon som har några bra tips för att slippa säljare ? bra fraser man kan ta för att dom ska gå snabbt ?

// Gue

ema
Småpratare
Småpratare

man kan inte slippa säljare. inte i Asien.
men, gå där ifrån, annars har dom halva foten inne.
vill man köpa nåt pruta. och prutar man säger dom killing me. så gå där ifrån.. jag lovar, nu i efterhand är det ett roligre nöje att köpa garam masala på Indiska här i sverige.

Clownfish
Orakel
Orakel

Vulnerable.. Hmm.. Ja det här med dr**** är lite underligt när det ska diskuteras i Sverige. Ok, jag förstår att man kanske inte bör diskutera sådant som är olagligt i Sverige, men det är ändå irriterande att man knappt kan andas något som inte är fullständigt objektivt i frågan (och absolut inte mer än två poster i rad!) utan att bli stämplad, censurerad och, who knows, i värsta fall bannad?
Jeez, det här forumet är ju annars rätt relax! Kom igen, vi har alla rest och sett hur olika folk från andra delar av världen ser på det, varför kan vi inte få diskutera det - och till och med ha en åsikt - utan att stora fingret kommer in : "Det här är inget DR**-FORUM!"??...
Well, well, jag klarar mig ändå....
ps. tänk ändå att den här smileyn :alco: får vara här inne! Hm.. ok, den kallas "alco"... jaja...

LotusV8
Veteran
Veteran

ema skrev:
kom hem i förrgår efter två veckor i goa!
endast två gånger blev vi erbjudna hish-hash som dom säger. ena gången i calangute och andra i baga. vilket jag tycker verkar vara lustigt, anjuna för övrigt tycker jag var riktigt äckligt rent ut sagt, skitigt och då menar jag verkligen skitigt på stranden.

Anjuna.
Ingen Indier som vi pratade med tyckte om Anjuna och det beror på att alla hippies som "bor" där har förstört det vackra. Alla Indier som vi pratade med avskydde hippies.

Fy fan vad skönt att vara hemma igen. Klimatet och stränderna var underbara, billig mat och billigt boende.
Men dom här jävla pengafixerade jobbiga försäljarna tog kol på mig, enda stället man fick vara ifred på, var på sitt hotell-rum. :evil:
Gick man ner till stranden kom det 25-tusen fruktförsäljare var femte minut och ville sälja mycket bra ananas. nån liten pojke som ville putsa solglasögon, nån annan massage m.m ..
avkoppling semester Nej.
Allt handlar om pengar, jag och min pojkvän var vandrande plånböcker. quote]

Att bli terroriserad av försäljare är väl ganska väntat i ett fattigt land!? Jag var på Bali i september och efter bomben så har turistnäringen bara återhämtat sig till 50%, och det var fullt drag på alla lokala taxichaffisar och övriga försäljare, allt var till salu! och droger - äsch! det är väl upp till var och en, för dem som är på den linjen - år till exv Holland, där är det helt lagligt, själv är jag inte ett j...la dugg intresserad och avböjer erbjudanden vänligt men bestämt. I Thailand är det samma sak - fattiga människor gör ALLT för att både fånga din uppmärsamhet och sen sälja, I Kambodja attackeras man av horder av barn som försöker att sälja vatten, cocacola, etc..., I Laos är det lite lugnare, men man blir påmind om fattigdom i många länder - helt acceptabelt. Det tar kanske lite tid att vänja sig :) , vid 2:a och 3:e besöket i dessa länder är upplevelsen en annan - jag lovar!

anncharlotte
Upplyst användare
Upplyst

Nej Ema det går nog inte att slippa försäljarna, men en annan inställning till dom gör att allt går mycket lättare. Kanske nästa gång du kommer till indien, om du åker dit igen förstås, är du lite bättre förberedd och kan handskas med det lite bättre.
Visst kan försäljarna vara både tjatiga och envisa, men det är ju deras väg för att tjäna sitt levebröd, och väl medvetna är dom ju om att det gäller att handla fort annars är någon annan där och säljer istället.
Det behövs en massa vänliga "nej tack" under en resa i Indien, så det är bara att packa ner det och en massa gott humör och tålamod, så finns alla förutsättningar att få en underbar resa.

korp
Upplyst användare
Upplyst

Hmm jag kan inte minnas att jag hade problem med försäljare i Goa, annat än att min öl inte kom tillräckligt fort hehe. Får de en kort och fett NAJ, låter väl typ så även på hindi, så sticker 95% av försäljarna ganska omeldelbart iaf vad jag märkte.

ema
Småpratare
Småpratare

Jag tror jag inte hade haft lika mycket besvär med försäljarna om jag hade vetat på ett ungefär vad jag skulle ge för tex en sari,t-shirt,väska etc etc. för hade jag vetat det hade jag kunnat fylla min väska med allt det där billiga som alla pratade om var så himla billigt i Indien. Och d¨å hade jag nog inte varit lika besviken på resan som jag är nu! Föressten är det jävligt löjligt och idiotiskt att försöka sälja ett paket Flake cigaretter för 50 rs när det står klart och tydligt på paketet att det kostar högst 14 rs.

anna a
Erfaren användare
Erfaren

Citat:
Nej Indier tar inte men dom luras en jävla massor. Och det avskyr jag dom för.

Förlåt. Men vilken fruktansvärd attityd. Du är TURIST i DERAS LAND. Du har så in i helvete mer pengar än de flesta av dem. Självklart kommer vissa att gå på hårt och försöka sälja saker, antagligen för att dom måste! Men du kan INTE dra ett helt folk över en kam och säga att du avskyr dem för att dom luras allihop.

Förresten (och förlåt att jag kanske låter överlägsen nu) men om du FÅR en skaplott av en mopedist, blir du inte ens lite misstänksam då? Pyramidspel finns i hela världen, även turister i Stockholm blir lurade!

Jag tyckte också att vissa försäljare i Indien var jobbiga, men precis som folk sagt i tråden ovan så räcker det ofta ganska långt om man säger NEJ.

Ingela
Erfaren användare
Erfaren

Goanen skrev:
Håller absolut med föregående talare.
Betackar mig för hippie attityder och flum och dessutom förfrågningar om var man kan utföra olagliga handlingar.
Tror säkert forumets grundare och administratörer har synpunkter på detta.
Jag som befinner mig i Indien mer eller mindre permanent tycker det är patetiskt att se wannabe hippies skämma ut sig, i Goa i synnerhet.

Nu spårar diskussionen ur lite...Låt killen göra precis vad han vill i Goa! Jag skall snart besöka Indien under ett antal månader. Upp till Himalaya bla, för meditationskurser och naturupplevelser. det kommer bli en mångsidig resa med både tystnad och inre resor som möten med vackra människor och kanske en och annan öl i Goa. Känns alltid lika otrevligt att höra ordet hippie i negativa sammanhang. Blir själv kallad detta och ofta med en liten fnysning. Det är trist. Låt oss bara vara goda och låt alla göra vad dom vill, så länge de inte skadar någon annan!
Kram.

Sebastian
Veteran
Veteran

Håller fullständigt med föregående talare.

Sunshine!

bittersadhuwannabe
Nybörjare
Nybörjare

nästan alla åker ju till indien för charaset det är väl för fan underförstått på den här sidan sluta upp och predika rök en chillum istället

Gustav
Orakel
Orakel

bittersadhuwannabe skrev:
nästan alla åker ju till indien för charaset

Du har fel.

//Gustav

LotusV8
Veteran
Veteran

nästan alla åker ju till indien för charaset det är väl för fan underförstått på den här sidan sluta upp och predika rök en chillum istället

Väx upp för f-n! :evil:

Yvette
Orakel
Orakel

Gustav skrev:
nästan alla åker ju till indien för charaset

Du har fel.

//Gustav

Häng inte upp dig på små rara "troll" som tar till orda nån gång ibland i försök att verka provokativa...

Annapannan
Erfaren användare
Erfaren

skrattar högt när jag läser denna diskussion....

:lol:

vulnerable
Veteran
Veteran

Ja, borjar nastan ocksa garva nar jag lasaer detta...
det ar ju helt blandade diskisioner....???
Alla kan val gora som de vill, jag har rokt nagra ganger i Goa, sutit med vanner och spelat schack och bara chillt.

Aker jui knappast dit bara for att parta, nagra klubbar har dfet blivit ocksa, men inga piller. En rok ibland ar ju ingen storre fara?

Nu ar man i Bangalore och tar det bara lugnt:P

Lycklig.

Men man vet inte om man blir olycklig av denna utveckling av samtalet. hmm
men men, alla gor som de vill, de aker inte bara dit for at knarka.

Chil pa detta tema nu och var glada!

Hej hej!