Inrikesflyg: flygbolag och sökmotorer

35 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Hej, jag har flugit med Kingfisher som jag gillar bäst och senare också med IndiGo som hade väldigt nya och fina plan.

Kingfisher är bäst tror jag i Indien. Gillar deras vd då vi fått present av honom och haft lite kontakt.

Mvh Eva

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Jag tycker att skillnaden mellan de indiska flygbolagen är små och att det inte spelar någon roll vilket bolag jag flyger med. Jag har flugit med ALLA indiska flygbolag. Jag väljer det som är billigast eller har de tider som passar just då. Finns det flera olika alternativ brukar jag välja Kingfisher i första hand bara för deras matbricka och för att Vijay Mallya är khool. 

Jag tycker att den bästa platsen att söka flyg på är Cleartrip.com

Det är enkelt att kolla tider och köpa biljetter med cleartrip i telefonen vilket är praktiskt när man reser: 

harney
Offline
Småpratare
Småpratare
Blev medlem: 2006-04-18

Är det någon som vet hur bör gå tillväga för att boka inrikesflyg för en stor grupp - cirka 30 personer? Viktigt att komma med samma flyg!

 

mvh

Fredrik

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

harney skrev:
Är det någon som vet hur bör gå tillväga för att boka inrikesflyg för en stor grupp - cirka 30 personer? Viktigt att komma med samma flyg!

Du kan som mest boka nio personer / biljett. Du måste köpa fyra biljetter om du skall köpa biljetter för 30 personer. Vill du att alla skall flyga med samma plan så är det bara att boka alla på samma plan. Köp biljetter direkt från flygbolagents webbsida eller från Cleartrip.com. Tänk på att vara mycket noga med att alla namn skall vara exakt stavade såsom de är i passen. 

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism