Jobb i Indien mm...undringar...

6 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
virrpanna
Offline
Nybörjare
Nybörjare
Blev medlem: 2006-09-15

Hej
Helt ny här :D

Jag har hela mitt iv haft dragning åt Indien
vet inte varför,det intresserar mig ,har vissa
kontakter via släktingar-adoptioner och deras
kontakte osv...
Har alltid velat dit men bara för att man är sån som man är så... :oops: 8)
är ekonomin det ständigt felande och livet är pågående hela tiden med
saker som' händer o fötter'
NU iaf så kan det hända att jag är i en situation att jag ntligen
förverkligar det som finns i hjärtat... :D
och då skulle jag vilja stanna ett tag..om det fanns möjlighet...
Har hört att det skulle vara ganska lått för svenskar att få jobb
på callcenter-
Ligger det ngt i det???

Överhuvudtaget tror ni det är möjligt med mina planer??

Har undersökt lite med volontärgrejor....

Tacksam för svar :D ..om ngn har eg erfarenhet ännu bättre...
Ha de braså länge...

(HAr dälig tillg på nätet(oregelbunden) btw och alltid stressad vid dator..)

britrina
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-18

Jag tänkte bara ge ett litet råd. Om det är din allra första resa till Indien så tycker jag att du kanske ska börja med att åka dit oh lära känna landet först. OM du trivs så kan du kanske fundera mer på jobb då. Det är omöjligt att förbereda sig på hur det verkliga Indien är, hur mycket man än kan och fascineras av landet (tro mig, jag trodde att jag visste allt och var beredd på det mesta innan jag åkte första gången, men jag fick världens chock ändå). Jag har mött många människor här i Indien som innan de åkte hit älskade landet, kulturen, människorna, färgerna, etc. men när de väl kommit hit vill de inget hellre än att åka hem. Jag vill inte vara pesimist, absolut inte. Jag älskar Indien och jag hoppas och tror att du också kommer att göra det. Jag menar bara att du kanske inte ska ha allt för högtflygande planer innan du har genomfört din första Indien-resa.
Åk hit! Hitta ditt Indien och sedan kan du planera vidare - det är mitt förslag.
Lycka till med allt!

korp
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-05-03

Håller med britrina :)

Theodora
Offline
Orakel
Orakel
Blev medlem: 2006-05-02

Jag med. Att leva i Indien kan nog på många sätt vara en kamp för överlevnad. Det är inte lika enkelt som hemma med mat, vatten, värmen mm.

virrpanna
Offline
Nybörjare
Nybörjare
Blev medlem: 2006-09-15

Theodora skrev:
Jag med. Att leva i Indien kan nog på många sätt vara en kamp för överlevnad. Det är inte lika enkelt som hemma med mat, vatten, värmen mm.

Tack för era svar :D

Nej visst,man kan inte veta hur man ska reagera så a säga
innan man är där...men jag har viss erfarenhet av livet självt
vad det gäller ovanstående-kamp för överlevnad,nej livet är inte alltid helt enkelt inte ens i Sverige....så ...
Ville bara kommentera....
Vill inte berätta snyfthistoria eller hurra vad jag är duktig eller likn...utan detta är just fakta för mig...
Därför tror jag i med DET ,och att jag rest en del innan till andra länder
(dock inte under längre tid)backpacking,tågluffning(om än läääänge sedan nu :roll: ,gammal kärring här,haha)
ATT det nog ska gå fint...
Vi får se .....före Dec kan det inte bli....
och jag kommer inleda antagligen genom att besöka en bekant där jag
får stanna hur länge jag vill,påstår vederbörande.. 8)
Det är i Dehli..btw
Sedan vill jag fortsätta dit jag mest längtat-HIMALAYA
har 'svenska'(indisk-svenska) kontakter i Kashmir , men nu har vi inte hörts på ......
såå länge(ÅR blir det 8O ),och haft dålig!(ingen,o varför vet jag inte riktigt MKT på g,ej roliga sakre :cry: ) uppdatering på läget där :oops: :oops:
Vet att det avrådits från resa alla de ggr jag varit på väg under åren innan :oops:
.....men det är ju ALLTID oroligt....sååå..l
ivet i sig är livsfarligt,antingen
ska man leva eller vara riktigt död då..inget "icke-liv" :? -haft nog av det...

Nu ska jag ägna tiden närmast till att "läsa på"-det behövs verkligen :oops: ...
Försöka vara här inne en del :D

Tack för svar som sagt!!
och ursäkta babblandet och:eyecrazy:
-upptäckte just:

:shockad: :silly: :tomato: -De här flinosarna var kul!:)

Goanen
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Det skiljer sig ganska markant mellan att turista i indien när man är inlindad i bomull hela tiden och kan åka hem när man vill mot att bli en del av vardagen i indien.
Det är helt andra värderingar som gäller speciellt i affärslivet.

Det tog mig ett bra tag att förstå och stå ut med det ständiga ljugandet och lurendrejeriet som förekommer i indiens affärsliv.
Mutor är en del av vardagen och är en accepterad överlevnadsform.

Men den som vill ha en riktig utmaning i livet skall naturligtvis pröva.
Tycker man att livet i Sverige erbjuder prövningar då vet jag inte om indien är rätt land.