Nån som vet...?

18 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Cleopatra
Offline
Nybörjare
Nybörjare
Blev medlem: 2005-05-18

Är det nån som vet vilken som är Indiens [/i]nationalsport :?:

Marika
Offline
Orakel
Orakel
Blev medlem: 2004-08-05

Vild gissning, men cricket är ju himla populärt?! :roll: :)

Vickan
Offline
Nybörjare
Nybörjare
Blev medlem: 2005-05-09

Är ganska säker på att cricket är Indiens nationalsport,,,om du skall till Indíen och får tillfälle att gå på en match gör det! Är helt galet och underbar stämning!

raita
Offline
Orakel
Orakel
Blev medlem: 2004-03-03

Ja det borde vara cricket,, eller möjligen landhockey som också är poppis.

mindlesstraveler
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2003-08-01

det är cricket.

Arjun
Offline
Nybörjare
Nybörjare
Blev medlem: 2005-04-27

khabbadi.....hahaha

Baloo
Baloos bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Arjun skrev:
khabbadi.....hahaha

Inte så dumt förslag faktiskt :!: :idea: Khabbadi ser man också spelas överallt, ofta av flickor. TV sänder även matcher i denna något annorlunda sport.

/Björn

MnMtsNlsn
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2005-03-30

Faktum är att det är landhockey.

MnMtsNlsn
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2005-03-30

Några länkar:

http://www.tourindia.com/insignia/sport.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/India#Sports_and_games
http://www.mapsofindia.com/india-faqs.html
http://www.indianchild.com/sports_in_india.htm

raita
Offline
Orakel
Orakel
Blev medlem: 2004-03-03

heh, jag tyckte att jag hade hört det, men vågade inte tro det själv :?

Alessandro
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2005-08-06

Nån som skall till Cricket-VM och kolla på Indiens matcher?

insane
Offline
Nybörjare
Nybörjare
Blev medlem: 2006-12-22

Cricket är otroligt stort och säger man Tendulkar så vet alla vem det är. Landhockeyn är inte alls lika populärt längre efter år av korruption och uppgjorda matcher i landslagssammanhang.

Alessandro
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2005-08-06

Landhockey verkar leva högt på att det är en olympisk sport, nej, Cricket
är betydligt större i Indien och globalt.

insane
Offline
Nybörjare
Nybörjare
Blev medlem: 2006-12-22

Jag är sugen på att sticka till VM. Ska du dit? Det hade varit roligt att dra ihop ett gäng :P

niffre
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2006-03-12

jag hade turen att det var cricket landskamp (Indien-Sri Lanka) i Margao förra veckan när jag var där. lyckades att fixa en biljett och det var en helt sjukt bra stämmning!
Indien vann såklart och jag va tydligen på indisk tv enligt mina indiska vänner (matchen sändes direkt över hela landet)

Alessandro
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2005-08-06

Något avundsjuk, ODI det är grejor det.

britrina
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-18

cricket ar storsta sporten, men landhockey ar nationalsporten.

Alessandro
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2005-08-06

Eländeselände för Indiska cricketlandslaget, dom åkte på stryk av Bangladesh i första matchen. Ungefär som att Sverige skulle åkt på stryk med 3-0 emot Trinidad och Tobago i VM förra året i öppningsmatchen.
Pakistan är utslagna som första lag och gissar att det är landssorg. Nu har Indien ryggen emot väggen, superstjärnan och halvguden Sachin Tendulkar misslyckades och fick bara
7 runs och dom måste slå Sri Lanka, Bangladesh med sina tonåringar spelade underbar cricket.