Reskompis Mumbai-Goa 23/12-09

8 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Linnea
Erfaren användare
Erfaren

hej!

jag åker för första gången till Indien den 23/12 med Turkish airlines och landar i mumbai.
Min plan är att ta mig vidare till Goa, antingen med flyg eller tåg.
Jag stannar till den 7/1-10 och skulle gärna träffa någon att uppleva lit eav Indien med.
tanken var att jag skulle åka med en kompis men då hon har fått förhinder har jag bestämt mig för att åka själv.
har ni några tips om boende i Goa och i vilket område man bör befinna sig?
Tacksam för all hjälp jag kan få :)

Anna T
Erfaren användare
Erfaren

Jag kommer att vara i Goa med mina föräldrar och syster under din period. Jag har även bott i Goa i 5 månader och jobbat som volontär så jag har en hel del tips. Skicka mig ett meddelande här på forumet om du vill så kan jag berätta mer lite beoende på avd du vill veta.

//Anna

divakara
Erfaren användare
Erfaren

Hej!
Jag åker också ner med Turkish Airlines, fast den 28 dec, och tänkte även jag ta mig ner till Goa för att fira nyår där.
Åker ensam jag också, och skulle gärna sammanstråla med en/ett par stycken!
Det finns nåra andra trådar där flera stycken pratat lite om samma sak.
Undrar var den shysstaste nyårsfesten är, och var man bör befinna sig i Goa.
Vagator verkar vara populärt :) Hoppas det finns boende kvar!
Har du bestämt hur då åker ner Linnéa?
/Asinja

Andr3as
Andr3ass bild
Erfaren användare
Erfaren

divakara skrev:
Hej!
Jag åker också ner med Turkish Airlines, fast den 28 dec, och tänkte även jag ta mig ner till Goa för att fira nyår där.
Åker ensam jag också, och skulle gärna sammanstråla med en/ett par stycken!
Det finns nåra andra trådar där flera stycken pratat lite om samma sak.
Undrar var den shysstaste nyårsfesten är, och var man bör befinna sig i Goa.
Vagator verkar vara populärt :) Hoppas det finns boende kvar!
Har du bestämt hur då åker ner Linnéa?
/Asinja

Då sitter vi nog på samma plan ; ) Efter att jag spenderat 20 timmar i Istanbul då jag bokade min biljett lite väl spontant utan att kolla igenom flygtiderna :(
Du verkar ju vara en skön lirare iaf, hoppas vi syns!
//andreas

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Andr3as skrev:
Efter att jag spenderat 20 timmar i Istanbul då jag bokade min biljett lite väl spontant utan att kolla igenom flygtiderna ...

Jag hoppas att du inte sitter av tiden på flygplatsen utan tar dig in till staden. I Istanbul går 20 timmar snabbt!

Andr3as
Andr3ass bild
Erfaren användare
Erfaren

matsism skrev:
Andr3as skrev:
Efter att jag spenderat 20 timmar i Istanbul då jag bokade min biljett lite väl spontant utan att kolla igenom flygtiderna ...

Jag hoppas att du inte sitter av tiden på flygplatsen utan tar dig in till staden. I Istanbul går 20 timmar snabbt!

Jag är osäker på om jag får lämna flygplatsen vid "mellanlandningar"? Någon som har erfarenhet? Har du några sköna upplevelser av staden att dela med dig av?

Ledsen om denna tråd skenar

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Andr3as skrev:
Jag är osäker på om jag får lämna flygplatsen vid "mellanlandningar"? Någon som har erfarenhet?

Du gör ingen mellanlandning. Du skall byta plan. Du får biljetter till planet från Istanbul till Mumbai när du checkar in på Arlanda. När du kommer till Istanbul är det bara att passera passkontrollen och ta bussen in till stan. Se bara till att vara tillbaka på flygplatsen i god tid (två timmar) innan avgång. Ditt bagage går hela vägen till Mumbai så det har du inte tillgång till i Istanbul.

Andr3as
Andr3ass bild
Erfaren användare
Erfaren

matsism skrev:
Andr3as skrev:
Jag är osäker på om jag får lämna flygplatsen vid "mellanlandningar"? Någon som har erfarenhet?

Du gör ingen mellanlandning. Du skall byta plan. Du får biljetter till planet från Istanbul till Mumbai när du checkar in på Arlanda. När du kommer till Istanbul är det bara att passera passkontrollen och ta bussen in till stan. Se bara till att vara tillbaka på flygplatsen i god tid (två timmar) innan avgång. Ditt bagage går hela vägen till Mumbai så det har du inte tillgång till i Istanbul.

Jag flyger från Köpenhamn. Men det kanske funkar likadant oavsett? Fasen vad lättad jag blev nu,
Ett turkiskt bad och ett hotell på det så kommer jag må som en prins :D
Tack