Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu

Prova er runt!
Det förändras radikalt från år till år, Ni har råd att gå till nästa om ni inte skulle vara nöjda,det e det fina med indien , Gillar dock inte gnället av La franska , av min erfarenhet och kockbakgrund så finns det defintivt potensial dock lite ´ala india´ stuk över det hela.Men se besöket som en upplevelse,i en fin atmosfär och försök till gourmet och harmonierande franskindiska rätter ,
Alltför många fokuserar på prislappen, och så sant! i jämförelse med andra Indiska restauraner är det dyrt ,- Men!
I förhållandet till priset i Sverige så var det kanske inte så mycket gnäll,, Unna er och framförallt våga prova så mycket ni kan!
Självklart ska man prova sig runt och på egen bilda sig en egen uppfattning och det är ju det vi har gjort och bildat oss en uppfattning om en del restauranger. Prislappen är absolut inget problem då det mesta är billigt och man har råd att gå på nästan vilken restaurang som helst.
Du säger att du inte gillar "gnället av La franska"...ok, vi kanske gnäller men vi var i alla fall just då 4 personer som var missnöjda och det behöver ju inte betyda att det är så för nästa gäst eller om vi skulle gå dit igen.
Men vi kan ju ändå tala om vad vi just då tyckte om den eller annan restaurang.
Nästa gång jag och min man kommer dit kanske inget stämmer med det jag sagt tidigare, vem vet, som du själv säger, så ändras ju allt från år till år.
Mvh Eva
DAVID`S PLACE: Molly Malone´s, släng dig i väggen, riktigt dyr resturang, trasiga bestick och inte ens god pepparstek om man jämför med David´s Place som ligger i rondellen vid Tibetan market. David´s Place ser kanske inte lika flott ut men maten är gudomlig och riktigt prisvärd. 200 rupies för steaks (peppar, muschroom, cheese&rom etc) och betydligt större köttbit, man blir riktigt mätt till skillnad från Molly Malone´s, dessutom är maten mycket, mycket godare på David´s Place. Deras Spaghetti Bolognese fick även den bäst i test av barnen av de restauranger vi testade. Ett måste.
TIBETAN KITCHEN: Ligger från rondellen sett mot havet på vänster sida halvvägs till trappan ungefär. Restaurangen syns inte från gatan utan bara en skylt som leder en in mellan husen till en riktigt mysig restaurang med trevlig personal och mycket god mat till bra priser. Prova deras Mixed Sizzler för 250 rupies och du får tillråckligt med mat som faktiskt skulle räcka för 2 vuxna personer. Deras Chicken masala får även den högsta betyg av äldsta barnet som är 12 år. Ett måste.
Vi testade indisk mat paa David's Place och var klart noejda med "Goa Sausage Chili Fry", "aan-broedet aer dock baettre paa maanga andra platser.
Min fru har aetit "King's Prawns" paa Tibetan Kitchen maanga gaanger, senaste tiden mest Masalakryddat istaellet foer Garlic, men den haer gaangen ledde det till en dag heldaeckad pga matfoergiftning.
Vi har ocksaa i aar redan aetit Paneer Tikka och Paneer Dilbahara flera gaanger paa Queen Beach Shack i Calangute, mycket gott.