Tack ska ni ha båda två :D Lovar att återkomma när jag vet mer i frågan, ska ringa och höra mig för någon av de närmaste dagarna.
Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu

Jadå, de bor/ bodde vid ett jättefint hotell i södra Goa. Extremt tjusigt!
Andreas
De kommer nog att sakna det när det ändrats. Tråkigt för dem men samtidigt är det svårt för dem att leva något vanligt liv med familj om man jobbar så där och är borta en hel vecka.
Nån som vet hur tillgång, priser etc brukar ligga i januari. Och hur lätt det är att få en flygstol hem om man hoppar av resan (och stannar längre) Funderar på att göra det i vinter så man slipper omvägen om Mumbai.
Tänker du köpa en charterresa till Goa och skippa hemresan? I sådant fall måste du dessvärre flyga från Goa via någon större stad på hemresan då det inte finns några direktflyg till Europa därifrån.
Andreas
Andreas: Tar nog ett flyg hem från Goa oxå, frågan är väl om man kan få tag i charterbiljett FRÅN Goa :roll: Nån som vet? Har för mig att Fritidsresor har ett kontor i Calangute, där borde man väl få köpa en biljett från nån annan som hoppat av.
Dessvärre fungerar det inte så. Det går inte att köpa en enkelbiljett hos charterbolagen. Hur länge planerar du att vara borta? Det finns ju möjlighet att köpa en T/R-biljett under 22 dagar, dock inte längre än det.
Andreas
Tack för ditt svar Andreas. Jag vet inte hur länge jag kan vara borta, men hoppas på ett par månader. Får väl fundera på att köpa en vanlig biljett istället. Förmodligen blir det billigare än att köpa en sista minuten ner och en reguljär enkel hem.
Du skulle dock kunna kontakta researrangören. Det kan tänkas att de eventuellt har ändrat sig men jag har talat med dem om detta och då var det inte möjligt. Det hade då att göra med den 28-dagarsregeln som rådde i Goa, vilken nu uppenbarligen har upphävts (om jag inte misstar mig). Tittar man dock online på priser för flygbiljetter är det längsta jag får 22 dagar.
Andreas
"Det går inte att köpa en enkelbiljett hos charterbolagen"
Men det har jag faktiskt gjort... :-)
Jag pendlade mellan London och Sverige för att reda upp efter min mamma som hade bott där lång tid.
Jag tog ett flyg ner och var där 5-6 dagar, ringde Apollo m.fl. och kollade om dom hade någon tom stol för hemresan och fick alltid tag i platser till bra priser. Jag gjorde nog detta minst 5 ggr.
Jag var nämligen tvungen att åka hem och titta till mitt företag för att några dagar senare åka till London igen, o.s.v.
Det var en rätt rörig vår....
Bra tips :D Ska ringa runt lite och kolla. Vet inte än när jag kan åka, men tror att det blir i januari. Tänkte ta en billig sista minuten då och komma direkt till Goa.
Där ser man! Det var mer än vad jag visste! Då jag talat med researrangörerna angående det har det enligt dem varit helt omöjligt.
Andreas