Tåg från Mumbai till Goa

38 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
TommyJ
Småpratare
Småpratare

Låter som ett bra alternativ. Vi ska bo i Colaba. Går det få tag i sådana taxibilar där någonstans?

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Ditt hotell kommer att vilja boka er bil och har troligtvis full koll på var de hittar bilar från Goa som vill tillbaka hem. Du bör även kolla aktuella priser vid pre-paid-taxi-luckan på flygplatsen så att du vet var priserna ligger.

Åker ni taxi bör ni åka mycket tidigt på morgonen, absolut senast klockan 5, så ni inte fastnar i Mumbais trafikinfarkt. Att ta sig med bil från Colaba till Panvel i sydöstra Mumbai under rusningstrafik kan ta många långa tålamods-krävande timmar.
Stanna gärna till i Ganpatipule som ligger ungefär halvvägs till Goa och tag ett dopp i havet.

Tänk på att det tar 12-16 timmar att köra de 750 kilometrarna från Colaba till Palolem. Tåg är snabbare.

TommyJ
Småpratare
Småpratare

Tack för fantastiskt bra tips och råd.

doffen
Nybörjare
Nybörjare

Hej

Försökte boka resa via irctc.cov.in

Jag lyckas inte med själva betalningen. Jag har försökt betala med Visa men köpet går inte igenom.

Finns det någon med erfarnhet angående detta? Vilket bankalternativ har ni som lyckats använt?

Kristoffer

Baloo
Baloos bild
Upplyst användare
Upplyst

doffen skrev:
Hej

Försökte boka resa via irctc.cov.in

Jag lyckas inte med själva betalningen. Jag har försökt betala med Visa men köpet går inte igenom.

Finns det någon med erfarnhet angående detta? Vilket bankalternativ har ni som lyckats använt?

Kristoffer

Hade samma problem för några veckor sedan men det redde ut sig mha denna tråd: http://www.indien.nu/forum/viewtopic.php?f=38&t=10446&p=53115#p53115
(...Använd pg axis...)

TommyJ
Småpratare
Småpratare

Du måste ha en speciell säkrehetskod på ditt Visa-kort. Denna kod måste fyllas i under betalningsprocessen.Det kallas Verified by Visa eller ngt liknande. Om du har Visa via Swedbank går det att fixa via Internetbanken. Det gjorde jag. Om du har Visa via Handelsbanken går det inte. En kompis har försökt utan framgång.
När du ska välja betalningssätt finns inget alternativ för Visakort men det finns ett alternativ som heter "pay by creditcards and debitcards" Där finn ett alternativ att klicka i som heter Axis PG. Där funkar det med Visa.

tommy

doffen
Nybörjare
Nybörjare

Hej

Har försökt med Axis PG, och jag har använt verified by visa i tidigare sammanhang, men jag får det fortfarande inte att fungera.

Trist. Det får bli att boka när vi kommer till mumbai

Tack för er hjälp ändå!

Kristoffer