Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu

Trist när människor skriver osanna saker på forumet! DN skriver liksom inte alls att myndigheterna är trötta på lättklädda turister, utan det är snarare så att det är en brottsförbyggande åtgärd.
Sen är det klart att man ska ta seden dit man kommer och inte utmärka sig för mycket. Men det är ju en helt annan diskussion!
Tack för en fin mode visning på indiskt mode. :lol:
Jag tycker att det är en bra ide att uppmana utlänningar att tänka till. En del folk visar tyvärr lite för mycket och har gett europeerna dåligt rykte också.
Det finns ju risk för att våldtäkter ökar i Goa. För en indier som aldrig har sett en människa visa så mycket hud kan det ju slå slint.
Jag har bara bikini på stranden eller när jag ska bada.I Goa brukar jag även bära sarong eftersom det är alldeles för många stirrande män på stranden. I Goa är det ok att visa lite mer men annars så passar långa kjolar eller byxor bra när jag är i Indien.
Jag vill absolut inte äta där folk är nakna. Man kan ju tappa matlusten för mindre.
Och de män som går nakna, de borde kärpa till sig.Det är oapitligt att visa upp bringan överallt. Om det nu inte är så att de har en kropp att vara stolt över. Då menar jag felfri med snygga biceps mm... :lol:
Hur är det med långa shorts? brukar ha sådana i Indien och får inga dåliga blickar.. alltså shorts som kanske visar max 20cm utav smalbenet.
Fast det står det inget om i den artikel jag länkade till. Det enda brott som nämns där är narkotikabrott och där kan det knappast finnas en koppling till kläder.
Om jag minns rätt nu så tog jag formuleringen "tröttnat på" från DN:s förstasida. Och där ligger den naturligtvis inte kvar så här långt senare.
OM det är så att det från officiellt håll i Goa uppges att det är för att minska antalet våldtäkter som broschyren delas ut - så är det riktigt urtrist. Det är inte kvinnors klädsel som gör att de blir våldtagna. Det är mot män som våldtar som åtgärder behövs. Kvinnor blir tyvärr våldtagna oavsett vad de har på sig.
Anjuna: Ingen fara :)
Fast det är ju ingen nyhet att svenska tidningar och medier inte skriver hela sanningen vad gäller det mesta i världen. Man får ta allting med en nypa salt.
Man tar sig fria händer och på så sätt tro sig ha rätt att bete sig hur man vill eller för den delen klä sig som man vill. Men det är väll det man gör på borta plan när päron, syskon, kompisar och kompisars kompisar inte kan dömma en, för det som händer på borta plan stannar ju faktiskt där. Det tråkiga är att har man inte vettet inne i sig så får man väll ingen upplysning. Det vore ju tex lämpligt att informera turister att det är andra seder som skiller sig från våra och ska man just till Indien kan det vara bra att tänka sig för innan man drar på sig en trasa.
Religionen som vi saknar här i sverige saknas inte i indien och många kan ha svårt att se varför det är olämpligt, men egentligen krävs det inte allt för mycket vett och logik att sätta sig in i deras sits. Se över axeln och tillämpa det som lokalbefolkningen gör, det kommer man långt med.
Vill man dock fortfarande vara fri som på 70 talets goa så finns det även platser för detta, publika och privata. Har man bara lite intresse att sätta sig in i sin sittuation om "frihet" så hittar man andra goa människor som fortfarande utövar det på ett vettigt sätt.
Först skriver du att jag citerar DN fel och jag skriver lögner på forumet.
Och när jag påpekar att jag inte gör det, vilket är lätt att kolla eftersom jag länkat till artikeln, så hoppar du vidare till att man inte ska tro på tidningarna.
Jag är ledsen men det är lite svårt att hänga med i dina svängar. Men se gärna upp lite innan du anklagar folk för att ljuga.
Jag blir så trött på uppseendeväckande rubriker vars mening det är att skapa en moraliserande effekt, speciellt när TS inte har verkar ha en aning om vad som egentligen ligger bakom.
Du fick det att låta som att indierna hade blivit värsta al Qaida-medlemmarna, som anser att turiserna är omoraliska och bör tyglas. Vilket sedan inte alls visade sig vara fallet. Istället för att ta texten och artikeln med lite kritik, undersöka vad andra tidningar skriver i ämnet tex så startades det en tråd på forumet för att skapa debatt men främst för att moralisera.
Vänder man på steken så handlade inte broschyren så mycket om att moralisera och få turisterna att bli mer respektfulla, vilket den svenska pressen vill få fram. Istället visade det sig att broschyren är en varning och ett sätt för de goanska myndigheterna att se till att turisterna lever säkert under sin vistelse i Goa. Hela debatten började med att en 9-årig flicka våldtogs, för att sedan spädas på av att en ryss mördade en indisk taxichaufför.
Jag har varit i Indien ett flertal gånger och med den människosynen som de indiska myndigheterna verkar ha mot lokalbefolkningen så var jag enormt kritisk till ditt första inlägg att myndigheterna på något vis försökte få turisterna/inkomsten att bete sig bättre mot lokalbefolkningen. Det är väl snarare tvärtom så att myndigheterna försöker få lokalbefolkningen att anpassa sig till hur turisterna vill ha det och vad som fungerar. När indierna, engelsmännen, tyskarna och svenskarna började klaga på ryssarna i Goa insåg charterbolagen snart att det var ohållbart i längden, vilket gjorde att ryssarna i stort placerades norr om Candolim/Calangute/Baga där de flesta europeiska turisterna håller till i Goa. Myndigheterna höll med charterbolagen och betalade till och med för att många skyltar skulle skrivas även på ryska på dessa ställen. De inser att all inkomst behövs, men att ryssar skrämmer bort andra europeiska turister och därför bör hållas åt sidan. Jättesynd, men tyvärr sant!
Den där vantolkningen är så grov att du nog får ta ansvar för den själv. Al Qaida?? Du kan väl hålla dig åtminstone lite till vad jag faktiskt skrev?
Och jag startade tråden för att upplysa om DN:s artikel, inget annat. Sen kan du gärna bli hur förbannad som helst på innehållet i artikeln, men du får nog skilja på vad som är tidningstext och vad som är mina inlägg på det här forumet.
Allvarligt talat min erfarenhet av indier och strander ar 2. 1: Indiska kvinnor om de overhuvudtaget badar ar att de har typ saris pa sig. 2: Indiska man badar i sina kalsonger, ofta sma och ibland vita utan troja. Om en indisk man i vata v-kalsonger och bar mage sager till en tjej i vanlig bikini att hon ska ta pa sig nagot nar hon ligger pa stranden sa tror jag nog att jag bara borjar att skratta...
Nej man tar sa klart pa sig en troja nar man gar fran stranden, det gor man i Svergie ocksa om man inte bor i en husvagn, brukar ha pa sig traningsoveraller och sydstatsflagga pa vaggen.
Om kvinnor vill ha pa sig bikini pa stranden far de ocksa inse att indiska man kommer att stirra och vissa indiska kvinnor ser ner pa dem. Men om accepterar de stirrande indierna sa kor hart med bikini pa stranden.
Menar du så här?
Just det. De indiska männen badar i kalsongerna. Det är rätt konstigt, eller hur?
Jag vet för det gör min make också. Även om jag tycker att han ska använda badbyxor istället så vägrar han sluta. Jag antar att han är rädd för att sticka ut.
Ryskorna får stå för sin egen sak. De får skylla sig själva att de inte är omtyckta av varken turister eller indierna. De åker till Indien och kan inte ens engelska. De kommer dit och tror att alla ska förstå dem. Och de säljer sig själva med sex till indier.Ofta vill de knappt betala för sig själva när de handlar mat.
När min make arbetade i Goa så berättade han hur de är. Många beach-shacks vill inte ens servera dem när de kommer. Ägaren för restaurangen låg med en rysk tjej och hon slapp betala för maten när hon var där. Han presenterade oss för tjejen.Om jag hade vetat då att ägaren var gift o har en son, hade jag absolut inte hälsat på denna tjej. Jag umgås inte med prostituerade.
Ryssarna har varit inlåsta länge under kommunismen. Det verkar som om de glömt bort uppfostran o moral under de här åren.
Allt har ett pris, ryssarna räddade turismen och intäkterna för denna säsongen.
Kanske det är pågrund av ryssarna som turisterna inte vill resa dit. Även om chartern har avtagit så behöver man ju inte åka charter för att ta sig till Goa.
ryssar hit o ryssar dit! jag tycker det är lite tråkigt/läskigt vilken inställningen har till våra grannar i öst!
jag har rest och känner ryssar som bor och lever i indien på heltid och umgåtts mycket med deras vänner och förstår faktiskt inte vad ni snackar om! *och nej jag snackar inte ryska utan om engelska med mig ... eller så får dom babbla på och jag lugn o ro*
visst det finns brudar som springer om kring i string och topless men det är fan lika mycket folk från Europa som gör det, sen att folk klär sig trashigt och inte klär på sig på stan eller på tåg tycker jag nog britterna kan se rent förjävliga ut!
i Goa använder jag uteslutande shorts och flipflops och en t-shirt eller linne när jag går på resturang och aldrig har någon tittat snett eller ställts sig i klunga runt mig för att spana in min grymma kropp.
och sen rent generellt att bete sig som ett svin så är israelerna alltid #1 för mig vart än jag åker, första och förhoppningsvis sista gången jag boxat till någon i Indien var en israel fresh out the army... han börja, jag vann..
lixom jag har fördomar mot israeler och vissa har mot ryssar så är det nog bara en liten klick som missköter sig och jag tycker vi (även jag ska sluta hänga ut folkgrupper) tänk bara på svenskarna i grekland eller österike på 80talet va fint folk snacka om oss då!
och en lite bild på en indier i badbrallor som muckar med en ko/tjur
.heno
Kände bara att jag var tvungen att kontra med att jag enbart stött på trevliga ryssar i Indien och Nepal :)
Inte på stan alltid, men hur ser dom ut i Goa? Och på stranden i Goa? Har du inga bilder på alla indiska kalsong gubbar som badar och dricker röda Kingfisheröl i Goa eller har du något speciellt indiskt "filter" på din kamera som sorterar bort det du inte vill se? :hot:
Sådana här kalsonggubbar menar du? :wink: [attachment=0]Bad boys.jpg[/attachment]
Yes! Visst är dom sexiga! :hot: