Vad gör du just nu?

961 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Henric
Henrics bild
Upplyst användare
Upplyst

Även här har solen kommit tillbaka och likaså Internet men jag sitter inte på altanen eller ballis utan springer mellan tv och dator och om några timmar blir det en sväng till German Bakery för lite chai och Lemon Soda.

Passar även på att skicka ett meddelande till Matsism eftersom Internet dog när vi chattade sist: Ja, vi är hemma i juli och augusti men hör av dig några dagar innan du kommer!

Grattis GooGoo. Men om du ska vara i Indien så länge den här gången räknar vi nästan att du kommer hit på besök!

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Jag kanske skulle sticka ner till er direkt när jag kommer till Delhi :D

Jag räknar kallt med att ni kommer till mig i Goa också :wink:

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Upplyst användare
Upplyst

Alla era äckelpottor! :twisted: :wink:
Jag vill också åka men vi vet ju inte hur det blir nu när min man börjar nytt jobb, kanske han inte får semester så där bara..... :(
Sitter och funderar över hur vi ska göra med allt.....???
Ska jag åka ner själv eller vad?
:shockad: :silly:

Mvh Eva

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Jag kom till Delhi i natt.
Som den tåg-nörd jag är stod jag snällt och väntade i en timme på flygplatsen i natt bara för att få åka nya tåget från flygplatsen till New Delhi Railwaystation. Taxi hade ju gått snabbare men vad är taxi när tåget är nytt och mycket mycket snabbt.

Nytt mot senast jag var i Delhi i december 2010 är att att Airtels 3G-nät är snabbt och faktiskt fungerar överallt.

Jag har idag ätit lunch på Rodeo, mellanmål på Pizza Hut och skall snart äta middag på Metropolis takterass.
_

PrincessIsa
Veteran
Veteran

Hämtade nyss ut mitt pass med visum i (!) på Posten. Det tog exakt 1 vecka, gudomligt snabbt.

Förra året sökte jag i april och det tog ca en vecka då också. Bra att veta för Er som undrar hur handläggningstiderna skiljer sig periodvis.

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Idag har jag lyckats få mitt Airtel-sim-kort nedklippt till ett micro-sim-kort så jag kan använda min iPhone 4 i Indien. Det räckte inte med att bara klippa ned kortet. Kortet behövde även verifieras med iPhone:n hos Airtel så det krävde några timmar byråkrati det också. Min gamla iPhone 3 skall nu glömmas kvar (dumpas) med manual och laddare bakom någon tågbädd de närmaste dagarna.

Airtel 3G fungerar riktigt snabbt och bra i hela Delhi.
_

Igår ägnade jag mig åt hysteriskt shoppande på Delhis största mega-köpcentrum i Noida med Lalit, Sonia, Nisha, Maria och Sandeep. Det var hysteriskt mycket folk vilket gjorde det extra roligt. Bara för att parkera bilen i köpcentrumets garage stod vi 1,5 timme i bilkö.

FOTO: Mats Larsson

Nepomuk
Nepomuks bild
Orakel
Orakel

Jag måste vara galen, men jag sitter faktiskt och tittar efter billiga flygbiljetter. Ska ju åka till Goa hela december. Men tänk vad härligt det vore att bara komma iväg nån vecka till Mumbai i början på hösten...

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Nepomuk skrev:
Jag måste vara galen, men jag sitter faktiskt och tittar efter billiga flygbiljetter.

Blev det några biljetter?

Jag är i Mumbai och har ikväll sett den engelska versionen av [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Delhi_Belly_(film)]Delhi Belly[/url]. Se den!

Nepomuk
Nepomuks bild
Orakel
Orakel

Citat:
Blev det några biljetter?

Nej, jag lyckades ta mitt förnuft tillfånga. Intalar mig att det kostar mer än det smakar att åka till Bombay en vecka i september. Får försöka stå ut till den 3 december då jag har biljetter bokade.

/anna

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Nepomuk skrev:
Nej, jag lyckades ta mitt förnuft ...

Så oförnuftigt av dig.

Jag sitter på Mumbais flygplats och ska om en timme kliva på planet till Udaipur.

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Tittar ut genom fönstret och kan konstatera att Tjörn just nu ser ut dom Venedig.
Regnet vräker ner och jag längtar till 17 oktober.....

Nepomuk
Nepomuks bild
Orakel
Orakel

Citat:
Så oförnuftigt av dig.

Usch Mats, trigga mig inte! Sitter mitt i ett flyttkaos utan like och hoppas att sakerna ska kunna ställa sig på sina platser med hjälp av tankeöverföring...

//anna

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Tittar på en nytagen bild från Sinquerim Beach (stranden längst ner i norra Goa) och det är ingen rolig syn

[attachment=0]206199_10150237161621862_587926861_7891976_3387035_n.jpg[/attachment]
Fotot taget av Katarina (Mermaid Restaurant)

tomas.andersson70
Erfaren användare
Erfaren

Tittar ut genom fönstret här i det regniga
Kumla och konstaterar att det är hela
207 Dagar 15 Timmar och 40 Minuter kvar
till nästa Goa resa. :(

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Jag lyfter från Landvetter med slutdestination Goa om:

84 dagar 20 timmar 28 minuter 18 sekunder :D

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Jag är i ett av monsun översvämmat Bikaner. Idag har jag gjort rått-darshan i Karni Mata-templet:

FOTO 28:e juli 2011: Mats Larsson

tarazad
Veteran
Veteran

Somnade till ljudet av bonerna fran stans ALLA otaliga moskeer , vaknade till detsamma klockan 04. Tva timmars 'underhallning ' bada gangerna- det ni !Det ar ju Ramadan...
Nu laser jag den helt underbara,sa gripande boken Shantaram pa en terass vid Dal Lake (i Srinagar )och vill att den aldrig ska ta slut !Jag alskar varje sida,varje beskrivning,varje mening.

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Jag ägnar dagarna mest åt att simma i gudinnan Ganges.
Hon är så varm att man nästan bränner sig när man kliver ned i det heta vattnet.

FOTO 6:e augusti 2011: ShriRadhe

Netz
Orakel
Orakel

Sitter åter på forumet och letar lite tips. Resan är bokad och vi drar iväg i januari :)

MVH

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Letar bästa pris i januari från Göteborg till Delhi åt en kompis som skall komma ner och hälsa på mig.
Hoppas att SpiceJet snart släpper sina flighter för april så att jag kan boka hemresan nu när rupien står så lågt.
53 dagar kvar - and counting :mrgreen:

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Jag skall snart börja packa väskorna.
Om två timmar går taxin till Terminal tre i Delhi och jag skall flyga hem. :-(

Idag har jag:

Shoppat hysteriskt på Indiens största köpcentrum The Great India Place i Nodia, sector 18:

FOTO 28:e augusti 2011: Mats Larsson

Besökt Akshardham:

Gjort Krishna-darshan i ISKCON-templet:

Hälsningar från Pahar Ganj, Delhi:

_

ozzy
ozzys bild
Orakel
Orakel

Väntar på Novembermörkret och att få åka iväg! Fått med mig 2bröder, sambons son, min dotter, min far och sambo... Nu ska bara sonen övertalas! :) Hoppas dom inte blir besvikna av det underbara jag målat upp...

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Dom lär vilja skjuta dig först...... men sedan är dom väl lika fast som vi andra :lol:

Njuter av att idag ha passerat 50-dagarsstrecket 49 days to go(A) :D

Henric
Henrics bild
Upplyst användare
Upplyst

Jag sitter och svär över att Internet ligger nere större delen av tiden sedan flera dagar tillbaka. Det är kanske priset man får betala för en full och fin sjö men nu börjar jag bli trött på monsunen!
Idag har det regnat enormt mycket och en av väggarna på grannhuset har rasat in och här hemma behöver man tidvis nästan snorkel och simfötter för att ta sig runt inomhus :cry:

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Kan ni inte ta lite bilder och lägga upp här så att vi som bara har svensk fjantmonsun får se hur ni har det?

Skall idag börja göra fotoböcker till några av våra vänner nere i Goa.

Hälsar 48:an

Henric
Henrics bild
Upplyst användare
Upplyst

För en minut sedan tänkte jag skriva att idag är det sol men nu hör jag åter några regndroppar smattra mot taket, men än så länge bara lite lätt.

Citat:
Kan ni inte ta lite bilder och lägga upp här så att vi som bara har svensk fjantmonsun får se hur ni har det?

Jag la in några bilder på min blogg för någon månad sedan, nu är jag bara trött på regnet så jag vill inte fotografera eländet, i alla fall inte förens jag får mitt nya objektiv ;)

ozzy
ozzys bild
Orakel
Orakel

Glädjer mig åt gårdagens besked att även min son kunde få ledigt och komma med på resan!

GooGoo
GooGoos bild
Upplyst användare
Upplyst

Härligt Ozzy :D

Retar mig på att det precis började regna efter att vi haft soligt och fint hela morgonen.
Med indiska mått mätt är vårt regnande ingenting men nu tycker jag att det räcker!

39 dagar kvar :mrgreen:

Henric
Henrics bild
Upplyst användare
Upplyst

Jag sitter och lägger in lite bilder från dagens festival här:
http://www.indien.nu/allt_om_indien/hogtider/Ganesh_Chaturathi
Försöker även få till ett kort videoklipp som kanske laddas upp under natten eller imorgon från samma händelse. Men nu börjar det bli dags för filmtittande så jag orkar upp till jobbet imorgon igen :)

matsism
matsisms bild
Upplyst användare
Upplyst

Jag är hemma och tittar på filmen Delhi-6 för femtioelfte gången: 

… Är i Singapura. 

Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism