Om Indien.nu
Indien.nu grundades år 2000 som en ickekommersiell webbplats för spridande av information och resetips om Indien. Sajten drivs och utvecklas av Henric Carlsson som sedan 2007 bor i staden Udaipur, Rajasthan, Indien. Läs mer om Indien.nu här!
Kontakta oss
För frågor och synpunkter skicka ett mail till:
Webmaster
Vill du tipsa om arrangemang och evenemang i Sverige, maila:
Henric
För fler kontaktdetaljer, se kontakta oss.
© 1999-2020 Indien.nu

Lagar pepparrotskött och är vansinnigt avis på GooGoo som åker till Goa idag.
46 dagar kvar för mig...
instagram.com/annamylinda
Har startat en "nedräkning" om 79 dagar sitter vi på ett plan till Delhi. Såg precis i tråden att GoGo har haft en nedräkning och att hon idag åkte iväg. Härlig känsla!
Jag har precis bokat klart vår Gyllenetriangeltripp, ska snart hugga in på Andamanerna. Reseplanering är roligt:)
Jag ligger i sängen och telefonsurfar på indien.nu istället för att sova. Gäller att passa på eftersom vi har över tio timmars strömavbrott per dag sedan ett par veckor. Det innebär inget internet större delen av dagarna. Men förhoppningsvis blir det färre timmar avbrott efter diwali igen.
GooGoo svettas men gnäller absolut inte för guuud vad skönt att slippa höstrusk och kommande vinterskit.
Packar och fixar för att ge mig iväg till Delhi för att imorgon bitti hämta en grupp på flygplatsen för Gyllene Triangeln med Tigersafari. Ska på ett sätt bli jätteskoj att komma igång med den här säsongen på riktigt men samtidigt jättetråkigt eftersom min pappa landar i Udaipur bara ett par timmar innan jag åker. Så av tre av hans semesterveckor här är jag borta två. Så kan det gå när man är i resebranschen.
Han kan väl åka med som "Assistant Guide"...?
Mannen sover och själv sitter jag med hörlurar på och lyssnar och kollar på Moraeus med mera, så himla bra program! Calle är superbra som programledare! Jag tror han skulle platsa i alla program som programledare.
Mvh Eva
FOTO: Mats Larsson
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism
Sitter o planerar inför resan till Indien om en vecka!
Jag är på Arlanda vid utgång 19 och ska snart kliva ombord Aerosvit vv 270 mot Kiew.
Avundsjukan är total!Jag vill också!3 mån kvar nu!:D
Mats: Efter att ha sett några bilder ifrån ditt schysst stylade tv-rum måste jag fråga: Hur har du fixat svenska undertexter till filmerna? Det kan ju knappast finnas med på skivorna även om du köper fancy Blue Ray eller vad det nu är som gäller.
Jag brukar kopiera skivorna till hårddisken som är kopplad till datorn som TV:n är kopplad till. Sedan drar jag bara textfilen genom Google Translate och så har jag dem (nåja) nästan översatta. Aneldningen att jag vill ha filmerna på hårddisk är att de skall vara lätta att komma åt med fjärkontrollen utan att behöva tänka på skivor.
_
Jag är i Bangkok och har idag tittat på palatset:

FOTO: Mats Larsson
Tack för svaret och tipset! Min nyfikenhet är stillad och jag vet hur jag skall göra om de engelska undertexterna inte räcker.
Akta dig för vattenmassorna!
...för att inte tala om vattenmatsorna...
Slickar mig om munnen...! SURSTRÖMMING i kväll, och träff med alla vi "lurat" med på resan. Avresa om 5 Dagar!
Goa 8/11-30/11 2017
Förbereder lägenheten för Pest Control (görs regelbundet) som skall ske i morgon.
Alla grejer måste stoppas in i skåp och lådor (på grund av den starka lukten på giftmedlet)
men en del får helt enkelt åka ut på balkongen.
Annars är det gott i goa Goa och just nu visar termometern 30 grader (vid 20-tiden).
Svär och förbannar för att jag inte är pensionär som kan dra ner till Goa precis när jag vill och stanna så länge jag vill, en av mina vänner går i pension om två dagar.........
........och håller på att säkerhetskopiera min dator och den har fan i mig bara kommit till 35 %.....fasen får väl sitta här hela natten....
Mvh Eva
Mangden vatten ar sa liten och rinner undan sa snabbt att det inte ar nan stor sak att vara i Bangkok.
Aftonbladets rubriker ar nog farligare an vattnet i Bangkok.
Nu ar jag pa Koh Samet och badar hysteriskt fran morgon till kvall.
Sitter och läser GooGoo:s resedagbok på MinTur. Blir lite lycklig av att läsa om vardagslivet i Candolim vilket får mig att längta vanisnnig mycket tills jag får åka dit. Men nu är det mindre än 30 dagar kvar...
/anna
instagram.com/annamylinda
Sitter på balkongen tillsammans med laptopen och myggen (insmord med Odomos) och njuter av livet.
Blir glad av att veta att Nepomuk tycker om att följa mitt liv här nere
och längtar inte hem ett enda dugg.
Livet är gött i goa Goa
Och jag längtar till nästa frukost då jag får läsa nästa dags dagbok från Goa. Också en trogen fan....
Mvh Eva
Morgonkaffe..... Sen mot KALLAX-ARLANDA-DOHA-DELHI-GOA!!! ÄNTLIGEN!! Ha de bra!!
Sitter och funderar på hur länge är 3 dagar åker på fredag tjoho
Packat och räknar ner ca 16 timmar tills avgång
Sjuk av avund.
Jag vill oxå åka till Indien.
Du va ju nyss där fast det är ju inget som säger att man inte vill för det så men ska bli kul första gången så kanske lite nervös men men vart rätt mycket ute och rest så det är bog rätt lugnt .Ska börja åka mot Arlanda vid 0930 ungefär checkade in online i går men hittade ingenstans man skulle skriva i hur många väskor ja ja det löser sig nog på plats//Kalle