Vad gör du just nu?

961 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
GooGoo
GooGoos bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-18

Citat:
GooGoo, var det något röj (inte som i festa/parta) i helgen?

Ja jösses, vi har röjt som idioter, både hos svärmor och här hemma.

Just nu sitter jag i köket som väl är det utrymmet som är minst rörigt,
men jag lovar, inte ens här är det ordning och reda......
Det är kul att renovera, men mindre kul när det ser ut som "kom-och-hjälp-mig"
i hela huset........fast det blir nog fint när allt är klart.

Sliter fortfarande med hockeysidan.............. :sover:

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Sitter här och har ätit revbensspjäll och lite bröd och en folköl.
Varit på begravning idag.... :(
Vill inte jobba inatt, trött och ledsen.
Mvh Eva

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Jobbat som en galning, kört på landsbygden ute på vischan, kom tillbaka till den galna 08-staden. Folk ville därifrån, det var 50000 FÖR många på samma ställe som alla andra...jag säger bara lägg ner hela Stureplan!
Så nu dricker jag "kvällste" och kollar posten och John Blund är väldigt nära.... :sover:

Mvh Eva

GooGoo
GooGoos bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-18

Vad är Stureplan mot Avenyn? :wink:

Sitter med min morgonlatte i köket, läser de indiska tidningarna och försöker att inte se mig omkring.
Vi bor just nu i fullständig röra eftersom här har målats och tapetserats. Jag lovar, ingenting finns på
rätt plats i detta hem.......det ser ut som om någon har fällt en bomb här.

En sak är i alla fall säker, vi vet vad vi skall göra idag och det blir garanterat ingen soffliggardag tittandes
på OS. :mrgreen:

I morgon och tre dagar framåt blir det bara hockey eftersom vår klubb skall ha hockeycamp. I ishallen är
det nu svinkallt och isen ligger klar för den nya säsongen. Det är rätt häftigt att komma från kylan i hallen
och ut om det är över 20 grader.

Mara
Offline
Erfaren användare
Erfaren
Blev medlem: 2008-07-02

Läser genom denna tråd, som en paus (samt mys) i min Indien planering till julen 2008-09. "Ting tar tid", när man ska få till alt med hotell, flyg, boende etc. till resan. Alt hade varit mycket värre, och mera tidkrävande om jag inte hade funnit det här forumet!!
Ute regnar det, dom soliga dagarna har tagit slut..... Bra med en India resa att se fram mot :hot: YES!

anncharlotte
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Sitter här vid datorn och njuter av vetskapen att jag har 2 dagars ledighet att se fram emot, efter att ha jobbat helgen. Hoppas också på att snart kunna planera en ny indienresa, vi har tänkt resa nånstans över jul allihopa, och till min stora glädje kom vi fram till att Indien var nog ändå det mest ekonomiskt tänkbara valet. Hoppas nu bara på att alla kan bestämma sej innan priserna rusar iväg :D

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Sitter här och äter mina kvällsskorpor med te..nam nam. Bageriet har öppnat igen med mina goda kardemumma skorpor. Kom hem tidigare inatt då min dator i bilen och hela systemet krånglade, gick ju inte att jobba, blev bara arg.
Mvh Eva

dette
dettes bild
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2011-05-09

Sitter på jobbet och tittar på regnet, ska snart gå ned och väcka en av våra boeenden med kaffe och cigg. Planerar en SURSTRÖMMINGSFEST (åh, så härligt..:)) till helgen. Det godaste jag vet! :) Planerar även för en resa till Goa i januari. Kram till er alla!

Denzilsfru
Denzilsfrus bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

dette skrev:
Sitter på jobbet och tittar på regnet, ska snart gå ned och väcka en av våra boeenden med kaffe och cigg. Planerar en SURSTRÖMMINGSFEST (åh, så härligt..:)) till helgen. Det godaste jag vet! :) Planerar även för en resa till Goa i januari. Kram till er alla!

Hur kan man tycka att surströmming är det goa-daste man vet? :shockad: :)
Ja jag har smakat men kan inte påstå att det är så himla gott.... :silly:

Jag håller på att vakna och väntar nu på Glamour efter Våra bästa år. De enda två programmen jag verkligen försöker följa.
MVh Eva

mammaLena
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2008-06-30

Sitter här och prokrastinerar..."måste" duka av, diska, lägga barn, packa för Ggb-resa i morgon, gå ut med hunden samt helst skicka iväg ett jobb. Äh, jag öppnar en Les Fumées Blanches i stället. Fast det är nog bäst att lägga ett av barnen först, det andra (15-åringen) får klara själv

MidnightMover
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2007-11-08

Sitter framför datorn och kollar bilder mm samt längtar till Goa :D

Henric
Henrics bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-06-17

Ska precis sätta på mig skorna och gå på dag ett av tre dagar muslimskt indiskt bröllop! Ska bli jätteskoj!

tiara
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2008-01-31

har precis druckit dukoral och fy fan vad äckligt det var. nu ska jag plugga lite och vänta på att få äta äppelpaj med vaniljsås (måste kompenseras för dukoralen ju hehe)..

sunshine
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2011-08-21

Packar det sista och väntar på att resan ska börja 8)

GooGoo
GooGoos bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-18

Tyst! :hot:

Henric
Henrics bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-06-17

Sov länge idag, nej var inte bakis även om jag drack en Kingfisher Draught (nya gula och jättesmaskiga Kingfisherburkarna) och en Special Pepsi (Old Monk med Cola) till min Butter Chicken, fried chilies och garlic naan igår. Nu jobbar jag och ska ev ner på stan en liten sväng och handla. Skulle behöva en ny soptunna. Spännande va?

TrixiPixi
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2011-04-27

Just nu har jag mest panik, planet till Indien går om 2,5 vecka och hittar ingen ledig tid till att packa på... :?

Henric
Henrics bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-06-17

TrixiPixi skrev:
Just nu har jag mest panik, planet till Indien går om 2,5 vecka och hittar ingen ledig tid till att packa på... :?

Plånbok och pass är ju allt du behöver och det har ju vem som helst tid att packa. Ska du till Goa eller Kerala? Packa med badkläder och en handduk också :)

Vad gör jag nu då? Tar en kort liten kaffepaus i arbetet och passar på att surfa på indien.nu förståss!

TrixiPixi
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2011-04-27

Henric skrev:

Plånbok och pass är ju allt du behöver och det har ju vem som helst tid att packa. Ska du till Goa eller Kerala? Packa med badkläder och en handduk också :)

Haha..du känner inte mig.. De räcker verkligen inte... :shockad:

Är första gången till Indien, så har valt Goa..lät tryggt & bra..är lite feg av mig.. :silly:

GooGoo
GooGoos bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-18

Sitter på kansliet i vår ishall och tittar ut på snöhögar, grådassig himmel och en fotbollsplan
som är vattensjuk. Väntar på att klockan skall bli 14 så att jag kan åka hem. Har precis kollat
priserna på Finnair och Kingfisher och konstaterat att det har blivit nästan 2000 spänn dyrare
sedan vi bokade våra biljetter.

Snöhögarna är inte äkta, de kommer från ismaskinen när vaktmästaren tippar. :mrgreen:

andreass
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-05-28

Fryser. Väntar på att "Vem vet mest" ska börja. Uppdaterar också konstant mitt schema och hoppas att de ska ge mig någon trevlig resa eftersom det suger att vara på standby. Beklagar mig också över min rygg som jag har börjat få jobbiga problem med. Funderar på vad jag ska göra under helgen.

Jag vill också åka till Indien!

GooGoo
GooGoos bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-18

Ja men Andreas, boka en resa då!
Du kan ju ta dig till Goa när vi är där. :mrgreen:

Ont i ryggen - välkommen i klubben (har skadad rygg och nacke efter en trafikolycka).
Krya på dig!

Sitter vid kökdbordet, tar en liten fredagsöl och kollar på Aja när han lagar mat.
Jag är lyxhustru ikväll! :lol:

TrixiPixi
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2011-04-27

Åhh..vad gott det hade varit med öl..eller lite champagne..när vi ändå pratar lyxhustru.. :P
Men en annan får allt vänta ett tag till, äter penicillin... :evil:

GooGoo
GooGoos bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-18

Jag kan ta en liten hutt för dig också! :silly:

sundbom
Offline
Orakel
Orakel
Blev medlem: 2011-04-16

Sitter pa gyldene templets harbarges internetcafe, och skall strax ta en sista tur runt templet innan det bar vidare fran Amritsar till Chandigarh.

GooGoo
GooGoos bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-18

Vi har utövat höstarbete i trädgården hela dagen så nu kan vi droppa det - skönt!
Nu har vi ätit en helt underbar laxmiddag och skall snart spela spel (TP) och ta en
Irish Coffee (det du Turbo!).

Nu är det bara att invänta den analkande höststormen.

TrixiPixi
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2011-04-27

Sitter i sängen efter en otroligt jobbig kväll/natt.
Var på ladies night i Malmö (sJUKT BRA!!) skulle ta tåget hem från Lund, men fick vänta i över två timmar, för nåt pucko på Skånetrafiken som sitter i Sthlm och planerar glömt att det skulle gå ett tåg och därför inte satt in en lokförare.
Va hemma seeeeent, och kallt va de ute!!! :twisted:

mammaLena
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2008-06-30

Har just skjutsat ena barnet till Arlanda för flyg till pappa i Skåne. Ska skjutsa andra barnet till Arlanda i morgon för flyg till pappa i Berlin. Ska hämta kompis på Arlanda i morgon kväll. Ska hämta barn nr 1 på Arlanda på onsdag kväll. Ska hämta barn nr 2 på Arlanda på torsdag kväll. Gillar inte Arlanda... :(

Henric
Henrics bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2010-06-17

Tar en drink framför tv:n och hoppar högt ungefär varannan minut när Diwali-smällarna, som låter som bilbomber, smäller av runt omkring. :hot:

mammaLena
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2008-06-30

Mmmm, blir lite avis på dig H därborta – som jag inte har en susning om vem du är – när man befinner sig här i en höstig, stormig, småregnig förort till Stockholm med potatisgratäng, pojklagsfotboll och föräldrarådsmöten, och i bland önskar att man inte var här, utan där .... någonstans i Indien, Kina, Thailand eller något annat för oss svenskar mer exotiskt place... så man tänder några ljus, eldar i kakelugnen, häller upp ett gott Amarone vin och vips leker livet igen...