visa och flyg till indien

69 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
pjoter57
Offline
Erfaren användare
Erfaren
Blev medlem: 2013-11-30

Säljer Appolo sådana resor - till Delhi?

octodur
octodurs bild
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2007-10-30

Okey bumpar upp den här gamla tråden igen för det är snart dags för Indien igen. När jag väl var där nere så hörde jag att dom hade tagit bort den här idiotiska regeln, men tydligen inte. Ringde Qatar Airways precis och frågade hur det stog till. Efter 10 minuter så blev svaret att man fortfarande måste ha en exit ticket out of India.

Så tänkte kolla, är det någon som bordat planet med en enkelbiljett? eller en enkelbiljett med en utresa på buss/tåg till något annat land? För jag kommer troligen att åka hem från Indien så kommer ju behöva komma in igen. Fattar inte deras bissara politik och tankesätt och blir lika upprörd varje gång den här frågan kommer upp.

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Du måste ha biljett ut ur indien för att få kliva ombord planet till Indien. 

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

octodur
octodurs bild
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2007-10-30

Ja så trött på det här, haha. Ringer ambassaden, "NEJ! vi har inte såna regler, det får du kolla med flygbolaget" efter 30 min med qatar "...exit ticket needed".

Man tycker ju att med deras byråkrati så borde ju ambassaden ha lite bättre koll på vad det egentligen är som gäller. Ja ja, ska sluta gnälla om det här, bara att bita tag i äpplet och gå vidare =)

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

Det är riktigt att Indiska Utrikesdepartimentet inte ställer sådana krav men flygbolagen gör. Saknar du returbiljett så kommer du inte med flyget. 

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

LaduLaser
Offline
Orakel
Orakel
Blev medlem: 2014-12-16

Hur fanken gör folk som åker dit i flera månader då? Man måste ju boka minst 3 månader i förväg för att få bra biljettpriser.

__________________

Nästa resa: Delhi-Mathura-Rishikesh-Haridwar-Delhi. November 2019.

matsism
matsisms bild
Offline
Upplyst användare
Upplyst
Blev medlem: 2011-04-16

LaduLaser skrev:

Hur fanken gör folk som åker dit i flera månader då? Man måste ju boka minst 3 månader i förväg för att få bra biljettpriser.

Biljetter börjar säljas 360 dagar innan resan. 

Jag brukar köpa mina biljetter sex till elva månader innan jag åker. Ska du vara borta i sex månader kan du köpa även returbiljetten i god tid innan. 

__________________

… Är i Singapura. 

Skype: matsism
Mail: mats@matsism.in
Internet: www.matsism.in
Facebook: matsism
Instagram: matsism

sunlight
Offline
Veteran
Veteran
Blev medlem: 2012-09-02

Det är inte bara indien som har dessa regler. Många andra länder också.
Flygbolagen och framförallt incheckningspersonalen vet "bäst" då de är uppdaterade med senaste informationen för dagsläget.